מי מכר את המקלטים של הדיירים לבעלי עסקים פרטיים?


להאזנה לתוכן:

זה לא כל כך נעים לראות מקלט סגור, בעיקר בימים אלו, וזה מרגיז במיוחד שהמקלט נמצא בבניין של דיירים שאין להם ממ"ד והוא למעשה...נמכר לבעלי העסקים...מה אתם הייתם עושים אם מישהו היה מוכר את המקלט של הבניין בו אתם מתגוררים ונותרים ללא מרחב מוגן? ברחוב אחד העם 2 באזור ה׳ באשדוד זה קרה. עשרות ילדים נדחסים במקלטים סמוכים. המקלטים שנבנו לצורכי בטחון, משתמשים כמחסנים ומשרדים פרטיים סגורים. האחרים -אינם שמישים- ללא חשמל, מטונפים ונדמה שהפכו מזמן לחורבות. אשדוד 2014 עם סכנות בדרג א' ואזרחים מסוג ב'

לטענתם של בעלי העסקים, הם קנו את החנויות יחד עם המקלטים, מה שתמוה בעיני הדיירים- מי מוכר מקלטים שאמורים לשמש תושבים לבעלי עסקים ולמה? לאן עליהם ללכת בזמן ירי הגראדים על העיר אשדוד?

כמו כן, בעלי העסקים לא נותנים לתושבים לרדת למקלטים בזמן האזעקות ואף הקימו סורגים שחוסמים את המעבר למקלט. התרחיש ההזוי הזה אגב, קורה עוד מימי עמוד ענן. התושבים פנו אל בעלי העסקים באופן אישי אולם מבחינתם הם רכשו שני נכסים שונים: החנות הפרונטאלית ואת ה״מחסן״ שהוא מקלט בעצם של דיירי אחד העם 2.  

צוות אשדודנט הגיע לשורת החנויות וניסה להבין מי מכר להם את המקלטים וכיצד הדבר קרה. כמו כן ביקשנו לראות אסמכתא המאשרת את בעלות הנכס אולם נתקלנו בתגובות כמו: "דברו איתי דרך עורך הדין שלי" או "אין לי פה את המסמכים".

רותם, בעלי הטוטו אמר שאין לו בעיה לפתוח לדיירים את המקלט לבינתיים או למכור בחזרה לעירייה/ פיקוד העורף לרווחת התושבים אבל הוא סוגר את החנות מידי יום בשעה עשר בלילה וחושש לגביי הציוד שלו, מה גם שהבעיה לא תיפתר בשישי- שבת ועוד ציין שאין ביכולתו להכניס את האנשים לתוך החנות ללא ליווי של עובד.

״אני מצדיק את התושבים בכל דבר, הם צריכים מקלט״, אמר רותם והוסיף: "הם צריכים לבנות מקלט חדש או לקנות מבעלי העסקים את המקלטים". 

מיכל חסן, תושבת אחד העם 2 שפנתה למערכת אשדוד נט טוענת שפנתה כמה פעמים אל המוקד העירוני, שם קיבלה יחס מזלזל בשיחות הטלפון ואף נתקו לה את הטלפון. כמו כן מציינת שפנתהמיכל חסן, תושבת אחד העם 2 לתלונות הציבור אך אין מענה ושוחחה עם המזכירה של דובר העירייה.


תגובת עיריית אשדוד: מקלטים פרטיים הם מקלטים בבניינים משותפים ובנכסים פרטיים ו/או משותפים. העירייה מחייבת לפתוח אותם בשעת חירום אך אין לה בעלות עליהם. העירייה גם לא מתערבת בסכסוכים בתביעות או בחילוקי דעות בין תושבים לבין עצמם. היא לא צד ואין בידיה הסכמים או חוזים, כך שאיננה יודעת מה טיב היחסים בין הדיירים לבין עצמם או בינם לסוחרים. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה