המכרז לסוורים בנמל אשדוד לא יבוטל, ועדות המיון יתכנסו בהרכב חדש


להאזנה לתוכן:

בית הדין לעבודה בבאר שבע קבע בהרכב של שלושה שופטים כי המכרז לא יבוטל. יורכבו ועדות קבלה חדשות שלא יכללו את נציגי הוועד וההנהלה המכהנים בהן כיום. משמעות הדבר היא כי יו"ר הוועד, אבינועם שושן, לא ישב בוועדות הקבלה. העתירה לבית המשפט הוגשה ע"י עו"ד לורה מישוק ועו"ד ענבל מרזוק בשם נוהר לסרי ועוד 19 מועמדים אחרים

על פי הפסיקה, הנמל והוועדים ירכיבו ועדות קבלה חדשות, כך שכל הצדדים ימנו נציגים חדשים, לרבות הנהלת הנמל וועד העובדים.

המשמעות של ההחלטה היא:

יו"ר הוועד אבינועם שושן לא ישב בוועדות הקבלה. 

וועדות הקבלה החדשות יחלו להתכנס לפחות פעמיים בשבוע והחל משבוע הבא.

מי שיזומן לוועדות הקבלה הם אותם אנשים שקיבלו ציון 5 ומעלה – כלומר -870 עובדים מתוך כ-2,700 עובדים.

תזכורת:

המכרז לקליטת סוורים יצא לדרכו לפני כשנתיים במטרה להגדיל את מצבת כוח האדם ב-60 איש. אולם במהלך התקופה החלו מריבות וויכוחים בין נציגי וועדי העובדים לבין ההנהלה כאשר בחלק מהמקרים המכרזים לא קוימו בשל דרישות הוועד לראיין גם קרובי משפחה.

מנכ"ל הנמל יצחק בלומנטל בקש לבטל את המכרז לאחר שגילה שחלק מהמועמדים קרובי משפחה של בכירים בוועד. 

אולם כאמור השופט דחה  את הבקשה וקבע ש"שלב הראיונות יתקיים מתחילתו ויוקמו שלוש ועדות קליטה אשר בהם ישבו חברים שלא נמנו על ועדת הקליטה הקודמת וזאת מטעמים של שקיפות ורצון לייעל את התהליכים וכן להביא לקליטה מהירה של עובדים בנמל".

בנמל אשדוד ברכו על ההחלטה וענו שלמעשה בית הדין לעבודה קיבל רק את עמדת הנמל, מה שהוביל לגיבוש שלוש ועדות בזק שישלימו את עבודת הקליטה בפרק זמן של חודשים.

 העתירה לבית המשפט

העתירה לבית המשפט הוגשה ע"י עו"ד לורה מישוק ועו"ד ענבל מרזוק  בשם נוהר לסרי ועוד 19 מועמדים אחרים, בעניין המכרז של הסוורים בנמל.

היא הוגשה לאחר שהעותרים קיבלו במהלך השבוע שעבר הודעת מייל מנמל אשדוד, לפיה המכרז בו השתתפו לתפקיד הסוורים מופסק לגביהם למרות שעמדו בהצלחה בכל המבחנים.

הודעת הנמל יש בה משום שינוי תנאי מכרז במהלכו תוך פגיעה קשה במועמדים אשר עמדו בהצלחה בתנאי המכרז בכלל ובעותרים בפרט, אשר הסתמכו על ההודעה כי עברו את המבחנים ואלו ציפו לקבלת מועד לראיון בועדת הקליטה וחלקם המתינו לתוצאות המכרז, לאחר שעמדו ועדת הקליטה.

בסופו של דיון ובזכות עתירת העותרים, הסכימו הצדדים להחזיר את כל אותם כ- 870 מועמדים אשר עברו בהצלחה את המבחנים בפני ועדות קליטה, תוך שחברי הועדה נבחרו מחדש זאת על מנת לאפשר מנהל תקין, שקיפות וייעול הליכים.

עו"ד לורה מישוק ועו"ד ענבל מרזוק מברכות את נציגי הנמל, הועד וההסתדרות על שהשכילו להגיע לתוצאות אלו על מנת לאפשר המשך מכרז תקין ושוויוני בין המועמדים ".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה