להאזנה לתוכן:

דיירי רחוב משמר הירדן באשדוד חשופים למתקפת הטילים, מקלט אחד בלבד משרת את כל תושבי האזור, מקלט שנמצא במרחק גדול מהבניינים, בו מתגוררים אנשים מבוגרים, נכים וילדים, שלא מספיקים להגיע אליו ב-40 שניות, המקלטים נאסרו לשימוש לפני כשלוש שנים, אך דבר לא נעשה מאז

תלונות רבות מצד תושבים ברחוב משמר הירדן הגיעו למערכת אשדוד נט. תושבי אשדוד המתגוררים ברחוב משמר הירדן סובלים במיוחד בכל אזעקה שנשמעת בעיר. על פי תלונות התושבים, ישנו מקלט בלבד המשרת כשלושה בניינים.

המקלט התקין היחיד שנמצא באזור נמצא במרחק של כ-50 מטרים מהבניינים, מרחק שאותו קשה מאוד לעבור ב-40 שניות. ברחוב משמר הירדן מתגוררים אנשים מבוגרים רבים, נכים וילדים, המתקשים להגיע למרחב המוגן מרגע האזעקה.

ישראל, המתגורר באחד הבניינים ברחוב סיפר לאתר אשדוד נט: "יש פה מספר מקלטים, אך רק אחד זמין בעבורנו, שאר המקלטים נמצאו לא תקינים לאחר בדיקה של העירייה כבר לפני שלוש שנים, למה לא תיקנו את זה במשך כל השנים? למה חיכו שנגיע למצב כזה? זאת סכנה אמתית." עוד הוסיף ישראל: "המקלט היחיד נמצא בתוך בית כנסת בשכונה, בית הכנסת נעול ברוב הזמן וגם לפתוח את המקלט לוקח זמן. חדר המדרגות בבניין סדוק כולו וההמלצה להתחבא בחדר המדרגות לא תקפה לגבינו, המקום הזה יותר מסוכן מלהיות ברחוב."

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "אנו מודעים למצב שיש מקלטים שיצאו משימוש, אנו עושים כל שביכולתנו בכדי לשפר את המצב, כעת ההנחיה למי שאין בקרבתו מרחב מוגן היא לצאת לחדר המדרגות בשעת אזעקה ולמצוא מחסה על פי הוראות פיקוד העורף." 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה