הפגזה רבתית על ישראל. צה"ל תוקף מהאוויר. הלילה דיון בקבינט על כיוון המשך הלחימה


להאזנה לתוכן:

ירי מסביב לאשדוד - קריית מלאכי, גן יבנה, באר טוביה. צה"ל תקף 30 מטרות בעזה, למעלה מ80 רקטות נורו מעזה לרבי הארץ כולל לתל אביב. הלילה ידון הקבינט על כיווני התפתחות הלחימה.
מחכים שהחמאס ירד מסולם הדרישות. אולם יש נתק בין הגורם המדיני לצבאי בתוך הארגון. קחו אוויר - ממשיכים בלחימה

אחר הצהריים חודשו תקיפות צה"ל ברחבי הרצועה. צה"ל תקף 30 מטרות, בהן משגרים מוטמנים, מנהרות טרור, אתר לאחסון אמצעי לחימה ועוד ובמקביל שגרו מעזה ללא הפסק יותר מ-80 רקטות ליישובי הדרום והשפלה (נכון לשעה 17:30.)

בנוגע למבצע קרקעי בעזה אמר בכיר בצה"ל: "ההמלצות שלנו לדרג המדיני היו ברורות בנושא ובדרך הזו. תמרון קרקעי לצורך השמדת המנהרות ייקח שבוע-שבועיים והכוחות מול הרצועה מאומנים לזה וזה נמצא בליבת המוכנות שלהם. יש מספר מנהרות בודד אבל משמעותי שטרם חשפנו והן מטרות בתמרון. לפעולה קרקעית נגד המנהרות יש סיכויי הצלחה גבוהים. זה ידרוש חיכוך עם האויב ופינוי אוכלוסייה ויביא להגברת השיגורים לישראל, אבל אנחנו סומכים על הכוחות.

הפתרון יבוא מהכוחות הלוחמים בשטח, מלמטה, לא רק מהמטכ"ל".

החמאס עושה שרירים ורוצה כסף:

בכיר בחמאס בראיון לרשת "אל-מיאדין" הלבנונית אמר: "לפי שעה אין לחמאס עמדה רשמית לגבי היוזמה.  איומי ישראל בהמשך התוקפנות הם הוכחה לחוסר אונים. הרגיעה של 2012 לא מספיקה ואין מנוס לסיים את המצור על עזה וליצור משוואות חדשות בסכסוך. בכוונתנו להתמודד עם המלחמה הזאת בדרך שונה. החיים בעזה חייבים להיות טובים יותר".

במקביל הודיע הג'יהאד האיסלאמי חד משמעית על דחייה רשמית של היוזמה המצרית בנימוק שהיא לא עונה על צרכי העם הפלסטיני: "נמשיך בפעילות על מנת להגן על עמנו".

בהודעה באתר הרשמי של חמאס נמסר כי ההסכם הוא "יוזמה של כריעה וכניעה". הארגון עומד על דרישתו שישראל תשחרר 56 אסירים ששוחררו במסגרת עסקת שליט ונעצרו שוב בגדה המערבית לאחר חטיפת שלושת הנערים הישראלים. כמו כן, דורש הארגון לפתוח את מעבר רפיח ולהעביר באופן מוסדר את משכורותיהם של 40 אלף הפקידים של ממשלת חמאס לשעבר.

"הקרב שלנו עם האויב ממשיך ויסלים בכל הכוח".

לעומתם, בלשכה המדינית של חמאס מסתייגים מהדחייה של הזרוע הצבאית. סגן ראש הלשכה המדינית, מוסא אבו מרזוק, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "עדיין מתייעצים, טרם פרסמנו החלטה רשמית בנוגע ליוזמה המצרית".

אבו אחמד, דובר פלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי -  לא נקבל שקט תמורת שקט. השעות הבאות יהיו מכריעות - או מערכה ללא רחמים, או רגיעה לפי תנאי ההתנגדות".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה