כבוד אשדודי: 3 חיילים מצטייני נשיא מאשדוד


להאזנה לתוכן:

העיר אשדוד מצטיינת בהרבה תחומים ועכשיו יש לה גם 3 חיילים מצטייני נשיא. את האות וההוקרה הם יקבלו ביום שלישי בטקס בבית הנשיא. הערב (ב') הם ישתתפו בטקס בהר הרצל. בנוסף יש לאשדוד עוד 2 חיילים מצטייני רמטכ"ל /צילום: דובר צה"ל- מקומית

העיר אשדוד שלחה השנה שלושה נציגים כמצטייני נשיא, הפרס הכי יוקרתי ונחשב ביום העצמאות. את הפרס וההוקרה הם יקבלו ביום שלישי הקרוב, יום העצמאות ה- 66 של מדינת ישראל על מדשאת בית הנשיא. ערב קודם לכן ישתתפו השלושה בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל. השלושה הם: 

לוחם בגדוד- 92 סמל שלומי ביטון

בן 20 מאשדוד. התגייס לכפיר בנובמבר 2012 ויצא לקורס מ"כים מוקדם ועקב בעיות התנהגות בביסל"ח הוא חזר לגדוד ועלה לפלוגה המסייעת של גדד 92. כיום הוא לוחם בגדוד. שלומי הגיע לאשדוד בגיל 5 מחצור הגלילית. כיום הוא מתגורר עם משפחתו ברובע י"ב בעיר. "אני מרגיש אשדודי לכל דבר", הוא אומר השבוע בראיון. 

מה הרגשת שהודיעו לך? האמנת?

"הייתי קצת בהלם, זה לא קורה כול יום, התרגשתי מאד וישר סיפרתי למשפחה ולהורים". 

מי הודיע לך על הזכייה?

"המ"פ שלי, הוא אמר לי שזה בזכות התפקוד, ההתנהגות והחיילות שלי כל השנה ולכן מגיע לי הפרס". 

איך הגיבה הסביבה שלך?

"כולם פרגנו מאד, תומכים ובעיקר שמחים עבורי". 

אלא שיחד עם שמחת הפרס, שלומי נתקל "בבעיה"- ביקוש לכרטיסים. "כרגע מאפשרים לי רק שני כרטיסים לאבא ואמא לבוא לטקס, אבל אני רוצה לפחות עוד אחד לאחותי, שלא לדבר על אחים שלי וחברים, יש ממש ביקוש וטירוף סביב זה, נראה איך נסתדר". 

שלומי שהתחיל קורס מ"כים ויצא ממנו באמצע, חזר לגדוד והוא משרת כבר שנה וחצי בגדוד כפיר. "יש מוטיבציה להיות בקרבי, זה חלק מהחיים שלי, גם החברים שלי והמשפחה היו בקרבי והשירות בצה"ל זה חלק מדרך חיים של כולם". 

יש לך מחשבות על קריירה צבאית אחרי ה- 3 שנים שלך?

"לא. אני רוצה לסיים את 3 השנים שלי ואז ללכת לעשות טיול, לעשות פסיכומטרי וללמוד".

בינתיים ביום שלישי הקרוב הוא יהיה שלומי ביטון מאשדוד, חייל שיזכה לכבוד שלא רבים זוכים לו. 

לוחם בגדס"ר נח"ל סמ"ר מנדפרו פטרה

בן 20 מאשדוד. נולד באתיופיה בשנת 1977 עלה ארצה עם המשפחה. למד במכינה "ימין אורד" ומקבל הצטיינות עם עוד 5 חברים מהמכינה שלו. התגייס להיות לוחם בנח"ל ולאחר גיבוש שובץ לגדס"ר. 

קה"ד בגדוד 605 סגן מרק מרק קיריצ'נקו

בן 23 מאשדוד. מרק לימד היפ- הופ בחוגים לנוער בסיכון. וכן במהלך חייו עבד בעבודת צרפות של יהלומים. התגייס להנדסה לגדוד 603 במרץ 2010, אחרי מסלול של 4 חודשים בתע"מ יצא למ"כים ומשם לקק"צ (למרות שהיה חריג בנתונים). סיים בהצטיינות מופת את ההשלמה אחרי הקק"צ שובץ כמ"מ לוחמים בפוגה א' בגדוד 605. אחרי שנה התקדם להיות מ"מ מחלקת יור וכרגע בתפקיד רוחב- קה"ד 605. במקביל, משלים בגרויות משום רוצה לצאת שנה הבאה למלט"ק. כיום הוא מתגורר בבית ההורים של ארוסתו באשדוד ועתיד להתחתן עוד 3 חודשים.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה