חוזרים ללחימה לזמן בלתי מוגבל- הותר לפרסום -חמאס חטף קצין בזמן הפסקת האש


להאזנה לתוכן:

כפי שרמזנו, בשעות הבוקר - אירוע קשה ודרמטי בעזה. 2 חיילים נהרגו וחטיפת חייל. חטיפת קצין גבעתי, הדר גולדרין(23) מכפר סבא אל תוך מנהרה בעזה, במהלך הפסקת האש הבוקר, משנה את כל כללי המשחק. המשמעות, הלחימה תגבר משמעותית. הפסקת האש לא באופק.
מצבו של החייל אינו ברור. כוחות רבים של צה"ל מוזרמים לאזור ומנסים לאתר את החייל הנעדר. מאז האירוע צה"ל בהפגזה כבדה על כל אזור רפיח. תושבי אשדוד וישראל צריכים להתכונן לימי לחימה ארוכים

חשש לחטיפת חייל צה"ל: בעקבות ההתפתחויות, גם המצרים הודיעו כי לא יקבלו את משלחת החמאס. בכיר בחמאס, מוסא אבו מרזוק שמתגורר במצרים, הודיע כי חייל ישראלי נלקח בשבי. הודעתו הייתה מאדמת מצרים, והמצרים מיהרו להבהיר לחמאס כי עליהם להחזיר החייל לישראל. בממשלה יצטרכו להחליט בדחיפות, לאן פנינו מועדות ובאיזה עצמה להגיב.

אירוע חטיפת החייל עדין בעיצומו וצה"ל מקיים בשעה זו מאמצים מבצעיים ומודיעיניים נרחבים לאיתור החייל ובידוד אזור החטיפה. למעלה מ50 הרוגים ומאות פצועים בעזה בעקבות תגובת צה"ל היום לאירוע.

הודעה נמסרה למשפחתו. מאוחר יותר פרסם צה"ל את שמו של החייל שקיים חשש כי נחטף, סג"מ הדר גולדין, בן 23 מכפר סבא. הודעה כאמור נמסרה למשפחתו.

תגובות:
הבית הלבן בהתייחסות לחטיפת חייל צה"ל הבוקר:
מדובר בהפרה ברברית של הפסקת האש.
החמאס מנגד טוען כי לא מדובר בהפרה של הפסקת האש מכיוון שלא שוגרו רקטות אל עבר שטחי ישראל.
 

דני דנון - אם לא מקבלים את החטוף תוך מספר שעות, אנו נתחיל לשטח את עזה.

ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני - מי שרודף אחרי הפסקות אש, הפסקות האש רודפות אחריו.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן - משלחת פלסטינית הכוללת נציגי חאמס  תיפגש מחר בקהיר לצורך דיונים עם בכירים מצריים בנוגע להפסקת האש - "יהיו מה שיהיו הנסיבות. כבר הורכבה המשלחת שתגיע לקהיר, והיא כוללת נציגי פתח, חמאס והג'יהאד האיסלאמי."

הפסקות אש?
במהלך ימי הלחימה מאז תחילת מבצע "צוק איתן", מדינת ישראל קיבלה על עצמה שוב ושוב הפסקות אש הומניטריות, אלה שארגוני המחבלים הפרו שוב ושוב את השקט, ובצל הפסקות האש התקדמו לעמדות ירי ופגיעה טובים יותר ופגעו בחיילי צה"ל. המהלך הקרקעי של צה"ל היה תקוע כבר ימים רבים, ובדרג המדיני לא קיבלו החלטות, מה שהעביר שוב ושוב את הכדור אל ארגוני המחבלים, שיזמו פעולות ופגעו בכוחותינו. 

האם הנוסחא הזאת הולכת להשתנות בשעות הקרובות?

מיד עם היוודע גודל האירוע באזור כרם שלום, הודיעה ישראל לאו"ם ולאמריקאים כי הפסקת האש תמה. אש כבדה ממטיר צה"ל בשעות האחרונות על האיזור בו בוצעה החטיפה, זאת על מנת למנוע בריחה של חולית המחבלים.  

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב פולי מרדכי, אמר לשליח האו"ם רוברט סרי שבעקבות ההפרה הנוספת של חמאס את הפסקת האש ההומניטארית, הפעם בפני מזכ"ל האו"ם ומזכיר המדינה האמריקני, הודיעה ישראל שבכך חמאס הביא לקיצה את הפסקת האש ההומניטארית ומנע אותה מתושבי רצועת עזה. "ישראל תגיב בעוצמה להתקפות החמאס וארגוני הטרור הנוספים בעזה".
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה