להאזנה לתוכן:

הקבינט הביטחוני התכנס הבוקר לאשר את ההצעה להפסקת אש בתמיכת ראש ההמשלה.
רשת אל-ערביה דיווחה כי שני הצדדים קיבלו את תנאי המסדר. מניסיון, לפני הפסקת אש יש ירי מסיבי ביותר. בחמאס לא מודעים עדין על הסכמתם. מהו מהות ההסכם

מקורות שונים המעורבים במגעים מסרו כי הדרישה המרכזית שמציגה ישראל במסגרת המשא ומתן להפסקת אש, לפחות מאז יום שישי, היא שחמאס יחזור להבנות שהושגו בסיום מבצע "עמוד ענן" ב-2012. אולם, בנוסף דורשת ישראל לפרז את רצועת עזה מרקטות ולפרק את המנהרות הפועלות בין עזה לבין ישראל.  

קשה להאמין שחמס יסכים לדרישת ישראל אך סביר להניח  שיקבל על עצמו את ההבנות של מבצע "עמוד ענן", בנוסף לכמה הבנות נוספות לקראת אפשרות של הסכם רגיעה.

גם הדרישה של חמאס לשחרור 56 אסירים ששוחררו לאחר עסקת שליט ונעצרו שוב בגדה המערבית אינה ריאלית. בנוסף, מציב הארגון כדרישה את פתיחת מעבר רפיח וכן את העברתם המסודרת של משכורותיהם של 40 אלף הפקידים של ממשלת חמאס לשעבר.

בסופו של דבר ההסכם ייסתיים בפתיחת המעברים לסחורות לעזה.

לטענת גורמים בכירים בישראל הם מסכימים להפסקת האש כדי שחמאס יתומרן לפינה:  

"אם הוא יקבל את ההצעות להפסקת אש, הוא יסיים את סבב הלחימה מתוסכל וללא הישגים-
ישראל גרמה לחמאס נזק גדול מכפי שמנהיגיו מוכנים להודות מבלי שהוא יצליח ממשית בישראל.

אם חמאס יסרב להצעות להפסקת אש, לישראל תהיה לגיטימציה בינלאומית להרחיב את הפעולה נגדו. 

העיתון "אל-יום א-סאבע" פרסם את "סעיפי היוזמה":

 ישראל תפסיק את כל הפעולות התוקפניות שלה נגד רצועת עזה באוויר, בים וביבשה ותימנע מפלישה קרקעית ומפגיעה באזרחים. המעברים ייפתחו ויינתנו הקלות במעבר אנשים וסחורות.

 כל הפלגים הפלסטינים ברצועה יפסיקו את הפעולות התוקפניות נגד ישראל מהים, מהאוויר ומהיבשה ומתחת לאדמה בדגש על הפסקת ירי הרקטות והפסקת הפגיעה באזרחים.

הירי ייפסק תוך 12 שעות מההכרזה על היוזמה מחר ב-6:00 וכי תוך 48 שעות ייפגשו משלחות ישראל והפלסטינים כדי להשלים את השיחות לביסוס הפסקת האש.

השיחות עם הצדדים ייערכו בנפרד בהתאם להבנות שהושגו בתום מבצע "עמוד ענן".

סוגיות ביטחוניות אחרות יידונו בהמשך. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה