עובדי הנמלים הכריזו על סכסוך עבודה, בדרך לשביתה


להאזנה לתוכן:

יו"ר ההסתדרות ורה"מ נפגשו הבוקר, אך לא הצליחו להגיע להבנות בנוגע לתכנית להקמת נמלים חדשים. בשל כך הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה, מה שיאפשר לעובדי הנמלים לפתוח בקרוב בשביתה.
שר התחבורה: השיטות הישנות לא יעבדו, מאסנו בבריונות, באיומים ובמונופולים שסוחטים את המשק על חשבון הציבור. לא ניכנע לאיומים ולשביתות. הנמלים החדשים ייבנו ואתם תישארו עם נמלים מיושנים, בלתי יעילים, שאף ספינה לא תעגון בהם. בסוף עוד תתחננו להפרטה".

 פגישתם הבוקר (ב') של יו"ר ההסתדרות עופר עיני וראש הממשלה בנימין נתניהו, במאמץ אחרון למנוע את ההשבתה המתוכננת של נמלי הים, הסתיימה ללא תוצאות. בשל כך צפויה ההסתדרות להכריז על סכסוך עבודה בנמלי חיפה ואשדוד - כך שבתוך 14 ימים יוכלו העובדים לפתוח בעיצומים עד כדי השבתה כללית של הנמלים.

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה מכיוון שהמגעים הקודמים שנעשו בין ראש הממשלה ליו"ר ההסתדרות הגיעו למבוי סתום. עד כה נתניהו סירב להקפיא את המכרזים להקמת שני נמלי ים פרטיים בסמוך לנמלים הקיימים באשדוד ובחיפה, וביקש "להידבר עם עיני תוך כדי תנועה".

בהסתדרות טענו כי רק הקפאה מוחלטת של המכרז תמנע את השביתה. הבוקר נתניהו זימן את עיני ללשכתו בניסיון לדון פעם נוספת באפשרויות שימנעו את סכסוך העבודה שעלול לשתק חלק נכבד מן המשק הישראלי - אך ללא הצלחה.

הצעד של ההסתדרות מגיע בעקבות כוונת המדינה לבצע רפורמה ולהקים שני נמלי ים חדשים ופרטיים - בחיפה ובאשדוד - לצד הנמלים הקיימים היום. יו"ר ההסתדרות עופר עיני דחה בשבוע שעבר את מסיבת העיתונאים שתכנן לכנס בנושא, לאחר שנפתח משא ומתן ישיר מול ראש הממשלה בנימין נתניהו ונראה היה כי נמצאה הדרך לפתרון המשבר, אך מסתבר שיש עדיין פערים גדולים.

עיני עשוי להסכים לבניית נמלים חדשים בתנאי שייחתם הסכם קיבוצי ענפי שיחול גם על הנמלים החדשים, ובתנאי שהעובדים הקיימים יזכו לרשת ביטחון ארוכת שנים, למשל באמצעות ויסות היקף העבודה בנמלים החדשים. בעוד שהוועד בנמל אשדוד הסכים בעבר להפרטה ואפילו להקמת נמל פרטי סמוך לנמל הקיים ובכפוף לכך שעובדיו יוכפפו תחת ועד אחד, הוועד של נמל חיפה נחשב למתנגד הגדול יותר לרפורמה.

בהודעה שפרסם אתמול (א') שר התחבורה ישראל כץ בעמוד הפייסבוק שלו , הוא קורא ליו"ר ההסתדרות עופר עיני ולראשי ועדי הנמלים לחזור בהם מהאיומים על שביתה. "תשכחו מזה! השיטות הישנות לא יעבדו, מאסנו בבריונות, באיומים ובמונופולים שסוחטים את המשק על חשבון הציבור. לא ניכנע לאיומים ולשביתות. הנמלים החדשים ייבנו ואתם תישארו עם נמלים מיושנים, בלתי יעילים, שאף ספינה לא תעגון בהם. בסוף עוד תתחננו להפרטה".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה