קווי הלילה חוזרים ומונעים תאונות רבות בקרב הצעירים


להאזנה לתוכן:

חופשת הקיץ החלה ואלפים צפויים לפקוד את מקומות הבילוי, בכל לילה.
עכשיו אפשר כבר לפסוק כי במקומות שבהן מופעלים קווי הלילה, הייתה בשנים האחרונות ירידה משמעותית במספר תאונות הדרכים עם נפגעים.

חופשת הקיץ ואווירת החופש אצל הצעירים טומנות בחובן סכנות גדולות, בהן נהיגה תחת השפעת אלכוהול ונהיגה בעייפות.

בשנת 2007 החל לפעול שירות "קווי לילה" של משרד התחבורה, שנועד לאפשר לצעירים לצאת ולבלות ואף לשתות אלכוהול ללא צורך לנהוג הביתה. קווי הלילה מציעים נסיעה בתחבורה ציבורית בשעות הקטנות לאזורי הבילוי ובחזרה.

קווי הלילה  מופעלים על ידי משרד התחבורה וחברות התחבורה הציבורית והנסיעה בהם היא בעלות של נסיעה רגילה בתחבורה הציבורית, בכל אמצעי התשלום התקפים בשעות היום, כולל הנחות, כרטיסיות וכרטיסי "חופשי חודשי".

קווי הלילה פועלים בלילות חמישי ומוצאי שבת מחצות עד 04:00 כאשר בחופשת הקיץ ובימי חופשות התלמידים, מתבצע תגבור הקווים לכל ימות השבוע.
מהיכן ומתי יוצאים קווי הלילה באשדוד?

 דוח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת מצביע על האפקטיביות הרבה של "קווי הלילה" בצמצום תאונות הדרכים בערים בהן הן פועלות.

בין היתר, המחקר ערך השוואה בין מספר תאונות הדרכים עם נפגעים בשנת 2010 במקומות בהם ישנם קווי לילה, לעומת מספר תאונות הדרכים עם נפגעים באותו המקום בשנת 2006, כאשר עדיין לא היו קווי לילה. המחקר לקח בחשבון גם את הירידה במספר התאונות הכללי בשנים אלו.

על פי התוצאות, ניתן לראות כי בכל הארץ הייתה ירידה במספר תאונות הדרכים (ירידה של 15%) אולם הירידה בשיעור התאונות בערים בהן פועלים קווי הלילה - הייתה גדולה יותר באופן מובהק (ירידה של 21%).

לכן, ניתן להניח כי לקווי הלילה יש תרומה לירידה בתאונות עם נפגעים באזורים בהם הם מופעלים, ומכאן גם להפחתה במספר הנפגעים בנפש.  המשמעות היא, כי בערים בהן מופעלים קווי הלילה, הייתה ירידה במספר תאונות הדרכים הגדולה בכ- 40% מהירידה במספר התאונות בכלל הערים.

 לזמני קווי הלילה הלוך חזור - אשדוד לתל אביב - כנסו כאן  

לזמני קווי הלילה בתוך העיר אשדוד -כנסו כאן

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה