הכלב אכל לי את הכסף: התירוצים היצירתיים של בעלי עסקים שנתפסו מעלימים מס לכאורה


להאזנה לתוכן:

בביקורת של רשות המסים שנערכה בשבוע שעבר באחד הפאבים באשדוד, התברר כי הכנסות בסך 400 ₪ עשו את דרכן לכיסו של בעל העסק ולא נרשמו בקופה. בעל הפאב, מבלי להניד עפעף, תירץ את מעשיו ואמר שהוא אינו נוהג לרשום את ההכנסות המתקבלות במזומנים, אלא שם אותן מיד בכיסו, וזאת כדי שלא יגנבו לו את הכסף

הביקורת נערכה ביום רביעי האחרון, כחלק ממבצע ביקורות בעסקים באשקלון ובאשדוד, שערך משרד מס הכנסה אשקלון תוך התמקדות בעסקים מענפי המסחר והשירותים, הפעילים בשעות הערב והלילה. 

ב- 15% מ-47 העסקים שנבדקו באותו ערב, התגלה כי בעלי העסקים לא רשמו את כל הכנסותיהם. "רק עכשיו יצאתי מהבית ולא הספקתי לרשום את הנסיעות", טען נהג מונית, שנתפס כשאינו רושם הכנסות כאשר בשעת ערב מאוחרת עלו זוג מבקרים למונית לנסיעת ביקורת. הם הבחינו כי הנהג אינו רושם את הנסיעות ואם לא די בכך – הקופה הייתה עדיין סגורה וטרם הופעלה. ואישור לפטור? – בעקבות מידע שהתקבל במשרד נערכה ביקורת במזנון באשקלון, ממנה עלה כי המידע היה מדויק ואכן, בעל המזנון כלל אינו רושם את הכנסותיו. בעל העסק טען כי יש לו פטור אך הוא אינו יודע היכן המכתב של הפטור.

המבצעים נערכו כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל רשות המסים, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה