רס"ל אוהד שמש, יליד אשדוד, נפל בקרב בעזה - "מסוג האנשים שתמיד ראשונים בחוד החנית"


להאזנה לתוכן:

חלל שני לאשדוד במלחמה בארגוני המחבלים בעזה: רב סמל ראשון אוהד שמש, גדל והתחנך באשדוד, הובא למנוחות בבית העלמין במזכרת בתיה. רס"ל אוהד שמש ז"ל הקים באשדוד את "הבית החם" לנוער בסיכון, היה מצטיין בקבוצת הכדורסל בני אשדוד, ועסק רבות בהתנדבות למען הזולת

בבית העלמין במזכרת בתיה נטמן רב-סמל ראשון אוהד שמש, בן 27 מבית אלעזרי ובמקור יליד אשדוד, שנישא לבת זוגו הדר רק לפני חמישה חודשים. הוא הותיר אחריו הורים ושני אחים גדולים ממנו. חבר ילדות של שמש מבית הספר היסודי, סיפר כי הוא היה בחור מוצלח. "הוא התגייס לגבעתי ועשה שם שירות קרבי מלא. לאחר שהשתחרר הוא עסק גם בפיתוח מנהיגות צעירה. הוא פשוט הצטיין בהכול והיה גם מצטיין נשיא. לאחר האסון בהאיטי, הוא לקח חלק במשלחת שם הוא הקים בהאיטי בית יתומים והפעיל אותו 24 שעות ביממה במשך כמה שבועות".

רס"ל אוהד שמש ז"ל גדל באשדוד ברובע ד', בן להוריו שרה ושי שמש. הוא סיים את לימודי התיכון במקיף ד', ועסק רבות התנדבות. בספר המחזור נכתב עליו כי בצבא הוא יהיה בתפקיד סודי וכן ונכתב שהוא מתנדב בכל מה שרק אפשר.

לפני חמישה חודשים נישא אוהד שמש ז"ל לחברתו הדר והם עברו להתגורר בבית אלעזרי. הוא עבד בשירות הביטחון ונקרא למילואים עם תחילת מבצע עמוד ענן. חבריו מספרים על אדם שהצטיין בכל מה שעסק בו: "הוא היה בכל מבצע משמעותי. מסוג האנשים שתמיד ראשונים בחוד החנית. הוא היה מאוד מסור לתפקיד ולצד זה תמיד השתדל לתרום ולעזור לכמה שיותר אנשים".

כשהיה בן 17 הקים שמש מועדונית לנוער בסיכון באשדוד הנקראת "בית חם" כחלק מתכנית lead לפיתוח מנהיגות שבה השתתף. במסגרת פעילותו הוא העניק פעילויות ערכיות וחברתיות וכן ארוחות חמות לילדים בכיתות א'-ה' שהגיעו למועדונית. בטרם התגייס לפלוגת הסיור של גבעתי עסק בעידוד גיוס לצה"ל של בני נוער מהקהילה האתיופית.

החברים מספרים על אדם שכל חייו תרם לטובת האחר. "כל מה שנגיד עליו ימעיט בערכו", אמר אחד החברים. אוהד הוכשר כליצן רפואי וידע לעבוד עם ילדים, הוא הקים בהאיטי בית יתומים והפעיל אותו 24 שעות ביממה במשך כמה שבועות. כשסיים את לימודיו בתואר הראשון שלו בלימודי המזרח התיכון ובשפה הערבית, הוא נענה להצעה והתגייס לשירות הביטחון.

 
יהי זכרו ברוך. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה