אין תקלה בצופרים!!! הדי פיצוצים והתראות על אזעקה במסכי הטלויזיה גרמו לפאניקה בקרב תושבי אשדוד


להאזנה לתוכן:

הדיווח באמצעי התקשורת הארציים על תקלה בצופרים באשדוד אינו נכון! פיקוד העורף החל לשדר התרעות על אזעקות במסכי הטלוויזיה הארציים. דיווחים רבים ציינו כי באשדוד יש אזעקה, בעוד בפועל לא הייתה. רבים פנו למערכת אשדוד נט וסיפרו כי קיימת תקלה במערכת הצופרים, בעוד בפועל כלל לא היה איום לעבר העיר. הדי הפיצוצים שנשמעים הם יירוטים מאזורים סמוכים כמו גן יבנה, אר טוביה, גדרה וקרית מלאכי

דיווחים שגויים על אזעקות באשדוד גרמו לפאניקה בקרב רבים מתושבי העיר שדבוקים בימים אלה למסכי הטלויזיה. בפיקוד העורף החלו לדווח על אזעקות בפינה הימנית של מסך הטלויזיה, אלה שדיווחים רבים על אזעקה באשדוד כלל לא היו נכונים והירי היה לאזורים סמוכים לעיר, אך לא לאשדוד. רק כאשר מופיע ליד השם של אשדוד המספר 271, מדובר בירי לעבר העיר אשדוד!

תושבים שראו את ההתרעה בטלויזיה, חשבו שקיימת תקלה במערכת הצופרים ומיהרו להכנס למרחבים המוגנים. רבים פנו למערכת אשדוד נט וציינו כי קיימת תקלה בצופרים. הדבר חזר על עצמו שוב ושוב ביממה האחרונה, ורבים מהתושבים שפנו לאשדוד נט סיפרו על תחושה לא נעימה בכלל של אי וודאות ופאניקה.

אורן, תושב אשדוד, סיפר לאשדוד נט: "אני ישבתי לראות טלויזיה ואני רואה התרעות על אשדוד, אחת אחרי השניה. בחוץ הצופרים לא פעלו. נבהלתי נורא, חשבתי שיגרו טילים ללא אזעקה ומיהרתי לקחת את ילדיי מהמיטות לחדר המדרגות. ראיתי שם עוד זוג שכנים שגם הם ראו התראה בטלויזיה, אבל שאר השכנים נשארו בבתיהם. התקשרתי למוקד העירוני, שם אמרו לי שאין אזעקה באשדוד. זה ממש לא אחראי לגרום לפאניקה סתם. אם אין אזעקה באשדוד, למה סתם לרשום?" 

הבעיה נובעת, ככול הנראה, מהגדרת האזורים בפיקוד העורף, כשאזור אשדוד מוגדר עם עוד כמה אזורים סמוכים כאזור אחד, ובשונה מהפעלת האזעקה, ההתרעה המשודרת בטלויזיה משדרת את מיקום האזור ולא את האזור הספציפי בו יש אזעקה וקיים איום טילים עליו. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה