מסתמן: לאחר שנה - החממה הטכנולוגית שעמדה לקום באשדוד ע"י גיתם ועדי כהן תפסיק את פעילותה.


להאזנה לתוכן:

הקרן שהייתה אמורה לפעול באשדוד, הכניסה את היד עמוק לכיס - גייסה לא מעט עובדים בכירים משוק הטכנולוגיה וההיי-טק, מינתה מנהלים בתפקידי מפתח ושילמה משכורות גבוהות עד שהגיעה להחלטה הגורלית על עתידה.
השותפות שכוללת את מודי כידון, מושיק תאומים, מיכל המאירי, BBDO העולמית, כהן ועוד, הקימה לפני כשנה וחצי את קרן פאמה ולצידה החממה הטכנולוגית שזכתה בזיכיון המדען הראשי. אולם בדקה ה-90 הפרויקט היומרני נגנז

לאחר כשנה וחצי של השקעה ופעילות מאומצת, קרן פאמה והחממה הטכנולוגית שפעלה לצידה במסגרת זיכיון של המדען הראשי צפויה להודיע על הפסקת פעילותה - כך נודע לאשדוד נט

מאחורי 'פאמה חממה טכנולוגית' שייעדה את השקעותיה לתחומי מובייל, מדיה, אינטרנט, סחר אלקטרוני, רשתות חברתיות, מנועי המלצה וערוצי שיווק חדשניים עומדים בכירי תעשיית השיווק והפרסום: משרד הפרסום גיתם BBDO, גיתם מערכות תדמית, Y2Y עדי החזקות (עדי כהן, לשעבר סמנכ"ל השיווק של סלקום) ומיכל המאירי. גורם נוסף שהיה אמור לקחת חלק בקרן היא רשת BBDO העולמית. החיבור בין כהן לבכירי גיתם מודי כידון, מושיק תאומים ומנכ"ל המשרד מיכל המאירי מתבסס בעיקר על שיתוף הפעולה ארוך השנים בין מותג הסלולר ומשרד הפרסום.

נודע  כי תאריך היעד לתחילת פעילותה של 'פאמה' היה ה-1 ביוני, אך ממש בדקה ה-90, רגע לפני הקלימאקס וההשקה החגיגית הודיעה הקרן על גניזת הפרויקט היומרני ובחינת המשך דרכה. עוד נודע כי המדען הראשי העניק לקרן ארכת זמן מוגבלת בה היא נדרשת להחליט על צעדיה. למרות שבחברה עדיין לא מכריזים סופית על הפסקת הפעילות, נראה כי הודעה זו, מצד הקרן שטרם נכנסה לשלבי השקעה מהותיים בסטארט אפ כלשהו, צפויה להתקבל בקרוב.

על פניו נראה שכמו במקרים רבים אחרים, ההחלטה על סיום הפעילות נעוצה בהיבט הפיננסי. גורמים המעורים בפרטים מציינים כי מספר שותפויות וחוזים עליהם הייתה אמורה לחתום הקרן מול משקיעים וגופים נוספים לא יצאו לפועל - מה שהפך למכשול המרכזי וגרם לבעלי המניות לחשב את צעדיהם מחדש.

מעבר לפגיעה המוראלית והאכזבה הגלויה, גניזת הפרויקט תוריד לטמיון השקעה כספית לא מבוטלת של הנוגעים בדבר. בנוסף לשעות הרבות שהושקעו במיזם המבטיח, הקרן שהייתה אמורה לפעול באשדוד, הכניסה את היד עמוק לכיס - גייסה לא מעט עובדים בכירים משוק הטכנולוגיה וההיי-טק, מינתה מנהלים בתפקידי מפתח ושילמה משכורות גבוהות עד שהגיעה להחלטה הגורלית על עתידה.

מודל העבודה של 'פאמה' אמור להתבסס לא רק על כספי המדען הראשי. 'פאמה' ביקשה לעבוד במתכונת של קרן שמפעילה חממה טכנולוגית, כאשר בניגוד לחממות אחרות המשקיעות במיזמים רק בשלב הסיד - הראשוני, הקרן תכננה להיות נוכחת גם בהשקעות המשך, בשלבים מאוחרים יותר.

מטבע הדברים, בעלי הקרן הסתמכו על ניסיונם הרב בתחומי השיווק והפרסום, הניהול ועולמות המובייל והמדיה. המטרה הייתה לאתר באופן סלקטיבי את חברות הסטארט אפ המתאימות, להעניק להם תמיכה ארגונית, ייעוץ מתאים וכן לחבר אותם למשקיעים הנכונים בישראל ובעולם.

כהן טען  כי: "הקרן תשקיע במיזמים נבחרים מיליון עד 2.5 מיליון דולר. במידת הצורך הקרן תבצע השקעות משותפות עם קרנות נוספות. בכל שנה תבצע הקרן חמש-שבע השקעות, ובסך הכול תהיה מושקעת ב-20-25 חברות".

מודי כידון :

"אכן נכון, השתנו המון פרמטרים מיום שהגשנו את הבקשה ועד היום. כעת אנחנו בודקים האם יש למודל הכלכלי שלנו היתכנות כלכלית, וכך נדע האם להמשיך בפעילות או שלא".

 

מהמדען הראשי נמסר: "לא התקבלנה אצלנו הודעה כזו".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה