מוקד המבצעים של מד"א לכיש באשדוד - דרוכים כל העת לכל אירוע


להאזנה לתוכן:

מתקפות הטילים על מרחב לכיש, בראשם אשדוד, העיר החמישית בגודלה בישראל, הובילו לפצוע אחד קשה ועוד פצועים קל, רובם מחרדה. בעוד יללות האזעקה נשמעות ברחבי העיר, דרוכים אנשי מגן דוד אדום לצאת לדרך לכל צרה שלא תבוא

מוקד המבצעים של מד"א לכיש, מוקד שממוגן מפני כל מתקפת טילים, מרכז תחתיו את כל אזור לכיש, מהישובים הקרובים לגבול הרצועה ועד אשדוד וסביבתה. כמו בכל הסלמה במצב הביטחוני, במד"א נמצאים בחזית ביחד עם שאר ארגוני ההצלה והביטחון. 

בעקבות ההסלמה הפך המוקד המרחבי של מד"א באשדוד לחדר מלחמה של ממש. המוקד מנקז אליו את קריאות כל תושבי המרחב, קריאות שבשגרה וקריאות בשל המצב הביטחוני. כח האדם במוקד תוגבר בעקבות האירועים הביטחוניים, וכל האמבולנסים של מד"א מאויישים ומלאים בציוד הכרחי למתן עזרה רפואית למי שיצטרך.

עמי איבגי, מנהל מרחב לכיש במד"א, מספר לאשדוד נט כי המוקד המבצעי מאויש בתפוסה מלאה, כולל נציגים של הצבא, זאת על מנת שיהיה סנכרון בעת אירוע ירי טילים. "אנחנו מעבדים פה את הסיטואציה ומשגרים כוחות בהתאמה", אומר איבגי.

"הושקעו כל המאמצים וכל האמצעים הנדרשים. אנחנו מחזיקים בכל הציוד הזה בעיתות שגרה כאן במחסנים צמודים, זאת שנוכל להגיב תוך זמן קצר מאוד. אנחנו בתוך שעתיים עוברים משגרה לחירום, יודעים לקלוט גם חיילים, גם מתגברים וגם כח אדם נוסף בכדי לתת מענה לכל מה שקורה".

מתוקף תפקידו ואחריותו, איבגי נשאר במוקד מד"א לכיש במשך יומיים, זאת כדי לעמוד על מוכנות הכוחות וגם עד שיגיע מחליפו. "הימים הראשונים הם ימים של היערכות ובניית הסד"כים. זה היה הבית שלי בתחילת המבצע. חשוב להדגיש שככה כל עובדי מגן דוד אדום. כולם נותנים שעות רבות בכל מה שנדרש על מנת שהציבור יידע שבמד"א יש על מי לסמוך".
 
מאז תחילת המבצע, העניקו כוחות מד"א טיפול ל- 182 נפגעים, בהם 11 פצועים כתוצאה מפגיעות רסיסי רקטה, הריסות מבנים ומדליקות שפרצו בעקבות הפגיעה, 6 נפגעים כתוצאה מתאונות דרכים שאירעו בעת האזעקות, 31 נפגעים כתוצאה מחבלות ונפילות בדרך למרחב המוגן ו- 134  נפגעי חרדה. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה