קונים דווקא באשדוד ודרומה


להאזנה לתוכן:

כ 40% מבעלי העסקים הקטנים באשדוד והדרום נמצאים בסכנת סגירה. גל הפטריוטיות ששוטפת את המדינה יוצרת עוד יוזמה - העדפה מתקנת למען העסקים בדרום. על היוזמות הקוראות לציבור - "קנו דווקא באשדוד ודרומה", בכתבה הבאה

העסקים באשדוד ודרומית לה נפגעו ברמות של 50 -90% .

החודש האחרון מתאפיין בגל פטריוטיות ששוטף את ישראל מימין ומשמאל. אהבה זאת יוצרת יוזמות למען אלו שמשלמים את מחיר המלחמה. לא רק החיילים מקבלים חיבוק, עכשיו רוצים לחבק גם את העסקים שמתרסקים.

עמוד הפייסבוק "גם אני קונה בדרום", נפתח לפני שבועיים, ומהווה מקום מפגש בין עסקים שבקו העימות לבין צרכנים מכלל רחבי המדינה.

בשבועות האחרונים נולדו יוזמות המבטאות סולידריות וערבות הדדית: שנועדו לתת  העדפה מתקנת לאזורי העימות. משמע, אשדוד דרומה.  

רות זיו שהקימה עם חברה הווירטואלי, אמיר בן שמאי מספרת:
"אני מאמינה שכאשר בעלי עסקים מדברים אחד עם השני הם מעבירים המון מידע ויכולים לפתור בעיות ביעילות. הבנו שגם לאנשים פרטיים יש רצון לעזור, אז יצרנו רשימת עסקים דרומיים, וקבוצת הפייסבוק היתה הפלטפורמה המתאימה לכך, כי כולם כבר נמצאים שם. אנחנו לא היחידים שחשבו על הרעיון, אבל כל יוזמה היא עזרה מבורכת, גם בהתמודדות המנטלית של בעלי העסקים. אין גבול לרעיונות כשמחפשים פתרונות ביחד".

עד כה הצטרפו לקבוצה יותר מ–3,000 חברים, והיא מהווה פלטפורמה להודעות של בעלי עסקים ושל אנשים פרטיים.

העסקים באזורי העימות מציגים את עצמם ומציעים את שירותיהם במגוון רחב של תחומים - החל מכיסויי ראש, דרך משחקים חינוכיים לגני ילדים ועד מכולות וסופרים שכונתיים שמבקשים ממארגני חבילות לחיילים לעבור דרכם; מופצות בקבוצה גם יוזמות לירידים ברחבי המדינה, שמארחים בחינם את בעלי העסקים בדרום ומספקים להם שטח מכירה ופרסום לקהלי היעד; ובקשות ספציפיות של אזרחים, שמחפשים להעתיק את רכישותיהם ההכרחיות גם כך, לעסקים דרומיים.

"בדרך זו העסקים הדרומיים נחשפים לקהלי יעד חדשים. את ההשפעה הרחבה יותר של המהלך אנחנו נגלה מאוחר יותר, אחרי המלחמה", אומרת זיו.

גם משרד הפרסום מקאן תל אביב התגייס למען המטרה ומעלה השבוע מיזם חדש: "כולנו דרום". מדובר בפלטפורמה אינטרנטית שתאפשר לכל בעל עסק מהדרום להציע את מרכולתו לתושבים מכל המדינה. הפלטפורמה הזו תקודם בשיתוף פעולה של מדיה עם אתרי האינטרנט הגדולים, בהם מאקו, וואלה, סלונה וגלובס. הפעילות הזאת צפויה להימשך גם לאחר תום מבצע צוק איתן.

עוד אתר מעניין הוא - האתר "מחזירים את החופש לדרום" שהקימה עמותת התיירות שקמה־בשור הוא פלטפורמה להזמנת שוברים התקפים למשך שנה לעסקי תיירות הנמצאים בעוטף עזה ובצפון הנגב, ובכך לסייע להם כלכלית. השוברים הם בסך 100 שקל למסעדה ואתר לינה ו–50 שקל לאטרקציה בהזמנות אונליין.

הצג את עצמך והגדל את המכירות:

בנק הפועלים ו-ynet יוצאים במיזם משותף שמטרתו להגדיל את מכירותיהם של עסקים בדרום ולסייע להם לשרוד בימים קשים אלה - ברוח הערבות ההדדית הישראלית.

בעמוד המיוחד יוכלו עסקים קטנים ובינוניים מדרום הארץ להציע את מרכולתם לציבור הרחב. כל עסק מהדרום מוזמן להציג את עצמו, לספר מה עובר עליו בשבועות האחרונים ולהציע את מוצריו לקהל הגולשים.

 כמו כן, ביום שישי, 8 באוגוסט, מתכנן לערוך בנק הפועלים יריד מיוחד לבעלי עסקים קטנים מדרום הארץ. היריד יתקיים בשפיים, בין השעות 9:00-15:00.

 לפרטים למיזם כנסו כאן    

שילחו מייל לכתובת:[email protected] 

 

הנתונים מראים - מתרסקים

חברת המחקר דן אנד ברדסטריט פרסמה באחרונה כי מתחילת מבצע צוק איתן עלתה באופן משמעותי רמת הסיכון בקרב העסקים המצויים בטווח של עד כ–40 ק"מ מרצועת עזה.

בטווח זה פועלים כ–25 אלף עסקים - 4.8% מכלל העסקים הפעילים בישראל.

מתוכם, כ–32% עוסקים במסחר, כ–44% במתן שירותים וכ–24% בתעשייה.

לפי חברת המחקר, אחד מכל חמישה עסקים בדרום (21%) נמצא בסכנת סגירה.

"הפגיעה בתוצר העסקי בקרב אוכלוסיית ה–40 ק"מ היא משמעותית והיא חוצה ענפים", אומר צח ברקי, סמנכ"ל כלכלה, מידע ומחקר בדן אנד ברדסטריט - "החל מענפי המסחר, הסובלים מתנועת קונים נמוכה, המשך בענף החקלאות המתקשה לעבד ולקצור אדמות ובענף התיירות שבו שיעור התפוסה ירד משמעותית, וכלה בענף הבנייה שעלול לאחר בקצב התקדמות הפרויקטים ומסירת זכויות הנכסים. העסקים הפגיעים ביותר הם העסקים הקטנים בענפי המסחר, המתמודדים מצד אחד עם תנועת קונים נמוכה שתוצאתה אובדן הכנסה ולחץ תזרימי, ומצד שני עם הוצאות תקורה קשיחות וגבוהות ביחס למחזור. גם בתקופות שגרה אנו מעריכים כי זהו סגמנט העסקים ברמת הסיכון גבוהה, אדרבא בתקופות חירום".

במקרה של עסקי התיירות וההסעדה, לעתים מדובר בעסקים קטנים מאוד שפועלים ללא הכנסות כבר יותר מחודש. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה