מחדל המסתננים באשדוד - טור דעה מאת צבי גלברד


להאזנה לתוכן:

לאור כתבות שסוקרות את מערכת הבחירות, תרשו לי לברך את נכונותו של שמעון כצנלסון לטפל בבעיית המסתננים. חשוב להעלות את הנושא לסדר היום בבחירות המוניציפליות. אומנם הדרג המדיני אשם במחדל מתמשך ואנרכיה שמאפשרת לאוכלוסייה עוינת של יותר ממאתיים אלף מהגרים בלתי חוקיים להשתקע בישראל, מהם כמה אלפי מסתננים ושוהים בלתי חוקיים שגרים באשדוד.

חשוב שכל נציגי המועצה יפעלו נגד המגמה הזאת, שהופכת את רובע ב' למחנה פליטים, ליתר דיוק מתחזים לפליטים כי הם לא קיבלו מעמד פליט. לנוכחותם של המסתננים יש השלכות קשות על מערכות הרווחה, הבריאות והחינוך. העומס על הרשויות מתגבר ככל שמספרם עולה הם מקימים משפחות וממתינים לקבל אזרחות. חלק מהמסתננים באשדוד עובדים מחוץ לעיר למשל באזור תעשייה באר טוביה. וכך יוצא שהמושבים נהנים מעבודה זולה, בעוד שאנו משלמים את המחיר של שהייתם בעירנו. אם המסתננים יקבלו מעמד קבע ואזרחות, אנו נשלם מחירים גבוהים יותר. בנוסף יותר מסתננים עוברים לאשדוד מדרום ת"א שהפכה לצפופה וגדושה. ואז רובע ב' יהפוך לרובע אפריקני שהיהודים יידחקו ממנו כפי שקורה היום בדרום ת"א. אפשר לעשות רבות ולא להסתפק רק באכיפת חוקי העזר ברובע ב'. אפשר לארגן את התושבים ואת מובילי דעת הקהל וללחוץ על הממשלה. אפשר לארגן פורום של הערים שנפגעו מתופעת המסתננים: כמו אילת, ערד, שדרות, אשקלון, ועוד. אך למרבה הצער רוב המועמדים מגלים אדישות.אזור ב'  באשדוד . צילום אורי קריספין

לקראת הבחירות לעירייה, זו הזדמנות עבור התושבים לפנות אל המועמדים שיתחילו לגלות אחריות ולפעול. יש להם משאבים ארגוניים גישה והשפעה על ממשלה וחלקם חברי מפלגות גדולות. הפתרון שאנו דורשים הוא ברור וצודק, וחברי מועצת אשדוד אמורים להשמיע אותו לראש הממשלה: הגיע הזמן להחליט מי מהמסתננים הוא מבקש מקלט ולהכניס אותו למחנה פליטים כמקובל בכל הארצות הנאורות. כפי שארדואן הקים מחנות פליטים לאחיו הסורים.  במקביל חייבת הממשלה לפעול במבצע מרוכז להוציא ממרכזי הערים ולהרחיק מהארץ את השוהים הבלתי חוקיים שלא הוכרו כמבקשי מקלט ואת המסתננים שמתחזים לפליטים. 

חשוב לי להסביר לציבור הרחב מהו פליט ומהו מסתנן. "מעמד פליט" ע"פ אמנת הפליטים ניתן על בסיס אישי למי שעומד במבחנים מוגדרים. על מבקש הבקשה מוטלת החובה להוכיח את בקשתו מעבר לכל ספק. במקרה של האריתראים השתמטות משירות צבאי איננה עילה מספקת לבקשת מקלט. מדינה קולטת היא המדינה הראשונה אליה הגיע הפליט (מצרים). המדינה הקולטת רשאית לסרב לבקשה למי שנחשד כמסכן את שלום האזרחים שלה. במקרה שלפנינו ישראל רשאית לסרב לבקשות של סודנים, כי סודן מוגדרת כארץ אויב. כמו כן המדינה רשאית להכניסם למחנה פליטים כפי שארדואן עושה לסורים שנמלטים לטורקיה. יש לציין ישראל העניקה מעמד פליט למס' מצומצם של מסתננים ע"פ מדיניות שקבע שר הפנים.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה