שבת באשדוד בצל הלחימה - רחובות ריקים, פארקים ללא ילדים צוהלים וחופי אשדוד עם מעטים שלא ויתרו - צפו בוידאו


להאזנה לתוכן:

שקט מתוח בבוקר שבת באשדוד. בימים כתיקונם, חוף הים היה מארח עשרות אלפים, השבת חופי העיר נטושים ברובם, למעט מספר מתרחצים וצועדים לבריאותם. למעט השבים מבתי הכנסת, רחובות העיר ריקים. בתחנת הדלק שנפגעה אמש מטיל גראד עומדים הרכבים הפגועים כעדות אילמת לתופת שהתרחשה שם אמש. כתב אשדוד נט יצא לסיור בעיר תחת מתקפת טילים

היום החמישי למבצע "צוק איתן" להבאת השקט לתושבי הדרום, ובאשדוד, כמו בכל ערי הדרום, השפלה וגם חלק ממרכז הארץ, החיים מתנהלים בתוך המבנים.

הרחובות ריקים, מעט מכוניות בכבישים. באחד הקיוסקים בעיר אנו פוגשים את יהודה. "יצאתי לקנות חטיפים לילדים ושתיה. יוצאים רק אם חייבים, ראינו כבר מה קורה, כיפת ברזל לא מאה אחוז עוצרת אותם", הוא אומר וממהר לרכבו בטרם תתפוס אותו האזעקה בחוץ.

בתחנת הדלק שנפגעה אמש עומדים הרכבים הפגועים והמשאבות השרופות כעדות אילמת למה שהתרחש במקום יום קודם לכן. אילן  סלומון, תושב אשדוד בשנות ה-60 לחייו, נפצע קשה באירוע. שני ילדים רכובים על אופניים מגיעים למקום, מסתכלים על ההרס. במשך דקות ארוכות הם מסתכלים, לא מבינים איזה הרס גרם טיל אחד. עוד ועוד אנשים מגיעים למקום, עוצרים את רכביהם ומסתכלים על התחנה השרופה. אסון כבד נמנע במקום בזכות ההנחיות של פיקוד העורף שהתושבים שהיו במקום הקשיבו להם. 

ממשיכים לחופי אשדוד, שבימים שבשגרה עמוסים עד אפס מקום בשבתות. בחוף מי עמי אנו מוצאים בודדים הולכים על החוף. המצילים נמצאים בסוכת המציל, למקרה שיהיו כאלה שכן יגיעו לשחות בים. בחוף לידו מעט שימשיות, ומעט מאוד אנשים. "חייבים לצאת להתאוורר", אמר זוג תושבי גן יבנה. "אם תהיה אזעקה נרוץ מהר למבנה בחוף, נסתדר", הם הוסיפו.

בדרך לרכב אנו מקבלים דיווח על רקטה שנמצאה קבורה בחולות של חוף באר שבע (חוף ט"ו). אנו ממהרים למקום, אך טרקטור של עיריית אשדוד ביחד עם חבלני משטרת מרחב לכיש שולפים את הטיל, שהתפוצץ במקום באחד המטחים לעיר.

באותו הזמן יש כמה מתרחצים בים ועוד כמה בחוף. המציל ברנרד כהן מספר כי מאז התחיל המבצע אין הרבה מתרחצים. אם תהיתים, אז הדגלים בחופי אשדוד הם אדומים היום. 

בחוף הים אנו נקלעים לאמצע דיון של מספר תושבים, שדיברו על המבצע והתווכחו ביניהם מה הכי נכון לעשות כדי להביא את השקט לדרום. אבי,אחד מהנופשים בים, אמר לאשדוד נט: "אנחנו לא פוחדים, ממשיכים לבוא בשבתות לים, אין לנו שום בעיה עם זה. אני מקווה שתהיה פעולה צבאית שתגמור את העניין עם החמאס. השתגענו כבר בבית, אי אפשר כל הזמן חדשות, לחץ ממ"דים". 

"זה לא בדיוק שגרה, לא יצאנו כל השבוע מהבית", אמרה לאשדוד נט מלכה רחל. "בדרך כלל אנחנו יושבים ממש צמוד לים, הפעם אנחנו ליד קיר מוגן, אין מה לעשות".

תמונות נוספות:






 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה