חממת ההיי-טק האשדודית מציגה: מיזמי העתיד


להאזנה לתוכן:

15 סטארט-אפים מבטיחים סיימו את המחזור הראשון של תחרות The Hive Ashdod. שני המקומות הראשונים, הסטארט-אפים SuperUp ו-Tevatronic, חלקו פרס כספי שנועד לסייע להם בקידום הפעילות העסקית.

תוכנית ההאצה הראשונה של חממת The Hive Ashdod הגיעה באחרונה לסיומה עם Pitch night (ערב הצגת הסטארט-אפים) בהשתתפות 15 יזמים, שסיימו את תוכנית האקסלרייטור בהצלחה. הסטארט-אפים שלקחו חלק עוסקים במגוון תחומים - החל משיפור איכות חיי היום- יום ועד אפשרות לשינוי מהותי בעולם החקלאות.

התוכנית, שמופעלת על ידי עמותת גבהים ובשיתוף האגף לפיתוח תעשייה בעיריית אשדוד, נועדה לחזק את היזמות העסקית בעיר וגם לסייע לאוכלוסיית העולים והוותיקים. אחד הסטארט-אפים של החממה גייס בימים אלה חצי מיליון דולר ועובד על הקמת בסיס החברה באשדוד.

היזמים הציגו בפני קהל של 150 איש את מוצריהם והסבירו מה הופך אותם לבעלי היתכנות כלכלית ויישומית.

שני המקומות הראשונים, הסטארט-אפים SuperUp ו-Tevatronic, חלקו פרס כספי שנועד לסייע להם בקידום הפעילות העסקית.

האירוע התקיים באודיטוריום החדש של מרכז הצעירים כיוונים בעיר, מול קהל של 150 איש ובהם שופטים, משקיעים, מנטורים ואורחים רבים, שהצביעו ובחרו את המיזמים המבטיחים ביותר.

ההצבעה התחלקה בין השופטים (40%), הקהל (40%) וצוות החממה (20%).

 

הזוכים:

 SuperUp, הסטארט-אפ שזכה במקום הראשון, הוא אפליקציית קניות חכמה, שנועדה לפשט את הדרך בה אנחנו עורכים קניות דרך המובייל. כך, ניתן לערוך השוואה בין מחירי המדף של המוצרים בזמן אמת ולקבל עצות למוצרים בריאים יותר על בסיס הפרופיל האישי של המשתמש.

במקום השני זכתה Tevatronic, שמציעה פיתוח להשקיית צמחים באופן מדויק. כיצד זה עובד? מערכת פרי פיתוחה של החברה מודדת את לחות המים בקרקע, ובהתאם לזאת מחשבת את כמות המים עבור שדה הגידול כולו. במידה שנמצא שחסרים מים, המערכת מפעילה את מערכת ההשקיה באופן עצמאי, וכאשר יש מים במידה הרצויה - עוצרת את הפעולה. הגיאופיזיקאי אלכסנדר וייצמן, אולג קורול וד"ר יצחק קליין מבטיחים כי המוצר שלהם יכול לחסוך עשרות אחוזים מכמויות המים וחומרי הדישון, ובכך לקצץ בצורה חדה בהוצאות החקלאים ולהניב רווח חברתי וסביבתי.

סטארט-אפים נוספים שסיימו בהצלחה את התוכנית הם OptiVector, שמציע שיטת תעופה ייעודית למסוקים המחליפה את מדחף הענק הנוכחי, פרי יצירתו של פיליפ בוגראש, אזרח אמריקני שהשתקע באשדוד.

HommyFood של אילן פלג, ליאוניד בלובשטיין ומולי אמזלג, שפיתחו שירות ייחודי להזמנת אוכל ביתי במחירים נוחים; אובג'קטיפיירס (Objectifiers).

סטארט-אפ שמציע הדפסת תלת מימד בעיצוב אישי; ו-TakeMe2 - שירות הסעות ליחידים וקבוצות. 

מלבד המיזמים שהשתתפו בתחרות, הציגו במהלכה אנשי Commun.it את הפיתוח שלהם: שירות שעוזר לעסקים קטנים לנהל את הרשתות החברתיות שלהם. מדובר בסטארט-אפ עם מאות לקוחות ועשרות אלפי משתשמשים, והוא פונה בעיקר לשוק האמריקני. רן מרגליות, ממייסדי החברה, הוא אחד הפעילים בזירת הסטארט-אפים של אשדוד ומשקיע בקידום היזמים הצעירים בעיר.

אנשי Commun.it מציגים את הפיתוח שלהם: שירות שעוזר לעסקים קטנים לנהל את הרשתות החברתיות שלהם

אנשי Commun.it מציגים את הפיתוח שלהם: שירות שעוזר לעסקים קטנים לנהל את הרשתות החברתיות שלהם

בין השופטים שלקחו חלק בהליך הבחירה היו חברי קרנות הון-סיכון ונציגים בולטים בתעשייה: יניב גולן, מנהל ומייסד קרן לול (Lool venture); יזהר שי, משקיע הון-סיכון ושותף בקרן קיינן פרטנרס (Canaan Partners); ירון קרני, מייסד קרן מבריק (Maverick Ventures); ומורן בר, מייסדת ומנכ"לית GeekTime.

טל קלם, מנהל החממה, "התוכנית התקיימה על פני שישה חודשים וכללה מרחב עבודה משותף, מנטורים עסקיים, יועצים מקצועיים, סדנאות, הרצאות, אירועים ועוד. חלק מהיזמים אף משתתפים בתוכנית Google Launchpad". לדבריו, "בימים אלה אנחנו מראיינים את המועמדים לתוכנית הבאה, שתיפתח במרץ, וזה הזמן להגיש מועמדות. אנחנו מחפשים יזמי early seed - משלב הרעיון ועד ליזמים שיש להם מוצר מבטיח, אבל עדיין לא הגיעו לשלב הגיוס".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה