ביהמ"ש: יש למכור את קראון פלאזה אשדוד


להאזנה לתוכן:

בתביעה שהגישה חברת הבניה צרפתי שמעון את חפ"א, בית המשפט המליץ כי בית המלון הנבנה ברובע י"ז יימכר עם סיום העבודות ולפני פתיחתו.
כך החליטה המחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל אביב יפו היום (שני) בצהריים. בכך, המליץ בית המשפט על עמדת התובעת, חברת הבניה צרפתי שמעון בע"מ, נגד החברה לפיתוח אשדוד ומשרד הפנים. כמו כן, עד ה-1 בספטמבר, נקבע, על הצדדים להודיע האם הם הגיעו להסכמה בעניין.

לאחר שהפרויקט התעכב שוב ושוב בגלל ויכוחים בין השותפים: חברת צרפתי בע"מ והחברה לפיתוח אשדוד (חפ"א) ולאחר הסחבת בבניית המלון, שעלותו מוערכת בכמאה מיליון שקלים עד כה, חברת צרפתי עתרה לבית המשפט בבקשה להביא לסיום ההתקשרות עם חפ"א. בדיון המדובר, שנערך היום (יום שני), אמר מנכ"ל חפ"א, יהודה אבידן, כי עליהם לנסות ולהציל כמה שיותר כסף ממה שהושקע במלון.

בא כוחו של צרפתי הציע בדיון לצאת למכרז למכירת המלון כאשר הבסיס יהיה הערכת שמאי של אחד הבנקים הגדולים. זאת בתנאי שהרוכש ירכוש את המלון עם טופס 4 (אכלוס), "כלומר יושלמו העבודות והוא יוכל להפעילו מיידית. כדי למנוע מצב של מחיר לא ריאלי שיהיה מחיר מינימום יחסית לשמאות שנקבעה "

 השופטת, רות רונן, קבעה כי מאחר והנתבעת היא חפ"א, היא אינה שוללת את האפשרות שהמלון יימכר ואף סבורה באופן עקרוני שזו האפשרות הרצויה. השופטת ראתה בחיוב את הצעת התובעים שמביאה בחשבון גם מכירה במחיר נמוך מדי.  "זו ההצעה שמן הראוי לשקול בכובד ראש".

 באת כוחה של חפ"א ציינה שני חששות בנושא:
 בנוגע לחשש הראשון, הנוגע לחברת הניהול, השופטת ציינה כי הצדדים צריכים לבחון את הנושא כדי לקבל מידע רב יותר ביחס לשאלה מהם, אם בכלל, חובותיהם כלפי חברת הניהול במקרה שהנכס יימכר.

החשש השני הוא משאיפת חפ"א שהנכס יימכר לאחר הפעלתו. השופטת במקרה זה צידדה בחברת שמעון צרפתי ואמרה כי על הנתבעת לשקול שוב את עמדתה, בהתייחס להצעה המפורטת שהציעה חברת הבנייה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה