חיים שייב: "עובדים, אל תחששו מהתארגנות"


להאזנה לתוכן:

100 עובדי קבלן של חברת בת של סופרגז חתמו השבוע לראשונה על הסכם קיבוצי, שדרגו את תנאי השכר והתנאים הסוציאליים שלהם באופן משמעותי וזאת לאחר שבחרו להתארגן תחת מטריית ההסתדרות של מרחב אשדוד. נראה כי המגמה מתפשטת באשדוד והסביבה ויותר ויותר עובדים מחליטים להתארגן כדי לשמור על זכויותיהם.
השבוע גם שופרו, באופן משמעותי, תנאיהם של עובדי חברת טבע באשדוד.

"הכל התחיל מטכנאי בודד שפנה אלי והתעניין בהתארגנות תחת מטריית ההסתדרות", אמר אלי אברמוביץ רכז האיגוד המקצועי של ההסתדרות במרחב אשדוד. "אמרתי לו: תארגן כמה עשרות ונוכל להתחיל במהלך. המדובר בטכנאי גז שעוסקים בעבודה בטיחותית מסוכנת. הם  נקראים בשעות לא שגרתיות ועוזבים את משפחותיהם במטרה לטפל בדליפות גז. הם כוננים בדיוק כמו רופאים.

לפני כשנה וחצי התקיימה  במשרדי המרחב, אסיפה בהשתתפות כ-50 עובדי סופרגז אשכולות בע"מ העובדים בחברה קבלנית של סופרגז. בתחילה הם היו ממש מפוחדים וביקשו שבפניות שלנו להנהלה לא נזכיר שמות".

היום כבר נבחר ועד עובדים ונחתם לראשונה הסכם קיבוצי לשלוש שנים בחסות ההסתדרות במרחב, במסגרתו הטכנאים יזכו בין היתר לעליה משמעותית בתלוש השכר במהלך שלוש פעימות, אחת בכל שנה. כמו כן סודרו תנאי פנסיה , קרן השתלמות, ביגוד, תשלום בחגים, דמי הבראה ומחלה, חופשה שנתית, שי לחגים וגמול השתלמות, נקבע תקנון משמעת המסדיר היחסים לקבלה ופיטורין וסוכם שכל שלוש שנים הם יזכו להעלאה בדירוג.

חיים שייב, יו"ר ההסתדרות במרחב אשדוד אמר:

"אנו ממשיכים בתנופה של ארגון מקומות עבודה תחת מטריית ההסתדרות. המשא ומתן לחתימת ההסכם היה מהיר יחסית כי שני הצדדים הכירו בצורך של הסדרת זכויות וחובות העובדים.

חשוב לציין כי מדובר בחברה ברמה הארצית ומחמיא לנו שהם בחרו דווקא במרחב אשדוד שיוביל את ההתארגנות ושנייצג אותם במשא ומתן.

אני קורא לעובדים לא לחשוש מהתארגנות, אנו נעשה מצידנו כל שיידרש במאבק למען חתימה על עוד הסכמים קיבוציים".

נחתם הסכם לחמש שנים מול עובדי טבע אשדוד

170 עובדי המפעל האשדודי יזכו להעלאת שכר בשיעור של 30 אחוז. חיים שייב, יו"ר ההסתדרות במרחב אשדוד: "הסכם זה לתקופה של חמש שנים מבטיח גידול משמעותי בשכר הריאלי"

הסתדרות מרחב אשדוד וועד עובדי טבע אשדוד השיגו הסכם לחמש שנים ל-170 עובדי מפעל טבע אשדוד שיזכו להעלאת שכר בשיעור של 30 אחוז.

במסגרת ההסכם נקבע כי דווקא בעלי השכר הנמוך יזכו להעלאה הגבוהה יותר, ועובדים טובים אף יזכו לעליית שכר גבוהה יותר. כמו כן, ההעלאות לא באו על חשבון תוספת הוותק לה זכאים העובדים.

בנוסף, המעביד יגדיל השתתפותו בהפרשות לפנסיה ב-1.5 אחוז.

עוד הוסכם כי טבע תרחיב את המימון המלא ללימודי בני עובדים באוניברסיטאות - מארבע לשבע שנים כך שיוכלו לסיים תואר ראשון ושני. במסגרת ההסכם היו הישגים נוספים לעובדי משמרות, וגם יוקמו קבוצות קטרגל וכדורשת, ויורחבו פעילויות התרבות.

 "הסכם זה לתקופה של חמש שנים מבטיח גידול משמעותי בשכר הריאלי, כל שנה וההישג מתחדד בשל אי הוודאות בה מצויה חברת טבע והפרסומים האחרונים שדיברו אפילו על גל פיטורין וצמצומי התייעלות בחברה", ציין חיים שייב, יו"ר ההסתדרות במרחב אשדוד.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה