מנכ"ל נמל אשדוד, שוקי סגיס הודיע על התפטרותו


להאזנה לתוכן:

אחרי שמונה שנים בתפקיד ובעקבות הסערות האחרונות ודו"ח הביקורת שפורסם, החליט מנכ"ל הנמל, סגיס להודיע על התפטרותו. עד למנוי מנכ"ל קבוע יחליף אותו יוסי בסן, מנהל מחלקת הלוגיסטיקה בנמל.
סגיס צפוי לסיים את תפקידו בתחילת נובמבר הקרוב.

מנכ"ל חברת נמל אשדוד בשמונה השנים האחרונות, שוקי סגיס, הודיע הבוקר לדירקטוריון החברה ולעומד בראשה על החלטתו לסיים את תפקידו.  סגיס נענה לבקשת היו"ר והדירקטוריון והוא יישאר בתפקידו עד לחודש נובמבר השנה.

סגיס, שהגיע מעולם ההיי טק, מכהן כמנכ"ל חברת נמל אשדוד מאז הקמתה כחברה עצמאית במסגרת הרפורמה בנמלי הים.  בשמונה השנים בהם כיהן בתפקידו הפך סגיס למנכ"ל הוותיק והמנוסה ביותר בענף. 

תחת ניהולו התפתחה התחרות בין נמלי הים בישראל. חברת נמל אשדוד הביאה למהפך כולל במפת התחרות הנמלית והנמל הפך לשער הכלכלי המוביל של ישראל בכל התחומים.  סגיס הוביל את הקמת חברת הנמל ובנה את התשתיות האנושיות, הטכנולוגיות והתפעוליות של החברה החדשה.  סגיס היה שותף להקמת נמל איתן, לחתימה על הסכמי העבודה החדשים בחברה, ליישום הרפורמה בתעריפים, מדיניות החלונות, המהפכה בתובלה הנמלית והסינרגיה היבשתית, יישום טכנולוגיות סביבתיות מהמתקדמות בישראל, פיתוח עורף הנמל, פיתוח והטמעת המערך הטכנולוגי המתקדם לקליטה ממוחשבת של מכולות לייצוא ולייבוא ויישום מדיניות עקבית של יצירת תמהיל עסקי מאוזן לחברה.

במהלך כהונתו של סגיס התמודד הנמל עם אירועים ביטחוניים, במרכזם ההתמודדות כמוצא ימי יחיד לים התיכון במהלך מלחמת לבנון השנייה, האיומים במהלך מבצע עופרת יצוקה,עמוד ענן וההתמודדות עם האיום הבליסטי.

סגיס הוביל מהלכים שיווקיים יוצאי דופן שהביאו לקוחות מענף הספנות מהגדולים והחשובים בעולם לפקוד לראשונה את נמל אשדוד באופן קבוע. 

בתקופתו שולם דיבידנד ע"י החברה למדינת ישראל בסך כולל של כ-390 מליון ₪ שזהו תקדים בהיסטוריה של החברות הממשלתיות.

בדבריו בפני דירקטוריון החברה אמר סגיס, בין השאר:

"נמל אשדוד היה הראשון להיות ערוך ומוכן ליישום השלבים הבאים ברפורמה בנמלי הים.  היינו הראשונים עם תשקיף מדף להנפקה והיינו חלוצים גם בעידוד מודלים חלופיים עד כדי גיבוש הסכמות רחבות למכירת גרעין השליטה בחברה בהסכמה ובתאום עם העובדים. אני משוכנע שניתן להביא להפרטת הנמלים בהסכמה, ללא פגיעה במשק ומבלי להיגרר למחוזות ולמחזות קשים ומיותרים.

הגיע העת לומר שלום. ככל שבעלי המניות ירצו להסתייע בי ובידע שנצבר על מנת להוביל רפורמה לאומית אחראית ובת קיימא בנמלי ישראל, אשמח לעשות זאת. יש שותפים אמיתיים לרפורמה אמיתית. אפשר להביא להפרטת הנמלים בזמן קצר תוך תשואה מובטחת, משמעותית ומידית למדינת ישראל.

ברצוני להודות לחברי הדירקטוריון , ההנהלה והעובדים על שיתוף הפעולה שהביא אותנו להישגים רבים, תמיד הנמל ואשדוד יהיו חלק בלתי נפרד ממני."

יו"ר דירקטוריון החברה, רו"ח גדעון סיטרמן אמר:

"תחת מנהיגותו וניהולו של שוקי, השיגה החברה הישגים אדירים.  החברה שינתה את פני התחרות הנמלית בישראל וחברת נמל אשדוד השיגה נתחי שוק שכמוהם לא ידעה מעולם.  השיפור ברמת השירות, הטמעת טכנולוגיה מתקדמת, חיבור לכלל ממשקי התפעול הפנימיים והחיצוניים לנמל, הובלת צעדי התייעלות ושקט תעשייתי הביאו את החברה לחיזוק איתנותה הפיננסית ולתמורה חסרת תקדים לבעלי המניות שלה.

מעטים, אם בכלל, היו מתמידים שנים כה ארוכות בתפקיד התובעני בו שירת שוקי סגיס.

אני מודע היטב לרגישותו הרבה של סגיס לשאלת אופן ביצוע ויישום הרפורמה המתוכננת בנמלי הים.  אני יודע שרבים מאוד מקרב אנשי המקצוע במשרד האוצר ובמשרד התחבורה צמאים לניסיון ולידע שלו גם בתהליך הזה.

במהלך עבודתנו המשותפת ידענו מחלוקות ואי הסכמות.  על מקצועיותו, מסירותו ואהבתו של שוקי לתפקיד ולחברה  אין ולא תהיה בינינו מחלוקת."

 

היום בבוקר התכנס דירקטוריון חברת נמל אשדוד ואישר את בקשתו של שוקי סגיס. כל הדירקטורים התבטאו והביעו הערכה אישית גדולה לסגיס וצער על החלטתו. הודגש חותמו של סגיס על נמל אשדוד ועל העיר אשדוד. חברי הדירקטוריון אמרו כי בטוחים הם בהצלחתו בתפקידי הניהול הבאים שלו, וזאת בשל היותו אחד המנהלים הכי מוערכים והמוכשרים במשק הישראלי.

הדירקטוריון יחליט בקרוב על ההליכים המתבקשים לאיתור ומינוי מנכ"ל חדש לחברת הנמל.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה