" אנחנו חוזרים לעשייה הציבורית, הקשה והתובענית, זאת שאין לה שעות, לא יום ולא לילה.

אבל  גם זאת, שאין בילתה, שמעַצֶבֶת חברה, שמַתווה דֶרך, שקובעת   איכות חיים של רבים, שאם עושים אותה עם כוונות טובות, ותום לב, הרי שאין לך סיפוק גדול ממנה.

תושְבי אשדוד, העניקו לנו את האמון והזכות לשרת אותם בחמש השנים הבאות. זכות גדולה עם אחריות גדולה בצידה. בואו נתפלל, כולנו, עשרים ושבעה חברי המועצה החדשים שנצליח לממש את השליחות הזאת, לממש את התקוות שתושבי העיר תולים בנו. בנאמנות, ביושר ובחריצות.

נתווכח, נַריב, נאבק על הדעות והמטרות שלנו, אבל נעשה זאת בסבלנות ובכבוד הדדי. תמיד נזכור שבכוחנו המנהיגים, בכח ההתנהגות שלנו, אנחנו יכולים להכתיב את הרוח והאווירה בעיר.

אז בואו נגלה אחריות, ונְהיה זהירים, למרות חילוקי הדעות, ולמרות משקעי העבר.

ובמיוחד, בואו נכבד את דבר התושבים. והתושבים אמרו את דברם באופן ברור. התוצאות לראשות העיר, חד משמעיות. קיבלתי את האמון המלא, להמשיך ולהוביל את אשדוד בחמש השנים הבאות.

אני אסיר תודה על כך לתושבי העיר, רואה בכך זכות גדולה, וְמודה לַשוכן בַמרומִים שזיכה אותי בקדנציה נוספת ובראשותכם, אברך ברכת שהחיינו, ברוך....

כמו בקדנציה החולפת, אני מתכוון למלא את תפקידי בנאמנות ודאגה לכלל תושבי העיר. גם לאלה שלא בחרו בי והעשייה בקדנציה החולפת, אכן התאפיינה, בעשייה חסרת תקדים, בהיקף ובאיכות כלפי כלל התושבים והמגזרים בעיר. מצד אחד, השקענו מאמץ מיוחד בקידום הצרכים המשותפים לכלל התושבים ומצד שני, לא התעלמנו מהצרכים המיוחדים של אף אוכלוסיה וקבוצה בעיר.

אשדוד שינתה פניה ללא היכר בשנים האחרונות בכל תחומי החיים. עם תרבות פוליטית וארגונית חדשה ולראשונה, גם עם חזון ארוך טווח הינחנו את  היסודות לַדורות הבאים, לעיר מודרנית, המעניקה איכות חיים גבוהה לתושביה. למעשה, בשנים האחרונות הוספנו נשמה, ורוח חיים לתשתית הפיזית הטובה של העיר.

-  אבל אנחנו רק בתחילת הדרך ,

-  עבודה רבה ואתגרים גדולים עוד לפנינו.

-  בשנים הבאות נמשיך לבסס וליצוק, תכנים חדשים, לתוך היסודות שהינחנו,

-  וְרעיון "התושב במרכז" ימשיך להיות נר לרגלינו.

אני אוהב להזכיר, את הדבר הסמלי, שאומר הכול על השינוי היסודי, ביחס לחזות העיר. שבתחילת הקדנציה היו 250 פחי אשפה הכחולים הפזורים ברחבי העיר, (אז הם היו ירוקים) עיר בשטח של 50 אלף דונם, כמעט כמו ת"א, עם 250 פחי אשפה בלבד? והיום יש 4500 פחים, וגם הוספנו להם שקיות ניילון שמשתפלים על השוליים שלהם, כמו בבית. כי בעינינו, המרחב הציבורי הוא הבית של כולנו. זה סמלי אבל זה אומר הכול.

על המדרכות, והכבישים, והתאורה, הפרחים, והפסלים, והכיכרות לבטיחות , ולא בכדי זכינו בפרס העיר היפה ביותר בישראל, לשנת 2012, ובאמצעות המנהלות, אנחנו עם הפנים לתושב בסביבתם הקרובה ובכל הרובעים.

לפני שבוע ביקרה אותנו משלחת מת"א ללמוד את רעיון המנהלות והיא לא המשלחת היחידה שבאה ללמוד כאן. אז מי שטוען שצריך לבטל את המנהלות - במקרה הטוב חסר חזון ומקובע בתפישות ישנות ועתיקות, ובמקרה הגרוע , פשוט לא מבין בניהול עיר.

-  בשנים הבאות, אנחנו נעמיק ונשפר את רמת השירות במיוחד ברובעים הוותיקים, שם השקענו הכי הרבה משאבים, וקיבלנו החלטה אמיצה להיכנס לשטחים פרטיים באמצעות חברת תשתית שסוף סוף תמלא את תפקידה ומטרותיה כראוי, נביא את המפנה האמיתי ואני מתכוון לטפל בכך באופן אישי.

נמשיך את המהפכה הירוקה, במחזור , בפרויקט הפרדת פסולת במקור, שיקיף תוך שנה, את החצי השני של העיר.

וגולת הכותרת -  מהפכת התחבורה הירוקה, שבימים אלה יוצאת לביצוע, בהשקעות של רבע מיליארד שקל על חשבון המדינה, שתשנה את פני התחבורה הציבורית בעיר.

וכל זה ישתלב בתוכנית כוללת של התחדשות עירונית עם תמ"א 38 ופינוי בינוי,  נייצר מרכז עירוני לעיר באזור הסיטי שיחבר אליו את הרבעים הצפוניים, ושדרות הרצל הופך למה שאבן גבירול עבור תל אביב – רחוב שוקק תנועה ועסקים שטוב להולכי הרגל וטוב לתושבים.

-  בחינוך אשדוד נמצאת במקום אחר הצלחנו להוריד את מספר התלמידים ל35 בכיתה, הרחבנו את החינוך הערכי - באמצעות חינוך מוסיקלי, תנועות נוער, בתוך בתי הספר, לימודי יהדות ומורשת ישראל.  עלינו

ב- 10% בזכאות לבגרות וקיבלנו מספר פרסים דִמיוני בתחרויות לאומיות ובינלאומיות של התלמידים שלנו ובשנים הבאות, הצבנו יעד של 80% זכאות לבגרות, ולימודי אנגלית כבר בכיתות הנמוכות ביסודי

והמשימה המרכזית  בעולם הערכי  היא להגדיל משמעותית את הגיוס לצה"ל בכלל, נתוני הגיוס המשמעותי לקצונה ויחידות איכותיות.

אנחנו רואים בפרס החינוך הארצי שהעיר קיבלה, פרס מחייב להמשך ההשקעה בחינוך.

גם מעמדה התרבותי של העיר עבר שינוי משמעותי בשנים האחרונות, עם פתיחת המשכן, ובניית האמפי תיאטרון הגדול בארץ, פסטיבל מדיטרנה, ואירועי קיץ ישראלי, הכרה לאומית במוזיאון מונארט ושדרוג מוזיאון קורין ממן למוזיאון בינלאומי לתרבות פלישתית, התחלת בניית בית האומנים ע"ש אריה קלנג בגבעת יונה, ועוד ועוד..

בשנים הבאות נמשיך בהשבחת חיי התרבות, עם תוכנית לפתיחת תיאטרון מקומי, וסינמטק ליד בית לבנים. אשדוד תתקדם  לחשיפה גדולה יותר של חיי התרבות שלה, בארץ ובעולם.

בספורט – אשדוד על המפה הלאומית. הפכנו להיות העיר היחידה בארץ, עם ייצוג בליגות העל של כל ענפי הספורט החשובים. בנוסף למ.ס. הוותיקה והאהובה בכדורגל, גם כדורסל בנים, וכדורסל בנות, וכעט גם כדור יד, ושייט, וקריקט ופטנק, וספורט עממי.

בקרב התושבים עם מודל לאומי לאורח חיים בריא, טיילת הספורט היפה שלנו וגינות הכיף ופתיחה של חמישה אולמות ספורט חדשים,   ושלושה שנמצאים בבנייה.

-  אבל גולת הכותרת בשנים הבאות תהיה קריית הספורט ביציאה הצפונית, על שטח של 400 דונם, עם אצטדיון כדורגל, והיכל כדורסל גדולים – לא הסתפקנו בתוכנית הקטנה ובכניסה הדרומית.

אני רואה בפרויקט הזה פרויקט דגל ומקדם אותו באופן אישי.

בפיתוח התיירותי – פארק אשדוד ים הוא גולת הכותרת של השנים החולפות יחד עם שדרוג רצועת החוף הנפלאה שלנו, שהפכה להיות היפה ביותר בארץ, ובשנים הבאות נשלים את פיתוח טיילת החוף משפך הנחל ודרומה  יפתחו לפחות ארבעה בתי מלון, ופארק המים ליד המלון בחוף טו' – גם כאן אשדוד תתקדם לעיר נופש וקייט מובילה.

בשנה הקרובה נתחיל בבניית בניין ההנדסה  הראשון בקמפוס האקדמי ברובע המיוחד, יושלם מתחם ביג שיכלול סינמה סיטי, ואנחנו מקווים שתוכנית פארק ההיי-טק בסמוך לרכבת תאושר במועצה הארצית לתכנון ובנייה.

-  תושלם בניית ישיבת נווה דקלים, ותפתח תחנת המשטרה החדשה ברובע י'. וכמובן  יפתח בית החולים הציבורי שלנו, לא יאוחר ממאי 2017, שהולך להיות המתקדם ביותר בארץ, מצד אחד, בטכנולוגיות הרפואיות שלו ומצד שני  הכי קהילתי והכי מחובר לתושבים.

וברשותכם, אני מבקש להתייחס קונקרטית לשני נושאים חשובים. האחד -  נושא הצעירים ההשקעה שלנו בצעירים בשנים האחרונות היתה עצומה בהיקף ובאיכות. עם הלוואות להשכלה גבוהה, קידום התעסוקה ותוספת של אלפי מקומות עבודה, פיתוח ההשכלה הגבוהה והקמת מרכז הצעירים המתקדם ביותר בארץ, פרס ראש העיר למצוינות אקדמית ובניית מאגר של 2000  יחידות דיור לזוגות צעירים שהאישור שלהם תקוע במוסדות התכנון של המדינה.

ואנחנו נמשיך להשקיע בצעירים שלנו עוד יותר, בעיקר בתחום מקומות הבילוי, שם צריך להודות – לא עשינו מספיק, וכמובן בפתרונות דיור אפקטיביים.

אבל, צריך גם לומר את האמת לא לטייח.

לרשות מקומית, אין שום יכולת כמעט להשפיע על מחירי הדיור כמו שאין לה שום יכולת להשפיע על שיעור העוני. שני נושאים, שחלק מהמועמדים, ניסו להוליך שולל את התושבים, ולצערי עם הצלחה מסוימת. ואני מעריך, שנושא הצעירים יהיה נושא חם ולוהט בכל מערכת בחירות, תמיד יש כל מיני טרמפיסטים שעושים ממנו הון פוליטי, אבל זה בעולם הבלוף, בעולם התדמיות, בעולם האמיתי, של מנהיגות ישרה, הביקורת הזאת היא פיקציה, צינית, ואגב, לא רק באשדוד כמעט בכל עיר, היו טרמפיסטים כאלה, אלה שרק אצלנו אף אחד לא עצר להם לאסוף אותם ואף על פי כן, אני מצטער שאף אחד מהם לא נכנסו,

כי נכנסו טרמפיסטים אחרים.

-  אבל אל דאגה, בכוונתי לטפל בנושא הזה של צעירים אישית ביחד עם חברי יהודה פרנקל.

-  והנושא הנוסף, עוד פיקציה, שקוראים להם חרדיזציה, שכל בחירות מגיע רשימה שעושה מכך הון פוליטי. ומדוע פיקציה? כי גם במערכת הבחירות הקודמת הפחידו את התושבים מהחרדיזציה שאנחנו עלולים לעשות  לעיר.

שום דבר, נהפוך הוא, העיר התפתחה עוד יותר בכל הכיוונים בלי שום חרדיזציה. בתרבות, בספורט, בפיתוח תיירותי, מה שכן ואני באופן אישי גאה מאוד בכך. הצלחנו לבנות מודל דוגמא ומופת לכל מדינת ישראל, של חיים ביחד עם אחינו החרדים. בכל המיזמים הגדולים של העיר האוכלוסייה החרדית שותפה מלאה ובהצלחה גדולה, באיכות הסביבה ובמחזור, באורך חיים בריא, בפעילות פנאי.

בפתיחת מוקדי תעסוקה, בפתיחת קמפוס אקדמי חרדי במכללה שלנו, ללימודי הנדסה,  לגברים ולנשים.

אבל, ללא ספק התמורה המשמעותית ביותר היא בחתירה לשוויון  בתקצוב מערכת החינוך.

העיר תמשיך להיות פתוחה וסובלנית, אבל, גם שוויונית ומאירה פנים לאוכלוסייה החרדית.

וכשמדברים על שנאת האחר והשונה, אי אפשר שלא להצטרף לאווירת השנאה שאפיינה את מערכת הבחירות הזאת, כולנו סבלנו ממנה. השיא היה בהתבטאויות הקשות ברשתות החברתיות ובהרס השלטים שלנו, בברוטאליות יוצאת דופן.

תמיד אמרתי, איזה מזל, שיש להם את התמונות שלי לתקוף אותם, ולא אותי באופן אישי.

-  אז אפשר לעבור לסדר היום, ולומר לא נורא זה בחירות, אני לא מסכים, ואני חושב שמנהיגות טובה חייבת לעלות את הנושא על סדר היום ולטפל בו.

אני נחוש, להידרש בתפקידי   כראש העיר, גם לערכים ולמוסר של החברה שלנו באשדוד.

לשם כך אני זקוק לעזרה של כל החברים במועצת העיר, ושל התושבים כמובן.

-  אז כמו שאתם רואים, העיר שלנו הולכת להיות במקום אחר לחלוטין. בשנים הבאות כמות  הפרויקטים  הפיזיים והחברתיים שאין לה אח ורע בהרבה ערים אחרות.

אשדוד הופכת לאט אבל בטוח לאחת הערים האיכותיות במדינת ישראל בכל קנה מידה, אפילו תושבי העיר יתקשו להכיר אותה בעוד מספר שנים והכל בעובדות, לא בהבטחות.

-  לשם כך צריך לאחד כוחות, ולשלב ידיים של כולם, הצלחנו להקים קואליציה של 18 חברים שתאושר מחר במועצת העיר, אבל אנחנו שואפים להביא את כולם.

-  אין כמעט משמעות אפקטיבית לשבות באופוזיציה ברשות מקומית, אנחנו לא אמורים להחזיר שטחים או להיאבק בגרעין האירני, ועם כולנו רואים עין עין את טובת התושבים, אנחנו חייבים למצוא את המאחד ,ולהתעלם מהמפריד ולהעניק לתושבים שלנו את השרות הטוב ביותר באהבה גדולה ותודה ענקית לחבריי בסיעה גבי ויהודה, לחבריי ברשימה לכל התומכים והפעילים ולנותני העצות הטובות והחכמות שפעלו הרחק מאור הזרקורים ולכל מי שעמלו חודשים ארוכים, לעשות צדק עם העיר, ולאפשר לנו להמשיך להנהיג אותה.

לעובדי העירייה בראשות המנכ"ל, המשנה למנכ"ל והפקידות הבכירה, לצוות הלשכה הנכבד שלי, לבני המשפחה הקרובה והמורחבת שבלי התמיכה ללא סייג שלהם, לא הייתי עומד בכל האתגרים האלה.

-  קדנציה עשירה ומוצלחת לכולנו ולעיר שלנו אשדוד.

   תודה רבה.