עונת הדיבורים הסתיימה סוף סוף - צה"ל עובד. מה קורה עכשיו ומה יהיה?


להאזנה לתוכן:

סוף סוף נשמעים פחות דיבורים בקבינט הביטחוני ויש יותר מעשים בשטח - קצין בכיר בצה"ל: "לא נשאר מח"ט אחד של חמאס שיש לו בית לחזור אליו". דיווח פלסטיני: חוסל מפקד בחיל הקשר של הג'יהאד האיסלאמי. גורמי רפואה בעזה מסרו כי 40 פלסטינים נהרגו ו-300 נפצעו מתחילת מבצע "צוק איתן". ערוץ הטלוויזיה של חמאס מסר כי ישראל שיבשה את שידוריו.
החמאס מחפש סולם לרדת מהעץ. מה יש לעשות בהמשך.
פרשנות:

"מאז תחילת המבצע ביום שני בערב הטלנו 400 טון חומר נפץ בפצצות על יעדי הטרור ברצועת עזה, אל מול 6 רקטות שנפלו בשטחים עליהם היינו אמורים להגן בטווח שמעל 10 ק"מ מהרצועה.  תקפנו עד כה הרבה יותר יעדים ובתי מחבלים המשמשים כמפקדות מאשר בכל עמוד ענן. לא נשאר מח"ט אחד של חמאס שיש לו בית לחזור אליו". אומר קצין בכיר

חיל האוויר והים משמידים אמצעי לחימה, תשתיות טרור, מערכות פיקוד ושליטה, מוסדות חמאס, מבני ממשל, בתי מחבלים והורגים מחבלים בדרגי פיקוד שונים.

הפלסטינים דיווחו כי חאפז חמד, מפקד בכיר בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, נהרג יחד עם חמישה מבני משפחתו בתקיפת צה"ל בבית חנון. מאוחר יותר דיווחו כי חוסל מפקד בחיל הקשר של הג'יהאד האיסלאמי.

גורמי רפואה בעזה מסרו כי 40 פלסטינים נהרגו ו-300 נפצעו מתחילת מבצע "צוק איתן". ערוץ הטלוויזיה של חמאס מסר כי ישראל שיבשה את שידוריו.

במקביל להפגזות המשמעותיות, צה"ל ממשיך בגיוס אנשי המילואים במטרה לשחרר כוחות חי"ר סדירניקים לעזה. כמו שזה נראה - בצבא נערכים להגדלת המבצע. צה"ל מתכנן להכות בחמאס בעצמה גדולה עוד יותר תוך הכנות לכניסה לתוך הרצועה.

אין מחר

היום החלו בקבינט הביטחוני להפנים שכל שנה שעוברת ללא פעולה משמעותית שתשמיד את תשתית החמאס וארגוני הטרור, רק יוצרת בעיה גדולה יותר ויותר להמשך (במבצע צוק איתן, נורו כבר יותר רקטות ארוכות טווח לערי המרכז מאשר בכל המבצע הקודם - וברשות חמאס והג'יהאד האיסלאמי עדיין מאות רקטות).
עד היום גלגלו הבכירים בצבא ובממשלה את הבעיה הלאה, למשמרת הבאה. אולם היום מבינים שאין מחר. המחר רק יהיה רק רע וקשה יותר ויותר. הכול שאלה של זמן והזמן הוא לרעתנו.

חמאס מחפשים סולם:

לאחר שלב הרברבנות ולאחר שבחמאס כבר מימשו את האיומים שלהם, כמו ירי לעבר כל רחבי הארץ וניסיונות חדירה לא מוצלחות (חייליהם חוסלו) אין עוד לחמאס במה לאיים, להפתיע  ולהפחיד.

העם בישראל מתמודד יפה עם ההתקפות, כיפת ברזל עושה עבודה נפלאה ולא נגרמו נזקים משמעותיים (עד עתה).

כעת בחמאס מתחילים להישמע קולות של רגיעה והם מנסים לחפש סולם לרדת מהעץ ולסיים את סבב הלחימה כשהם נשארים עם ההישגים שלהם ועם כוח הרתעה גדול מאי פעם.

המצרים שהיוו אתל הגורם המתווך היחידי, לא כל כך מעוניינים שהסבב יסתיים. הם (מבלי לומר זאת כמובן) היו שמחים אם צה"ל יפרק את החמאס. במקביל הם יוציאו הודעות גינוי לא מחייבות.

אם ממשלת ישראל תיתן את הסולם לחמאס  ותאפשר להם לרדת מהעץ, כפי שעשו בעבר, זאת תהיה טעות קשה מאוד, כמעט בלתי נסלחת!
היום יש לנו לגיטימציה בינלאומית  לפעול בכל העוצמה וחובה לנצל אותה.

אילו פעולות ניתן לעשות כדי לחסל את תשתית ארגוני הטרור והחמאס?

ניתן בפעולה אחת פשוטה לנתק את החשמל ולהחשיך את עזה ל 48 שעות. מקביל להפגיז בכל הכוח מבלי לעשות חישובי נזק. פעולה כזאת תגרור פאניקה ברצועה, ארגוני הטרור לא ימצאו את עצמם וגם לא אותנו.  במהלך החשכה צה"ל יחדיר כוחות רגליים מובחרים, מצוידים בעזרים המתאימים ללחימה בחשכה. אלו יהיו רק האות לכניסה כוללת שמטרתה איתור הרקטות, המנהרות והכי חשוב – לגרום לכל ראשי הטרור לנוס על נפשם.

אפקט זה יראה מי בעל הבית באזור ויפוצץ את הבלון שניפחו ארגוני הטרור.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה