שגרירי המדינות הגיעו לכנס הסברה באשדוד


להאזנה לתוכן:

אח״מים רבים פקדו את אשדוד מתחילת המערכה בעזה ועקבו אחר שגרת החיים הקשה שנכפתה על העיר ותושביה. הם באו לחזק ולהתחזק, אך הבוקר, ביוזמתו של משרד החוץ, הגיעה לאשדוד משלחת גדולה של דיפלומטים המשרתים בישראל, על מנת לחוש מקרוב את שעובר על תושבי הדרום ואת שגרת החיים הבלתי אפשרית.

למעלה מארבעים שגרירים, קונסולים, צירים וסגל השגרירויות בישראל, הגיעו הבוקר לאשדוד במסגרת המסע שארגן משרד החוץ הישראלי, לחשיפת המציאות הקשה בה חיים תושבי הדרום. את המשלחת ליווה סגן שר החוץ צחי הנגבי ונציגי משרד החוץ הישראלי.  

כל חברי המשלחת הדיפלומטית מתגוררים בישראל, עם משפחותיהם כמובן, ביישובים פסטורליים ובערים הנחשבות בגוש דן. הם מכירים היטב את שגרת החיים הישראלית, ובמערכה הנוכחית, עם הרחבת ירי הרקטות לגוש דן וליישובים מרוחקים יותר, חוו הם לראשונה את שעובר על עם ישראל בארצו. משרד החוץ יזם את הסיור הדיפלומטי הנוכחי כאשר אשדוד משמשת לתחנה הראשונה במסע. ואכן כבר בדרכם לעיר הם שמעו על מטח הירי לאשדוד ועל נפילת טיל בחניון בית ספר שרק בנס לא גרם לנפגעים.

בהתכנסות המשלחת באולם מועצת העיר, במסגרת פעולות ההסברה שמבצעת מדינת ישראל, הסביר סגן השר הנגבי את המצב בעורף ואמר כי על אף שמדינת ישראל כואבת את כאבה של האוכלוסיה האזרחית בעזה, זכותה של ישראל להגן על עצמה מפני הטרור החמאסי. הוא הכריז כי עם ישראל חזק אבל אין להבליג על מציאות שבה יש איום על חיי אדם ואי אפשר לנהל חיי שגרה נורמטיביים.

ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי, נתן סקירה מקיפה על המצב באשדוד. הוא הציג את המערך התפעולי של אשדוד בחירום ושיתף את הדיפלומטים באירועים שעברו על העיר. הוא תיאר סיטואציות שונות מחיי התושבים, נפילות טילים במתחמי מגורים והתנהגות התושבים, על כל המשתמע מכך. תוך שד"ר לסרי נושא דברים נשמעה אזעקה וכל הכבודה הגדולה הזאת התפנתה מיידית למרחב מוגן. היתה זו המחשה אמיתית למה שעובר על תושבי יישובי הדרום והזכירה את מה שעשהשגריר ישראל באו"ם, כאשר רצה להמחיש לבאי המשכן את המשמעות לחיים תחת אזעקות וירי טילים.

על פניהם של חלק מהשגרירים אפשר היה לחוש את הדאגה לעצמם ולבני משפחותיהם המתגוררים בישראל כאמור, ואפשר היה להתרשם שהם חוו הלכה למעשה את מה שמשרד החוץ ביקש להפנים בקרבם. במשרד החוץ אומרים שההיענות למסע ההסברה היתה מרשימה במיוחד ושגרירים רבים השתתפו בעצמם במסע ההסברתי. "הנכונות להגיע לכאן מלמדת במשהו על הלך הרוח והלגיטימציה של ישראל להגן על עצמה" אומרים הם ומציינים כי לאחר הביקור באשדוד הם יצאו לאשקלון. 

להלן רשימת הארצות שנציגיהם השתתפו במסע ההסברה: שגריר אנגולה, ציר ארגנטינה, שגריר בלגיה, קונסול ברזיל, סגן השגריר בולגריה, שגריר קמרון, ממונה סין, ממונה קונגו, שגריר קוסטה ריקה, שגריר חוף השנהב, שגריר קרואטיה, שגריר קפריסין, שגריר דנמרק, שגריר הרפובליקה הדומניקנית, ממונה א''א, ממונה אקוואדור, ממונה פינלנד, סגן הקונסול צרפת, ממונה גאנה, ממונה יוון, שגריר גואטמלה, שגריר הונדורס, שגריר הונגריה, שגריר אירלנד, יועץ איטליה, שגריר קזחסטן, שגריר קניה, שגריר קוריאה, ממונה ליטא, שגריר מקדוניה, שגריר מלטה, שגריר נפאל, שגריר ניגריה, סגן הקונסול הפיליפיני, ממונה פולין, שגריר פורטוגל, שגרירת רומניה, שגרירת סלובניה,שגריר סרילנקה, שגריר שבדיה, שגריר תאילנד ושגריר אורוגוואי. לבד מאלו הגיעו ומגיעים לאשדוד דיפלומטים באופן עצמאי. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה