זה לא נגמר עד שזה לא נגמר - סיכום בניים


להאזנה לתוכן:

ישראל החליטה לקבל את ההצעה המצרית. החמאס, נכון לרגע זה מצהיר שלא וממשיך לירות לעבר ישראל. אם ננסה לסכם את שבוע הלחימה הרי שהחמאס רק הגדיל את כוח ההרתעה שלו, מנהרות הטרור עדיין אי-שם, הסכם הפסקתה אש על הקרח, שום דבר לא גמור עד שיודיעו במפורש על קבלת ההסדר - וגם אז ייתכן שיימשך הירי מהרצועה, אומנם בהיקף קטן יותר, אבל מעצבן לא פחות אם לא יותר.

השאלה היא כמה זמן יחזיק השקט עד למבצע הבא. ההרתעה של ישראל לא שוקמה ולעומת זאת  החמאס הגדיל את ההרתעה שלו כלפי ישראל ובגרסה הבאה נמצא אותם עם יכולת גבוהה ומסוכנת הרבה יותר.

ישראל מצידה הציגה את היכולת הטכנולוגית המדהימה שלה בדמותה של כיפת ברזל  שכושר היירוט שלה הפך לגורם אסטרטגי חדש, שמעביר מסר גם לסוריה ולחיזבאללה בלבנון.

מצד שני - לחמאס ולג'יהאד האיסלאמי אין הישג שאפשר ללכת אתו לבנק או לחברים במדינות ערב -  כל הפנטזיות שלהם להנחית מכות והפתעות על ישראל נהדפו בצורה משפילה, הם פגעו בתושבים בעזה שכבר מתחיל להימאס להם מהמצב, העולם הערבי הפגין אדישות כלפיהם כאשר מתחת לשפם הם התפללו שישראל תעשה את העבודה ותגמור אחת ולתמיד עם החמאס.  

ההישג המשמעותי שלהם הוא היכולת להציק לנו משמעותית - לטרטר את רוב אזרחי ישראל למקלטים וזה כולל את המכרז, השרון והצפון.

כל מה שחמאס רוצה כרגע הוא – כסף. כסף למשכורות, כסף לשיקום, פתיחת מעברים כדי להכניס סחורות שיביאו כסף. כן, כסף הוא שם המשחק. הוא מה שיכריע לאן פניו של החמאס. בלי כסף אין שליטה, אין תקווה, אין מסר. 

אם כבר בכסף עסקינן..אז הנזק הכלכלי לישראל היה גדול - הן למשק והן לעסקים הפרטיים באזור שיסחבו את נזקי הלוחמה על בשרם עוד תקופה ארוכה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה