הסינים החליטו: הנמל הפרטי הראשון יוקם באשדוד


להאזנה לתוכן:

הקבוצה הסינית, צ'יינה הארבור, זכתה במכרז הבינלאומי להקמת נמלי העתיד של ישראל - בחיפה ובאשדוד. לאחר שנדרשה לבחור באחד משניהם, היא החליטה להקים את הנמל באשדוד

כפי שאשדוד נט הודיע לפני מספר חודשים, הנמל הפרטי הראשון שיופעל במסגרת הרפורמה המתוכננת בנמלי הים יוקם באשדוד על ידי ענקית התשתיות הסינית צ'יינה הארבור, שזכתה במכרז הבינלאומי שניהלה ישראל לבחירת קבלן ההקמה של הנמלים הפרטיים - נמל הדרום (באשדוד) ונמל המפרץ (בחיפה) -  הסינים החליטו אתמול להקים דווקא את הנמל הדרומי, לאחר שלפי תנאי המכרז חויבה לבחור באחד משני הנמלים.

בנק ישראל התייחס בעצמו לשאלה היכן ראוי להקים את הנמל הפרטי הראשון — בחיפה או באשדוד, ואמנם הצביעו על כדאיות כלכלית גבוהה יותר בהקמתו באשדוד. בבנק ציינו כי לנמל אשדוד יש ביקוש גבוה יותר מצד הלקוחות, הוא קרוב יותר ל–64% מיעדי המכולות, וכי הוא גם מתקרב יותר למיצוי פוטנציאל הקיבולת שלו.

לפיכך, התחרות הפנים ־נמלית הראשונה בישראל תתבצע באשדוד. נמל הדרום יוקם בהשקעה של כ–3.5 מיליארד שקל, לאורך רציף של 1,050 מטר צפונית לנמל הקיים, ובצדו שוברי גלים באורך 2,800 מטר.

כפי שכבר פרסמנו עוד קודם להודעה הרשמית - צ'יינה הארבור זכתה במכרז לאחר שהגישה את ההצעות הכספיות הנמוכות להקמת הנמלים, תמורת סכום כולל שמוערך ב–6–7 מיליארד שקל. זאת כשלמחיר ההצעה ניתן במכרז משקל של 80% בניקוד הסופי. לפי הערכות, קבוצת שפיר־אשטרום, שסיימה במקום השני, הגישה הצעה להקים את הנמלים תמורת כ–4 מיליארד שקל כל אחד, ואילו הקבוצה השלישית במכרז, Ludreco, שניגשה עם סולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי, סיימה במקום האחרון.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה