כיצד תנהגו במקרה של ירי לעבר אשדוד?


להאזנה לתוכן:

ירי טילי הגראד שנורו בשבת האחרונה על באר שבע, הנמצאת בטווח 40-45 ק"מ מהרצועה (כמו אשדוד), לא הותירה את תושבי אשדוד אדישים. העיר אשר עוקבת בדאגה אחר ההסלמה בדרום, לא לוקחת סיכונים והיום הוחלט שלא לקיים פעילות במבנים יבילים שאין בהם מיגון. במקביל העירייה העלתה לאתר העירוני ולדף הפייסבוק את הנחיות ההתגוננות של פיקוד העורף. זכרו להתארגן לפי "הכי מוגן שיש"!

בשלב זה איש לא יודע לאן מתגלגלים הדברים והאם ישראל עומדת לפני עימות נוסף עם החמאס. אנו חיים באזור רגיש שבו המצב הביטחוני מאוד נזיל והמעבר משגרה לעימות צבאי יכול להיות עניין של מה בכך. בעיריית אשדוד לא מסתפקים במעקב אחר הנעשה בדרום והיום, לאור ירי הטילים על באר שבע בשבת האחרונה, העלתה לאתר העירוני ולדף הפייסבוק שלה את הנחיות ההתגוננות של פיקוד העורף.

"חשוב לעורר את המודעות הנדרשת בקרב הציבור, דווקא כעת כשהעיר מתנהלת בשגרה ולא ניכרת בהלה בקרב התושבים" אומרים בעירייה ומכוונים את התושבים לעיין בהנחיות ולהפנים את המסרים להתגוננות ולהתנהלות נכונה, כאשר המסר החשוב הוא שעל כל אחד החובה לפעול בהתאם למדיניות "הכי מוגן שיש".

  • כל אדם צריך לדעת מהו המרחב המוגן הקרוב ביותר אליו, בטווח 45 שניות שיעמדו לרשותו מרגע הישמע האזעקה, על פי סדר העדיפות הבא:

-         ממ"ד (מרחב מוגן דירתי) או ממ"ק (מרחב מוגן קומתי)

-         מקלט או מקלט בבניין משותף אם ניתן להגיע תוך 45 שניות.

-         בהעדר הנ"ל, מרחב פנימי מוגן עם מינימום קירות חיצוניים ופתחים.

-         חדר מדרגות בהתאם להנחיות המופיעות באתר.

-       חל איסור מוחלט לקיים אירועים במקומות לא מוגנים, חל איסור להתקהל מעל 300 אנשים,         עיריית אשדוד תשלח פקחים שיאכפו את העניין במידת הצורך.

  • בזמן אזעקה או בהישמע קול נפץ:

-         צריך להיכנס מיד למרחב המוגן ולסגור הפתחים.

-         השוהים בחוץ, יכנסו למבנה הקרוב ביותר.

-         השוהים בחוץ ורחוקים ממבנה, ישכבו על הארץ ויכסו את ראשם.

-         הנוסעים ברכב יעצרו בצד הדרך וייכנסו למבנה. אם אין מבנה בסביבה, ישכבו על הארץ ויכסו ראשיהם.

-       חשוב להקפיד על חלונות פתוחים בבית וברכב, לא לאטום חלונות!

בסבב "עמוד ענן" האחרון הוכיחו תושבי אשדוד בגרות בלתי רגילה והתנהגות התושבים היתה למופת. הדברים באו לידי ביטוי בחוסן האישי והקהילתי שהפגינו, בהתנהגות הנכונה ובשמירה על כללי הזהב לכל אורך העימות. לרשות המערך העירוני התייצבו אפילו מתנדבים רבים אשר נחלצו לסייע ככל שנתבקשו וחשוב שהתושבים ישמרו על רמת מוכנות וערנות.

"אנו מקווים שלא ניקלע לעוד סבב של עימות, אבל חשוב שהתושבים ירעננו את כללי ההתנהגות, יכינו את המרחב המוגן שלהם, יוודאו שכל בני המשפחה יודעים מהו המרחב המוגן שלהם ומה עושים בעת הישמע אזעקה ובמיוחד להרגיע את הילדים ולשוחח איתם על המצב ועל התסריטים האפשריים" אומרים באגף הביטחון.

מידע מלא באתר פיקוד העורף www.oref.org.il  ובמרכז המידע 104

או באתר העירייה www.ashdod.muni.il  ובמוקד העירוני 106

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה