ד"ר יחיאל לסרי שלח מכתב לראשי הערים התאומות של אשדוד


להאזנה לתוכן:

ד"ר יחיאל לסרי שיגר בשבוע שעבר מכתב לכל עמיתיו, ראשי הערים התאומות של אשדוד ברחבי העולם, בחלק מן הערים נערכו הפגנות תמיכה בישראל בעקבות מכתבו של ראש עיריית אשדוד

מכתבו של ד"ר יחיאל לסרי לעמיתיו, ראשי הערים התאומות של אשדוד: 

"עמיתים יקרים,

תתארו לעצמכם מצב בו מטח רקטות נוחת בעירכם, מחריב את המבנים העירוניים שלכם וזורה כאב וסבל בקרב תושביכם.

האחריות הראשונה במעלה שלי, כראש עיר, היא לדאוג לרווחתם של תושביי.

מתוקף אחריות זו, אני מתחייב להגן על קהילתי ולאפשר לה את השירותים היומיומיים האלמנטריים אשר מאפשרים לה ללמוד, להתפרנס, גישה לשירותי הרווחה במידת הצורך ועוד.

מתחילת הסבב האחרון של הלחימה, אלפי רקטות שוגרו אל עבר ערים ישראליות, מחבלים חמושים ניסו לבצע פיגועים המוניים ביישובים המתגוררות על קו הגבול ומאות מחבלים מתאבדים ניסו לפגוע בגני ילדים ובתי ספר. האזרחים נסים על נפשם על מנת למצוא מחסה בכל שעות היממה, בעוד בנינו נשלחים להילחם ברצועת עזה ומותירים מאחוריהם אימהות ונשים המדירות שינה מעיניהן ומתפללות לשובם בבטחה.

בדומה להנהגת מדינתי, גם אני מחויב לנקוט בכל אמצעי הזהירות על מנת לשמור על חיי האוכלוסייה האזרחית – אנו משקיעים ללא לאות במרחבים מוגנים, מעניקים תמיכה פסיכולוגית לילדים הסובלים מהמצב הנוכחי, משקמים ובונים את אשר נחרב ועוד. בקצרה, עמיתיי ראשי העיר ואני מקדשים את ערך החיים מעל הכול. בו זמנית אני מתפלל לשלומם של האזרחים חפי הפשע ברצועת עזה, שהנהגתם בחרה באופן ציני לקדש את סבלם.

עשרות אלפי פלסטינאים קיבלו שיחות טלפון, מסרונים וכרוזים המזהירים אותם ומפצירים בהם לפנות את אזורי הלחימה. התקפות חיל האוויר הישראלי בוטלו בזמן שהמטוסים חגו באוויר בעקבות דווחים על נוכחות אזרחים במקום. אלו ועוד נועדו למנוע אבדות בקרב חפים מפשע.

לעומת זאת, חמאס, אסר על האזרחים לעזוב את בתיהם, הציב אותם על גגות מהם שוגרו רקטות והכריח ילדים  - את ילדיהם הפרטיים – להיוותר באזורי הסיכון. במקביל, אזרחים פלסטינאים חפים מפשע מטופלים בבתי החולים ברחבי מדינת ישראל ובית חולים שדה בטוח מצויד היטב הוקם על ידי צה"ל על מנת להעניק טיפול רפואי לאלו שמצאו עצמם כקלח מיקוח בלבד עבור החמאס.

חשוב לי לפנות אליכם באופן אישי בניסיון להעביר לכם את תחושת כאבי כמו גם את מחויבותי להגן על חייהם של תושביי.

כמו תמיד, תמיכתכם וחברותכם מהווה קרן אור בזמנים קשים.

בידידות, ד"ר יחיאל לסרי."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה