צפו בוידאו בלעדי: החילוץ ההירואי מתוך הלהבות של אילן סלומון מרכבו הבוער בתחנת הדלק שנפגעה מהגראד


להאזנה לתוכן:

בחירוף נפש, עם להבות בגובה בניין מגורים והתפוצצויות אדירות - כך חילצו קצין משטרה ושוטר את אילן סלומון מרכבו, רגע לפני שגם הוא התפוצץ- והצילו את חייו! צפו בתיעוד הבלעדי של האירוע

יום שישי (11.7.14) טיל גראד פוגע בתחנת הדלק גל הראשונים ברובע א' וגורם למיכלית דלק להתחיל לבעור במקום. להבות ענק ואש תופת מתפתחים במקום, וכבאים שהגיעו לזירה נראים בוידאו מתרחקים מהמיכלית הבוער מחשש שתתפוצץ.
מספר כבאים שמגיעים לזירה מתקשים להתקרב למשאית הבוערת, אך רגע לפני שגורלו של סולומון נגזר, מגיעים שני הגיבורים שמצילים את חייו תוך חרוף נפש של ממש.
כעת מתאושש סלומון בבית החולים מפציעתו.

-
קצין החקירות והמודיעין במרחב לכיש, סנ"צ אנדריי קוטוזוב וחוקר בתחנת אשדוד, רס"מ יום טוב בן אדרת, הגיעו לזירה דקות ספורות לאחר התפוצצות הגראד. השניים מבחינים בסולומון הפצוע, לכוד ברכבו בצמוד למיכלית הבוער. השניים מנסים תחילה להתקרב, אך החום הרב מחזיר אותם לרגע אחורה לצורך התארגנות.

אחד השוטרים עוזר לחברו לחבוש את הקסדה, והשניים רצים היישר אל התופת ובמאמץ לא פשוט, כשברקע התפוצצויות, הם מחלצים את סלומון, שנפצע קשה מרסיסים ומכויות ומעבירים אותו לידי אנשי הרפואה במקום. 

מפקד מרחב לכיש במשטרה, נצ"מ אלי כזרי שיבח את תגובת השוטרים: "השוטרים פעלו בנחישות ובמקצועיות רבה , תוך סיכון ממשי לחייהם ובמטרה לסייע לפצוע ולהביאו לטיפול רפואי מציל חיים" עוד אמר נצ"מ כזרי  "תפקידה של המשטרה, יחד עם הרשויות וגופי ההצלה, הינו ניהול של מערכה אזרחית בנחישות תוך שמירה על שלום הציבור וביטחונו לצידה של המערכה הצבאית״.

בתמונה: סנ"צ אנדרי קוטוזוב

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה