כך נרגיע את ילדינו במצב חירום


להאזנה לתוכן:

לאור מצב החירום בעקבות מבצע "צוק איתן" המתמשך, החליטה הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות ובאלימות באמצעות המרכז להורות משמעותית, לאפשר קבלת ייעוץ והדרכה להורים באמצעות הטלפון דרך מוקד 106- 24 שעות ביממה /צילום: הרשות העירונית למאבק

להיות בבית עם הילדים או ללכת לעבודה זו משימה לא פשוטה בימים אלה ולכך מכוון המענה: איך לשמור על רוגע פנימי, איך להפיג מתחים, איך לשמור על הילדים בטוחים מבלי שיחוו את ההפגזות כטראומה עתידית, איך להעסיק אותם איך להמשיך ולשמור על אווירה נעימה, איך לשמור על תאום וזרימה במשפחה, איך להתמודד עם מריבות בין הילדים בבית וכיצד להתמודד עם מצבים נוספים.

 

לחיים במצב של חרדה ופחד מתמשכים לא חייבות להיות תוצאות נפשיות שליליות לטווח ארוך. להפך, ידוע ממחקרים רבים שחוסן נפשי מתפתח דווקא בתנאים של קושי ומצוקה, ולאו דווקא במקום של נינוחות ושלווה. עם זאת, חשובים כמובן עוצמת הלחצים, החוזק הנפשי של האדם והתמיכה הסביבתית שלה הוא זוכה.

 

יש כמה עקרונות שבעזרתם יכולים הורים לסייע לעצמם ולילדיהם לעבור את התקופה הנוכחית: 

תנו דוגמא אישית: ככל שתקרינו ביטחון ורגיעה, כך הילד ירגיש בטוח ורגוע. כדאי לדבר ע תחושות הפחד שלנו ולראות לילדים כיצד אנחנו מתמודדים ומתחזקים. כך נהווה עבורם מודל של התמודדות חיובית עם פחד ולחץ. 

היו אקטיביים: פסיביות מובילה לתחושות ייאוש ודיכאון וילדים במיוחד זקוקים לפעילות כדי לפרוק מתח ולחצים. נסו לקפוץ, לרוץ, לשחק, לצייר, ליצור מחומרים והימנעו ככל האפשר מהתנהגות פסיבית כמו צפייה ממושכת בטלוויזיה, שינה מוגזמת וכו'. 

הסבירו לילדים: יש להסביר לילד מה קורה בהתאם לגילו וליכולת ההבנה שלו, בלי להסתיר את העובדות אבל גם בלי לפרט יותר מדי. במיוחד חשוב להמעיט בחשיפת הילדים לתמונות קשות בטלוויזיה. 

הרבו במגע: במצבי פחד וחרדה ילדים זקוקים להרגיש שהם לא לבד. לכן חשוב לחבק, ללטף, לחייך, לומר דברי קרבה, לעודד את הילד לבטא את תחושותיו, לשדר לו אהדה ולא לשפוט אותו או לבקר אותו. כדאי לחזק את הילד במשובים חיוביים ומעודדים. 

 

 שמרו על שגרה: שגרה מייצרת תחושת ביטחון ושליטה, למבוגרים ולילדים כאחד. עבור ילדים קטנים שגרה חשובה במיוחד. נסו לשמור על חלק מהרגלי הבית, כמו זמני ארוחות, טקסי השכבה לישון ועוד'.

תושבי העיר מוזמנים להתקשר 106 ולהתייעץ על כל דבר שמעסיק אותם כהורים בימים אלה. כמו כן, מוזמנים ליצור קשר עם הקו החם להורים המרכז להורות משמעותית אשדוד בטלפון 1-700-70-74-75.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה