עדות מהתופת של אילן סולומון: " אמרתי לעצמי זהו, נתקעתי, עכשיו זה רק אני ואלוהים"


להאזנה לתוכן:

אילן סלומון, הפצוע הראשון מנפילת גראד במבצע "צוק איתן", מספר על רגעי האימה עת נלכד ברכבו הבוער בצמוד למיכלית הדלק שבערה בתחנת הדלק גל הראשונים. בעדותו, אותה סיפר לסמדר שיר מידיעות אחרונות, מספר סלומון על האירוע, אותו הוא זוכר לפרטי פרטים. סלומון חולץ מרכבו הבוער רגע לפני שהתפוצץ, על ידי שני שוטרים אמיצים, שחרפו נפשם על מנת להצילו

"נכנסתי לתחנת הדלק, עמדתי בתור לתדלוק עם עוד רכבים נוספים ופתאום התחילה האזעקה", כך משחזר אילן סולומון (61), שנפצע קשה בהתפוצצות הגראד בתחנת הדלק גל הראשונים ביום שישי האחרון. התמונות מהתופת עוד רצות מול עיניו, והוא זוכר את פרטי האירוע וגם את החילוץ ההירואי שלו מהרכב הבוער.

"מיד עם השמע האזעקה התחיל בעל התחנה לצעוק לכולם להיכנס למרחב המוגן, ידעתי שאני לא יכול לזוז, היו מכוניות לפני ואחריי ולא יכולתי לצאת מהאוטו". סלומון מספר כי לפני מספר חודשים עבר ניתוח בברכיים והקביים שלו היו זרוקים במושב האחורי. "ניסיתי להושיט יד לעברם ולא הצלחתי, אמרתי לעצמי זהו, נתקעתי, עכשיו זה רק אני ואלוהים".

זה היה עניין של שניות עד שהגראד התפוצץ מטרים ספורים ממנו, הצית את הרכבים בעמדת התדלוק ואת מיכלית הדלק המלאה, שעמדה בסמוך לרכבו של סולומון. "פתאום בא מולי אור חזק ושמעתי בום ענקי, ומול העיניים שלי נמתח מסך שחור. ניסיתי לפתוח את הדלת כדי לזחול החוצה, וגיליתי שהדלת לא נפתחת. ספרתי את השניות. הרגשתי שבמצב הזה אפילו אלוהים כבר לא יוכל לעזור לי". 

ברגעים אלו עלו וצפו זכרונות של סלומון מהתופת במלחמת יום הכיפור, בקרבות שבהם איבד כמעט את כל הגדוד שלו וגרמו לפציעתו. "במלחמת יום כיפור נתקעתי בין טנקים וכאן הייתי תקוע בין רכבים, אבל אין הבדל בין טנק לרכב. המכנה המשותף הוא תחושה של חוסר אונים. בשני המצבים הייתי לבד והייתי בטוח שאני נגמר".

קולות הסירנות של אנשי ההצלה הצליחו להגיע לאוזניו של סלומון הפצוע, אך גם אז הוא היה בטוח שהפעם הוא לא ייצא מזה בחיים. "הרגשתי שמישהו מנסה למשוך אותי החוצה ולא מצליח. כשהכבאי התרחק האש התחילה להתקרב אלי במהירות, הרכב רתח מחום והייתי בטוח שהוא ויתר עלי. פתאום הגיעו שניים (השניים הם סנ"צ אנדריי קוטוזוב וחוקר בתחנת אשדוד, רס"מ יום טוב בן אדרת – ע.א.) וחילצו אותי מהרכב הבוער, רגע לפני שהתפוצץ".

תיעוד החילוץ ההירואי של אילן סולומון הגיע בלעדית לאתר אשדוד נט וגרם להד גדול העל התעוזה שהפגינו שני השוטרים.

על מצבו של אילן סולומון מספר ד"ר ליאור פז מבית החולים בילינסון:  "הוא הגיע אלינו במצב קשה מאוד, עם פגיעות בראש וביד. היה ברור שהטיפול ביד קודם לטיפול בראש, היא הייתה במצב של קטיעה מלאה ואם היינו מחכים היה מתפתח נמק. בשעתיים הראשונות של הניתוח רק ניקינואת כל הרסיסים והשברים מהפצע הנוראי הזה, לאחר מכן התחלנו לחבר את העצמות בשיקוף רנטגן ואת כלי הדם תחת מיקרוסקופ. בתום הניתוח התחלפו הצוותים והניר וכירורגיים נכנסו לפעולה. זאת הייתה פגיעת ראש מורכבת, הוצאנו את רוב הרסיסים מראשו, אבל נשארו כמה רסיסים".

"אני יודע שמחכה לי דרך ארוכה, אבל כל מה שעברתי לימד אותי להעריך את החיים ואת משמעותם. לכן אני מבקש מכל אזרחי ישראל לא לזלזל באזעקות ולרוץ למקלט".

החילוץ ההירואי של אילן סלומון - וידאו בלעדי לאתר אשדוד נט 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה