עיני ייפגש עם נתניהו במטרה להרגיע את הרוחות


להאזנה לתוכן:

הסכינים מתחדדים והאיומים עלו מדרגה לקראת מסיבת העיתונאים שאמור היה עופר עיני לקיים הערב.
שר התחבורה: "אם עיני רוצה מלחמה - תהיה מלחמה, אם הוא רוצה הידברות - תהיה הידברות", אמר כץ. "אם הוא רוצה להשבית את המשק ולמנוע מהממשלה מלממש את החלטותיה, זו תהיה הכרזת מלחמה והיא תתקל במלחמה דומה". אנחנו מוכנים להידבר עם יו"ר ההסתדרות; אם תהיה שביתה פראית וינסו להוריד את הממשלה על ברכיה - הם יגלו שהיא תישאר זקופה. אני מייעץ לעיני לקחת אותנו ברצינות.
עופר עיני:"נוצר מצב שבו התהפכו היוצרות. בעבר ארגוני העובדים היו מתלהמים והממשלה התנהלה באחריות, היום הממשלה מתלהמת ואנו מתנהלים באחריות".
לאחר חילופי הדברים נוצר קשר עם ראש הממשלה ומסיבת העיתונאים נדחתה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש הערב (א') עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני, ובכך הביא את עיני לבטל את מסיבת העיתונאים שתיכנן ובה היה צפוי לאיים בהחרפת הצעדים מול הממשלה. אם ללמוד ממקרי העבר, השניים צפויים לפרסם הודעה משותפת ובה ייאמר שכל הצעדים ייעשו בשיתוף פעולה והידברות. 

יושב ראש ההסתדרות, עופר עיני, היה צפוי להכריז  על סכסוך עבודה במשק, בעקבות כניסתה לתוקף בשבוע שעבר של הרפורמה בנמלים. עיני היה צפוי להגיב הערב על מהלכי ההפרטה הממשלתיים, ויתייחס לצורך לשמור על זכויותיהם של אלפי עובדי הנמלים באשדוד ובחיפה.

"אם הממשלה לא תפסיק את מה שבהסתדרות מגדירים כצעדים חד־צדדיים והתקפה על העבודה המאורגנת בישראל, לא מן הנמנע שנשבית את המשק".

בשבוע שעבר אמר עיני בכנס מקצועי כי "נוצר מצב שבו התהפכו היוצרות. בעבר ארגוני העובדים היו מתלהמים והממשלה התנהלה באחריות, היום הממשלה מתלהמת ואנו מתנהלים באחריות".

בפתח ישיבת הממשלה היום (א'), התייחס שר התחבורה, ישראל כץ למסיבת עיתונאים שמתכנן הערב יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, בה הוא צפוי להתייחס בין השאר לכוונת הממשלה להקים שני נמלים פרטיים. "אם עיני רוצה מלחמה - תהיה מלחמה, אם הוא רוצה הידברות - תהיה הידברות", אמר כץ. "אם הוא רוצה להשבית את המשק ולמנוע מהממשלה מלממש את החלטותיה, זו תהיה הכרזת מלחמה והיא תתקל במלחמה דומה".

על פי מקורבים להסתדרות, במסיבת העיתונאים הערב,  עיני לא יקשור פומבית את גורלו במאבק ברפורמה בנמלים .  יו"ר ההסתדרות ידבר בעיקר על כך שהממשלה הנוכחית אינה מעוניינת בקידום תחרות והוזלת מוצרים, וכל מהלכיה נועדו לפגוע בעבודה מאורגנת ולמנוע מעובדים מלממש את זכותם להתאגד.

נראה כי דווקא על כוונת הממשלה לקדם את הקמתם של נמלים חדשים ופרטיים, לא יתקיים בשלב זה מאבק גלוי. בהסתדרות מודעים היטב לכך שהוועדים בנמלים אינם זוכים לאהדה ציבורית ואף נחשבים בקרב רבים לסמל לחוסר יעילות ושחיתות.

בכירים בענף התחבורה סבורים כי לעיני ולהסתדרות אין סיבה למהר במאבקם נגד הנמלים העתידיים, שכן הנמל הראשון לא יחל לפעול לפני סוף העשור הנוכחי והקמתו תחל רק לאחר הליך מכרזי ארוך. בכירים בתחום אף אומרים כי ההסתדרות אף עשויה להתחזק בסופו של דבר, שכן העובדים באותם נמלים עתידיים צפויים להתאגד בוועדים.

דוגמאות מהעולם מלמדות כי הקמת נמלים פרטיים אינה מבטיחה "שקט תעשייתי". למעשה, כוחם של ועדים בחלק מהמדינות אף גדול משמעותית מזה שבישראל, וזאת למרות פעילותם במסגרת נמלים פרטים.  

בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 אמר שר התחבורה ישראל כץ:

"הבטחתי שנעביר את הרפורמה של השמים הפתוחים ונתנו השלמה של תקציב עבור ביטחון חברות התעופה. בשבוע האחרון פרסמנו שני מכרזים להקמת שני נמלים חדשים שיופקדו בידיים פרטיות ויופעלו על ידי יזמים פרטיים. ראש הממשלה, שר האוצר ואני גיבשנו את ההחלטה יחדיו. אנחנו רוצים לעורר תחרות מול נמל חיפה ומול נמל אשדוד. המימון יגיע גם מגיוס חוב"   

במהלך ההכרזה על הקמת 2 נמלים חדשים בישראל הבטיח נתניהו ש"עידן המונופולים בנמלים הסתיים". 

בהתייחסו לסוגיית השביתה הצפויה בנמלים אמר כץ: 

"אנחנו מוכנים להידבר עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני. אם הוא יכריז על שביתה כללית הוא יעשה טעות גדולה, ואני מעריך שלא יגיע לזה. אם תהיה שביתה פראית וינסו להוריד את הממשלה על ברכיה - הם יגלו שהיא תישאר זקופה. יש אמצעים לטיפול בשביתה, ואם ינסו להשבית את המשק עם מונופולים אחרים - נוכיח שלא ימנעו מאיתנו לקבל החלטות. אנחנו לא נגד עבודה מאורגנת, אבל אם הוא ינסה להשבית את המשק - הוא ימצא יריב קשה שלא יוותר לו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה