האם מדיניות האיפוק הסתיימה? נתניהו - "מסירים את הכפפות". שוב איום סרק או שהפעם יוצאים למלחמה?


להאזנה לתוכן:

צה"ל התחיל בגיוס משמעותי של חיילי מילואים, חיסולים בעזה, הפגזות משמעותיות למטרות איכותיות. גורמים מטעם ראש הממשלה דיווחו כי מתוכננת מערכה רצופה, ארוכה וחזקה בעזה". במקביל מחפשים בממשלה דרך להחזיר את השקט לאזור. האם השקט אכן יחזור? קשה להאמין - לחמאס אין מה להפסיד וכוח ההרתעה של ישראל נשחק בעקבות מדיניות האיפוק והפער בין איומי ראש הממשלה לביצוע.
מבצע "צוק איתן" יוצא הפעם ברצינות לדרך, האם תהיה סוף סוף תגובה ראויה להפצצות על תושבי ישראל?

לראשונה מזה זמן רב, כלי טיס של חיל האוויר פוגעים בפעילי ארגוני הטרור ובמטרות איכותיות בעזה ברצף.

בשעות הבוקר המאוחרות נמסר מלשכת ראש הממשלה כי לאחר התייעצויות ביטחוניות הוחלט להוריד את הכפפות מול חמאס: "חמאס בחר בהסלמה והוא ישלם על זה מחיר כבד".

הצמרת הביטחונית "מסירה את הכפפות" מול חמאס – אמרו הבוקר בלשכת ראש הממשלה, אנו הולכים לקיים מערכה רצופה, ארוכה וחזקה בעזה. צריך להתכונן ללכת עד הסוף, וגם כניסה קרקעית על השולחן".

שר הביטחון משה יעלון יביא נתונים נוספים לאישור הקבינט כדי להרחיב את גיוס המילואים, ויכריז על מצב מיוחד בעורף ביישובים ובמועצות שבטווח של עד 40 קילומטרים מגבול רצועת עזה.

אחרי שבועות ארוכים של ביקורת חריפה על הדרג המדיני שהגיב באיפוק, הבוקר אמרו גורמים מדיניים שנתניהו החליט על סמך המלצת שר ביטחון והצבא להרחיב את הפעולה.
הניסיונות להביא לשקט בדרכים אחרות לא הצליחו. "אין מדינה שתקבל מציאות כזו" הם נזכרו לומר את שאמרו תושבי האזור במשך שנים.

אותם גורמים אמרו - ישראל מתכוונת לפעול בצורה עוצמתית ובהרחבה. וסוף סוף לא נשמע המשפט -  "שקט תמורת שקט".

יעלון מכריז על "מצב מיוחד":

משמעות ההכרזה של שר הבטחון על מצב מיוחד נוגעת בעיקר להקלות כלכליות לאזרחים ובעלי עסקים באותם אזורים, מתן סמכויות לצה"ל באזורים אזרחיים והפעלת "משק לשעת חירום".

לפי ההודעה, ההחלטה התקבלה בתום דיון בהשתתפות מפקד פיקוד העורף האלוף איל איזנברג, מנכ"ל משרד הביטחון דן הראל וראש רח"ל (רשות החירום הלאומית) בעקבות ההתפתחויות האחרונות בעימות מול חמאס.

מאיימים:

מנגד, חבר הנהגת חמאס עיזת א-רישק אמר כי "צוק איתן" "תהפוך לצוק מתמוטט עבור האויב הציוני". א-רישק ציטט מסר שאותו לכאורה העביר דובר גדודי אל-קסאם לתושבי תל אביב: "הצבא המובס שלכם מעמיד את חייכם בסכנה. הטילים שלנו באים בשעות הקרובות".

בקבינט הביטחוני לא מעוניינים בהעמקת הלחימה, אלא שהם שומעים את הקולות של התושבים והפוליטיקאים מימין, ממרכז ומשמאל ואף את הרברבנות של אנשי החמאס אשר מבינים שראש הממשלה חושש מירי על תל אביב ולכן הם ממשיכים לעשות יותר ויותר שרירים.

בקבינט הבטחוני מבינים שאין ברירה אלא להגיב ובעוצמה גדולה הרבה יותר. מזמן כבר נוצר פער עצום בין האיומים של ראש הממשלה לביצועים בפועל, מה שגרם לכך שכוח ההרתעה של ישראל מתפוגג ואין דבר מסוכן מזה עבורנו. 

למה לא הצליחו להביא לרגיעה?

המצרים לא מצליחים לתווך בין הצדדים, ראשי החמאס שנמצאו עד לפני ימים מספר בשיא השפל, תוך שהם מנודים מדינית ובעיקר כלכלית, רוצים לקפל את ישראל ובכך להחזיר לעצמם את הכבוד במזרח התיכון.

כל שראשי החמאס רוצים, לאחר שהוחרמו ע"י המצרים, ומאחר שאין להם כסף לשלם משכורות, הוא ש"יספרו אותם". הם מאמינים שאם הם יצליחו לגמד את ממשלת ישראל... העולם הערבי יחזור לראות בהם רלוונטים.
נכון להיום...? אין להם מה להפסיד. 

ראשי החמאס, לא רק שהתעלמו מהאולטימטום של ראש הממשלה, אלא שהם העזו להציב תנאים משלהם. הם לא מוכנים כבר להסדר ש"שקט יענה בשקט" - "אם ישראל רוצה להגיע לרגיעה, עליה לשחרר את העצירים מעסקת שליט שנעצרו לאחר חטיפת שלושת הנערים", אמר דובר החמאס, מושיר אל-מסרי, " כרגע אין מקום לדיבורים על רגיעה כלשהי. הדיבורים כרגע הם בזירת הקרב".  
כשהקבינט הודיע על הסרת הכפפות, הנוסח התרכך באופן שניתן יהיה להגיע להסדר - בכיר חמאס בעזה, איסמאעיל אל-אשקר, אמר כי פלגי ההתנגדות הפלסטיניים לא יסכימו לרגיעה עד שישראל תעצור את התוקפנות ותסיר את "המצור" מעל רצועת עזה.
מה היה צריך יותר מזה כדי להוציא את ראש הממשלה מהאיפוק?

החמאס ימשיכו את הירי לעבר אשדוד והדרום ככל שיוכלו תוך איומים לירי לעבר תל אביב בתקווה שאיומים אלו יביאו את ראש הממשלה ליזום בעצמו בקשה להפסקת אש. אם צה"ל יריב את המבצע,...טילים יעופו לכיוון ראשון לציון ותל אביב.

בישראל עד עתה, לא מוכנים כרגע לכניסה נרחבת לעזה אלא מחוסר ברירה. ראש הממשלה סופג ביקורות והשפלות מכל עבר - גם מחבריו לממשלה, גם מאזרחי המדינה וגם מהחמאס.
השאלה הנשאלת היא - האם ההכנות לכניסה לעזה ואיומי ראש הממשלה הינם משחק פוקר שנועד להפחיד את ראשי החמאס או הפנמה אמיתית שזה עכשיו או רק אחרי חלילה אסון לאומי.

אחרי התקיפה הנרחבת של צה"ל אמש והיום, הזהירו בזרוע הצבאית של חמאס את ישראל מ"רעידת אדמה" ומהרחבת מעגל הפגיעה של הרקטות אם ישראל לא תפסיק את הפצצות הבתים.

כפי שזה נראה, התקיפות של צה"ל ימשיכו בימים הקרובים מהאוויר, רק עם יותר רעש ובמקביל צה"ל ייצר אווירה של כיבוש עזה וזאת במטרה להפחיד את ראשי החמאס עד כדי שינוסו ויתחבאו במיסתורים.

מי ימצמץ ראשון? אנחנו מאוד מאוד מקווים שלא אנחנו

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה