כפי שאשדוד נט הצהיר כבר לפני חודשים - הסינים זכו במכרזים להקמת 2 הנמלים החדשים באשדוד ובחיפה


להאזנה לתוכן:

הסינים הציעו להקים את הנמלים במחירים שבין 3.35 ל-3.5 מיליארד שקל. בענף מעריכים כי הסינים הגישו הצעה כה נמוכה בגלל שהם רואים את הקמת הנמלים כפרויקט אסטרטגי. אשדוד נט הצהיר מספר פעמים במהלך ה6 החודשים האחרונים כי הם יהיו הזוכים במכרז, מאחר וישנה יד מכוונת להשתלטות של הסינים על הכלכלה הישראלית. תנובה והנמל הם רק קצה הקרחון של השתלטות על נדל"ן, חברות טכנולוגיה, הייטק, ביוטק, חברות מזון, אנרגיה, כימיקלים, תקשורת, מוסדות אקדמאים, תשתיות וחברות פיננסים...

חברת צ'יינה הרבור הסינית זכתה במכרזים להקמת שני הנמלים החדשים באשדוד ובחיפה. הסינים יוכלו  לבחור איזה משני הנמלים ברצונם להקים.

ההצעה הסינית לשני הנמלים הייתה נמוכה דרמטית מההצעות שהגישו המתמודדים האחרים במכרז. הסינים בקשו  בין 3.35 ל-3.5 מיליארד שקל עבור ההקמה,  כאשר שאר המתמודדים בקשו בין 4 ל 5 מיליארד.

בענף מעריכים כי הסינים רואים את הקמת הנמלים כפרויקט אסטרטגי וכי הקמת הנמל על ידי חברה סינית עשויה להקל על זכייתה של חברה סינית במכרז להפעלת הנמל, הנמצא כיום בשלב המיון המוקדם.

משך ההקמה של כל נמל מוערך ב-6 עד 8 שנים והקיבולת שלו תעמוד על כמיליון TEU (מכולות 20 רגל), בעוד הקיבולת המצרפית של נמלי אשדוד וחיפה עומדת כיום על כ-3 מיליון TEU.

על רקע הסתייגות האוצר מבניית שני נמלים במקביל הסכימו במשרד התחבורה ובחנ"י לקצץ את היקף הפרויקטים בכ-15% ולקצר את אורך הרציפים בכ-100 עד 200 מטרים - באופן שהוזיל את עלות הפרויקט. ההחלטה קיבלה אתמול רוח גבית ממסמך שפרסמה מחלקת המחקר של בנק ישראל שקבע כי הקמת שני נמלים קטנים עדיפה על הקמת נמל אחד גדול, בגלל שתיצור תחרות אמיתית שתביא להוזלת עלויות של המשתמשים בנמלים.

באוצר ממשיכים להטיל ספק בכדאיות הקמת שני הנמלים במקביל ומצפים לתוצאות המכרזים לבחירת מפעיל בינלאומי לנמלים, שנמצאים כיום לקראת הגשת הצעות. אם לא יימצאו מפעילים לשני הנמלים עשוי האוצר להתערב ולנסות לעכב את הקמת הנמל השני.

בשלב המיון המוקדם במכרז להפעלת הנמלים שנסגר באפריל משתתפות ארבע חברות: חברת Eurogate הגרמנית, חברת TIL מהולנד, ICTSI הפיליפינית ו-SIPG הסינית שצורפה ברגע האחרון להליך הקדם מכרזי.

הזוכה במכרז תקבל זיכיון להפעלה של הנמל לתקופה של 25 עד 30 שנה.

כך שפרסמנו באשדוד נט כבר בחודש פברואר -
"תחקיר: הסינים בתהליך השתלטות על הכלכלה הישראלית, להערכתנו  יזכו גם בהקמת הנמל החדש

הסינים עושים מאמצים גדולים לשים יד ורגל בישראל, אולם מספיק אצבע סינית כדי להשתלט על המשק הישראלי. מבול של חברות סיניות משקיעות ומתעניינות בתקופה האחרונה בהשקעות בישראל. הם מבקשים להשתלט על תנובה כמו על חברות אסטרטגיות גדולות בישראל ועכשיו גם להקים נמל באשדוד.

מתוך 3 החברות שניגשו - צ'יינה הארבור הסינית תזכה כמעט בוודאות במכרז להקמת הנמלים בישראל.  הסינים (בעידוד ממשלתם) נכנסו להשקעות אסטרטגיות בישראל ורוכשים עוד ועוד חברות בכל התחומים, כולל כאלו שהכי מזוהות עם המדינה (תנובה, שת"פ עם הטכניון ועוד ועוד)."

תחקיר אשדוד נט על החדירה הסינית לישראל. האם זה טוב או רע ליהודים -

לכתבת התחקיר המלאה על השתלטות הסינים - לחץ כאן

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה