מספר עובדי עירייה פתחו בשביתת רעב מול בניין העירייה


להאזנה לתוכן:

עובדי עירייה מאגף החופים פתחו הבוקר בשביתת רעב מול בניין העירייה. לדברי העובדים, הקיצוצים האחרונים בשכרם הובילו רבים מהם לפת לחם. "תשלומי המשכנתא חזרו, לחלק ניתקו חשמל ואין לנו מה לאכול. אנחנו מרגישים בודדים במערכה", אמר דודו כהן, אחד השובתים

מספר עובדי עירייה פתחו הבוקר בשביתת רעב מול בניין העירייה. מדובר בעובדים מאגף החופים, טוענים כי הקיצוצים האחרונים בשכרם, כמו גם שלילת זכויות כמו אחזקת רכב וכדומה, הובילו לפגיעה של עד 50 אחוזים בשכרם, כך לטענתם.

דודו כהן, אחד משובתי הרעב, מספר לאשדוד נט: "אנחנו מצילים דור ב', אם בקיץ אני מרוויח 8000 ש"ח נטו, כולל שבתות, עכשיו אני מרוויח חצי מזה. עד עכשיו דאגו לנו לעבודה בחודשי החורף, היו לנו תנאים שהיו שומרים על שכרנו, אבל בעירייה החליטו לבטל את ההסכמים איתנו באופן חד צדדי. יש הליך בבית המשפט, אבל מה נעשה בינתיים? יש פה אנשים עם משכנתאות, התחייבויות, מה נאמר להם?"

את האצבע המאשימה בוחר כהן להפנות אל מנכ"ל העירייה, אילן בן עדי, שלטענתו מתנכל להם לאחר שהעזו לשבות בקיץ האחרון ואף פנו לבית המשפט. "אנחנו רק רוצים שישמרו על הזכויות שלנו. המנכ"ל אומר שזה משרד הפנים, מעניין שזה קורה עכשיו אחרי שנים שלא עשו דבר. ניסינו לדבר איתם בצורה יפה, עשינו מאמצים והבנו את החופים לרמה גבוה, וככה גומלים לנו? נשבות כמה שנצטרך. אנחנו מקבלים תמיכה גדולה מאוד מהרבה עובדים, שפשוט מפחדים לומר כמה שפוגעים בהם. העיקר מביאים מנהלים וראשי מינהלות ועוד ועוד... אבל מקצצים בעובדים הפשוטים, זאת בושה וחרפה".
-

דובר העירייה אדי בן חמו מגיב בשם ההנהלה: 

"הביקורת על רישום שעות נוספות, בכפוף לחוק שעות עבודה ומנוחה, הופנתה לעירייה ובעקבות כך הובהר כי התשלום עבור שעות נוספות במנגנון הנוכחי, הינו בעייתי ועלול לפגוע בעובדים עצמם אשר ייאלצו להחזרת שכר.
מזה כשבועיים שמתקיימת חלופת מכתבים בנושא ובעקבות פניית יו"ר ועד העובדים למנכ"ל העירייה ולראש העיר, כבר בשבוע שעבר הבטיח ראש העיר כי יבחן שוב את הנושא, ביחד עם המנכ"ל, מול משרד האוצר. עם כל האמפטיה לעובדים וההבנה לליבם, צריך לזכור כי הנושא צריך להיות מטופל במישור המקצועי - ע"י העירייה, נציגי הוועד והיועצים המשפטיים מול משרד האוצר, בתקווה כי ניתן יהיה למצוא פיתרון הולם. העובדים מתבקשים לאפשר את מיצוי המהלך לפני שהם נוקטים במחאה קיצונית".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה