העליון מחק את ערעורם של 190 סוחרים באשדוד נגד הקמת מרכז ביג


להאזנה לתוכן:

הסוחרים טענו כי הקמת מרכז הקניות מהווה עבורם "מכת מוות". בית המשפט לא קיבל את הטענה בית המשפט העליון מחק את ערעורם של 190 סוחרים באשדוד, בהחלטה שסוללת את הדרך להקמתו של מרכז הקניות ביג בשטח 24 אלף מ"ר שאליו יצטרף גם מתחם הקולנוע סינמה סיטי.
190 הסוחרים באשדוד שעתרו נגד ביג טוענים כי החברה "פעלה לשינוי היקף היתרי הבנייה כמה פעמים באופן יצירתי", וכי הקמת המרכז "מהווה עבורם מכת מוות".

הסיבה למחיקת הערעור היא שהוא נגע להיתרי בנייה מ־2008, כאשר החברה כבר פועלת בשטח הסמוך לתחנת הרכבת בכניסה הדרומית לאשדוד, מכורח היתר בנייה חדש שניתן לה ב־2011. עם זאת, עתירה נגד ההיתר החדש תלויה ועומדת בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

190 הסוחרים באשדוד שעתרו נגד ביג טוענים כי החברה "פעלה לשינוי היקף היתרי הבנייה כמה פעמים באופן יצירתי", וכי הקמת המרכז "מהווה עבורם מכת מוות", שכן מדובר ב"אנשי עסקים קטנים וקשי יום הנאבקים על כל גרוש ועל כל לקוח כדי לשרוד".

הקבוצה עתרה נגד היתר הבנייה הראשון שניתן למרכז הקניות ביג מ־2008 לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, וזה דחה אותה. על פסק הדין במחוזי ערערה הקבוצה לעליון. על ההיתר השני מ־2011 גם כן הוגשה עתירה, ובימים הקרובים צפויה להתקבל בה החלטה.

איתן בר זאב, מנכ"ל חברת ביג, הגיב: בימים אלה בונה החברה במקום מתחם לייף סטייל שיכלול קניון בשטח של 24 אלף מ"ר (ללא סינמה סיטי). מקורות בשוק הנדל"ן המסחרי מעריכים כי סינמה סיטי תיכנס בסופו של דבר לקומה האמצעית בקניון.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה