בחסות ה"וואצאפ": משפחה מאשדוד קיבלה הודעות שווא על מות בנם


להאזנה לתוכן:

שמועה שהועברה בקבוצות ה"וואצאפ" הצליחה לגרום למשפחת אילוז מאשדוד לשעות ארוכות של חרדה בלתי נסבלת, בהודעות השקריות נכתב כי בנם נהרג בקרב, השמועה רצה בכל העיר ורבים הגיעו לנחם. רק לאחר מספר שעות של נסיונות לאמת את תוכן ההודעה יכלו במשפחה לנשום לרווחה

חברי קבוצות ה"וואצאפ" מעבירים ביניהם מידע שקרי, רגיש ובין היתר גם מידע סודי, הקבוצות מהוות נשק הפוגע בבטחונה של מדינת ישראל וכל מידע שמועבר שם עלול להגיע לידיים הלא נכונות ולשמש כמידע מודיעני עבור החמאס.
-

אחת ההודעות היותר נוראיות התפשטה השבוע בין אלפי משתמשים בעיר אשדוד, בהודעה פורסם שמו של הרוג כיבכול מאשדוד, בשם רן אילוז, הודעה שגרמה לחרדה ובהלה רבה בקרב מקורביו.
-
בהודעה שהופצה בתחילת השבוע נכתב, כי אחד ההרוגים מהתהפכות הנגמ"ש בעזה הוא רן אילוז, תושב אשדוד, המשרת בימים אלו בחטיבת גולני. רבים ממקורבי המשפחה הגיעו לביתם, התקשרו וביקשו לנחם את המשפחה, השמועות התפשטו עד לחברים הנמצאים בחו"ל וגרמו לבני משפחת אילוז לשעות קשות של חוסר וודאות לגבי מצבו של בנם.
-
אחיו של רן, אביתר, סיפר על הרגעים הקשים שעבר אתמול: "ראיתי הודעה בקבוצות הוואצאפ שאחי רן כביכול נהרג, הטלפונים לא הפסיקו לצלצל, חברים הגיעו אלינו לבית וביקשו לדעת מה קורה. לקח לנו כמה שעות כדי להבין שמדובר בשמועה וכי הדבר אינו נכון, למזלנו רז בריא ושלם."
-
כעבור זמן מה השמועה הגיעה גם לאביו של רן, האב התקשה להתמודד עם השמועה הקשה שגרמה לו לפרץ רגשות, שיכול היה לפגוע בבריאותו. האב המודאג פנה לראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, וביקש ממנו לבדוק את המידע שהופץ. ראש העיר ערך בדיקות נמרצות מול גורמים בצה"ל והגיע לביתם של המשפחה הדואגת בכדי לבשר להם באופן אישי את הבשורות המרגיעות.
-
אילנה אילוז, אמו של רן סיפרה לאתר אשדוד נט: "השמועות מיום ראשון רודפות אותי עד עכשיו. התחלתי את הבוקר בצורה קשה בלי קשר לשמועות, ידעתי שרן נמצא ברצועה והיה לי מאוד קשה עם זה. בהמשך היום השמועות המשיכו לרוץ והגיעו אליי טלפונים רבים מחוץ לעיר ואפילו מחברים שנמצאים בחו"ל, ההלם שחוויתי לא עוזב אותי עד עכשיו. ממה שאני יודעת, השמועה החלה בביתו של ההרוג, בן וענונו ז"ל, אחד החברים שם העלה את השם של רן ומשם זה רץ במהירות וכל קבוצות הוואצאפ דיברו על זה. עברנו שעות מאוד קשות עד שהגיע אלינו ראש העיר ולאחר בדיקה מעמיקה בישר לנו את הבשורה המרגיעה, שאומרת שהכל שמועות. קיבלתי הערב טלפון מחבר של רן שנמצא איתו שם, הוא מסר לי שהכל בסדר ושרן ביקש למסור שהוא בסדר גמור."

לאחר השמועות והשעות הקשות שעברה, ביקשה אילנה להעביר מסר למפיצי השמועות: " אני לא יכולה להגיד לכם להסיר את הוואצאפ, אבל אני מבקשת שתחשבו לפני שאתם לוחצים על "שלח", יש אנשים מאחורי השמועות שאתם מפיצים, השמועות והמידע השקרי שמועבר בקבוצות עלול להוביל לאסון, תחשבו פעמיים לפני שיגרם נזק בלתי הפיך."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה