כפי שהערכנו (עוד לפני שהוגשו ההצעות), הסינים יזכו במכרז לבניית הנמלים החדשים


להאזנה לתוכן:

כפי שפרסמנו לראשונה באשדוד נט בשבוע שעבר וכפי שהערכנו כבר לפני כ3 חודשים - ענקית התשתיות הסינית צ'יינה הארבור (המייצגת את האינטרסים של משרד התחבורה הסיני בישראל) הגישה בחמישי את ההצעות הנמוכות יותר להקמת הנמלים באשדוד ובחיפה. זהו המכרז הממשלתי הקבלני היקר ביותר שהוציאה מדינת ישראל ( כ7 מיליארד ש"ח שיועברו לסינים).

המכרז לווה בטענות קשות מצד המתמודדות על ניהולו החפוז בלשון ההמעטה.

הסינים בעידודם של ראש הממשלה ושר התחבורה ממשיכים לתקוע יתדות בישראל ועכשיו גם עוגן.

לאחר שכרו את מנהרות הכרמל בחיפה ואת מנהרות גילון של הרכבת, לאחר שרכשו תאגידי ענק בישראל ואת "תנובה" בדרך וכמו כן את התאגיד "כלל "(עם הפנסיות שלנו), לאחר ששמו יד ורגל בטכניון בחיפה ויצרו קשרים פוליטים עמוקים עם בכירי הממשלה והמשק -הסינים יהיו הזוכים הגדולים גם בפרויקט הלאומי הענק להקמת הנמלים הפרטיים החדשים של ישראל ואף בהמשך - להפעלתם. 

הסינים, בעידוד אקטיבי של ממשלתם - רוכשים בישראל עוד ועוד יעדים אסטרטגים משמעותיים. החברה הזוכה (PMEC) היא למעשה החברה המייצגת את האינטרסים של משרד התחבורה הסיני בישראל.

לכתבת התחקיר שפרסמנו - הסינים בדרך להשתלטות על הכלכלה הישראלית - לחץ כאן

שר התחבורה, מסיבותיו עימו, לוחץ ללא הפסקה לערב את הסינים בענף התחבורה:

חברת נמלי ישראל בטלה לאחרונה  את המכרז הבינלאומי  להפעלת שני הנמלים הפרטיים

בעקבות לחצים שהפעיל כ"ץ כדי לאפשר התמודדות חברות סיניות במכרז.

בימים אלה חברות סיניות במכרזים לכריית מנהרות הרכבת הקלה בגוש דן - וכן במכרז החשמול של מסילות רכבת ישראל. כמו כן, מתעתד כ"ץ לחתום מול הממשל הסיני על הסכם מטרייה מדיני להקמת הרכבת המהירה לאילת.

לפי הערכות ראשוניות, ענקית התשתיות הסינית צ'יינה הארבור הגישה בחמישי שעבר את ההצעות הכספיות הנמוכות ביותר במכרז הבינלאומי שפרסמה ישראל לבניית  נמל הדרום ונמל.

הסינים הציעו להקימם ולתפעלם תמורת סכום כולל שמוערך סביב 6–7 מיליארד שקל.

היות שלמחיר ההצעה ניתן במכרז משקל של 80% בניקוד הסופי - צפויים הסינים לזכות לפחות באחד המכרזים.

לפי תנאי המכרז שפרסמה חברת נמלי ישראל (חנ"י), כל קבוצה רשאית לזכות בהקמה של נמל אחד בלבד.

צ'יינה הארבור התמודדה במכרז מול שתי קבוצות נוספות: קבוצה ישראלית משותפת לשפיר הנדסה ולאשטרום; וכן Ludreco (קבוצת Jan De Nul הבלגית), שניגשה למכרז עם חברת סולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי.

במכרז נקבע כי במידה שקבוצה אחת תזכה במכרז להקמת שני הנמלים לאחר שהגישה הצעה כספית נמוכה מהאומדן של המדינה - היא תידרש לבחור באחד מהם. המפסידה שדורגה במקום השני בהתמודדות על הנמל האחר - תוכל לזכות תחתה בהקמתו, אך רק במידה שתסכים להשוות את ההצעה הזוכה.

המכרז לווה בטענות קשות מצד המתמודדות על חשיפות רבות שבהן נאלצו לשאת כתוצאה מניהולו החפוז יחסית.

על פי הערכתנו יקום בסופו של דבר רק נמל אחד. במסגרת המשא ומתן מול עובדי הנמלים, הממשלה תסכים לדחות את הקמת אחד מהם כפשרה.

 

התוכנית באשדוד

רציף באורך1,050 מטרצפונית לנמל אשדוד הקיים, לצד שוברי גלים באורך2,800 מטר. הקמת נמל זה (נמל הדרום) תימשך לפי הערכות 6–7 שנים - בשל צורך להקים נמל עבודה סמוך.

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה