להאזנה לתוכן:

אנשי המרכז לשירות משמעותי הרימו את הכפפה ובחרו לנהל מערך גדול של תרומות וארגון חבילות אישיות לחיילים שבקו החזית. סיפור על מיסרון שהפך למפעל התנדבותי המייצר חיוכים ומחזק את המורל הלאומי.

הסיפור הקצר שלפנינו יכול ללמד יותר מכל על החוסן והמורל שיש לתושבי העיר ברגעי משבר ועל הסולידריות ורוח ההתנדבות המפעמת בלב האשדודי:

שרי, רכזת מעורבות חברתית של מקיף ט', זיהתה את הרצון הגדול של תושבי אשדוד להעלות תרומות לחיילי צה"ל, ומיהרה לשלוח  מיסרון  (sms) לרכזי החינוך החברתי ומורים בבתי הספר בעיר. אלו גלגלו את הידיעה הלאה ותוך זמן קצר החלו התגובות.

"החלטנו ליזום ולארגן את התרומות מתושבי אשדוד בצורה מרוכזת ולהעבירן ללוחמים בשטח" אומרת גב' אתי לוגסי טורקניץ' – מנהלת המרכז לשירות משמעותי, אשר חברה לשרי ויחד עם גל עטיה – מד"ן במרכז השירות, החלו בארגון המבצע. השניים פנו אל האגודה למען החייל וגיבשו רשימה מומלצת לפריטים מועדפים אשר יישלחו לחיילים. כך החלו להיאסף מוצרי היגיינה, סבונים, חומרי חיטוי לידיים, דאודורנטים, משחות שיניים, מצעים, מגבות, לבנים, חולצות ומוצרי מזון ומתיקה.

את החמ"ל הם הקימו במרכז לשירות משמעותי המתארח במרכז קופף. מאות אנשים החלו להביא תרומות מכל הבא ליד. חברות ומפעלי ייצור שלחו פריטים המיוצרים במפעליהם. חנויות ארגנו מוצרים מבית העסק ושלחו למרכז. ובמרכז, החלו לארגן את החבילות ולארוז את הפריטים לקראת המשלוח לחזית.

"תמונה זו ראוי שתיחקק בלב כולנו" אומרת אתי ומציינת את ההתרגשות הרבה ואת ההתלהבות שמגלים התושבים בהביאם את תרומותיהם. "היענות מדהימה של ילדים והורים, טלפונים והתעניינות מכל רחבי העיר, ושיתופי פעולה של אזרחים ואנשי חינוך" אומרת היא ומציינת במיוחד "משפחות שמביאות חבילות ארוזות ובהן מכתבים אישיים וציורים שהכינו הילדים עבור החיילים". 

בחמ"ל כאמור ממיינים את כל הפריטים, בודקים מה ראוי ומתאים, עורכים ואורזים ובתוך כך גם נהנים מאווירה מחשמלת של הזדהות ואהבה המדביקה את כל מי שמגיע אל המקום ורואה את מפעל החסד שהוקם במקום. אחד ההורים ידע לספר כי "היה מרתק לראות את הילדים שלי מתלהבים ללכת בעצמם למכולת השכונתית, לבחור את המוצרים המתאימים ולקנותם עבור החיילים". ובמרכז אומרים "מה לא עושים באשדוד כדי לשמח את חיילינו".

החבילות המיועדות כאמור לחיילים בקו החזית, יועברו לעמותת "דור הקסאמים" – צעירים אחרי שירות צבאי מעוטף עזה שהתנדבו לסייע לחיילי צה"ל, והללו יימסרו זאת ליחידות הנמצאות במערכה.

באשדוד ממשיכים להתפלל לשלום החיילים ומציינים כי איסוף התרומות יימשך עד סיום המערכה. כל המעוניין מוזמן להביא את תרומותיו למרכז לשירות משמעותי של עריית אשדוד, ממוקם בתוך המרכז ע"ש קופף בשד' הנשיא ויצמן 18, בשעות 9.00-19.00.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה