ראש העיר חיפה לא סותם את הפה: "לבחור בחיפה זו ציונות לבחור באשדוד זו תהיה קומבינה פוליטית" הוא אמר אמש כהמשך התבטאויות הקשות שלו על אשדוד.


להאזנה לתוכן:

ראש עיריית חיפה ממשיך להפגין זלזול מופגן בעיר אשדוד. לאחר שהתייחסו בסלחנות למשפט שאמר: "מצידי שיחזירו את אשדוד לפלסטינאיים..." הוא התבטא אמש שוב בזלזול בעיר אשדוד:
"כל החלטה של הקמת הנמל החדש בחיפה תציל את המפעל הציוני, וכל החלטה שתצביע על אשדוד תהיה בגדר קומבינה פוליטית". כלומר חיפה זו ציונות, אשדוד היא פוליטיקה.
כך הוא ממשיך לתקוף את אשדוד מתחת לחגורה לקראת הכרעת הממשלה בשאלת מיקומו של הנמל הפרטי לאניות גדולות - בחיפה או באשדוד.

שאלת הקמת הנמל החדש – בחיפה או באשדו עשויה בסופו של דבר להסתיים בכך שצפויים לקום שני נמלים  2 הערים, ואולם השאלה היא היכן יוקם נמל קודם.

עיריית חיפה הכינה מסמך מפורט תחת הכותרת "נמל המפרץ בחיפה חייב לקום ראשון", ובו פירוט הסיבות להקמת נמל נוסף בעיר. לפי המסמך, "בראייה לאומית, כלכלית וחברתית יש להעדיף את הקמת נמל המפרץ בחיפה על פני נמל הדרום, שתוכנן באשדוד.

במסמך נשלחת עקיצה לכיוון נמל אשדוד: "בנמל חיפה לא היו שביתות בשנים האחרונות. הנהלה אחראית, ביחד עם ועד עובדי הנמל, הצליחו להגדיל את התפוקות תוך התייעלות, חדשנות ויצירתיות, שמתבססת על יחסי עבודה הוגנים וטובים".

לפני כחודש פרסמנו באשדוד נט התבטאויות שעלובאחד מחדרי הישיבות של נמל חיפה, שם התכנסה צמרת הנמל לדיון עם ראש העיר חיפה, יונה יהב, ובכירים בחברות הייצוא הגדולות במשק. 

במהלך הדברים שנאמרו בישיבה, החלו הנואמים בבדיחות על חשבון נמל אשדוד:
מאוד פופולארי לשים את נמל חיפה בנימה אחת עם נמל אשדוד. אז אני מבקשת מכבודכם, נמל חיפה זה כבודו במקומו מונח, ונמל אשדוד זה עוד נמל. זו חברה כמעט בלתי אפשרית להתעסקות איתה כלקוח. אמרה לנוכחים ג'וזפין רוזנבאום".
ראש העיר חיפה, יונה יהב, הצטרף לחגיגה על חשבון נמל אשדוד, והוא כבר התבטא בצורה הרבה יותר קשה, והוא כבר התייחס לעיר אשדוד. לא לנמל:
 מבחינתי, בכל משא ומתן עם הפלסטינים, שיחזירו את אשדוד", הוא אמר בביטול וזכה לצחוק רועם מהנוכחים בחדר.
אולי הגיע הזמן שמישהו יסתום לו את הפה?!

נשמח באם כתושבי אשדוד תגיבו כאן!

האוצר והתחבורה לא מצליחים להגיע להסכמות בנושא הנמל החדש:
האוצר: "הקמת 2 נמלים חדשים בישראל תגרום לעליית מחירי הדיור.... "

פגישת שר התחבורה, ישראל כץ, ושר האוצר, יאיר לפיד, בנוגע למתווה החדש של הרפורמה בנמלים, הסתיימה ללא הסכמה. זאת, בעקבות מחלוקת בין המשרדים על מספר הרציפים הפרטיים שיוקמו על ידי המדינה כדי להתחרות בנמלים הקיימים.

במשרד התחבורה מבקשים לפרסם ב–1 ביולי שני מכרזי קבלן מקבילים - להקמת התשתיות לנמל המפרץ בחיפה ולנמל הדרום באשדוד. כמו כן מתכוונים לפרסם את מסמכי המיון המוקדם ‏(P.Q‏) למכרזי ההפעלה ורכש הציוד של שני הנמלים החדשים.

מנגד, טוענים באוצר כי עלות ההקמה של הרציפים החדשים  1–1.5  מיליארד דולר כל אחד - גבוהה מדי.

לפי הערכות, גיוסי החוב של חברת נמלי ישראל ‏(חנ”י‏) - חברת הנכסים של הנמלים - יספיקו למימון נמל אחד, ואילו המימון בעבור הרציף הנוסף יוטל על היבואנים והיצואנים באמצעות הגדלת התעריפים הנמליים.

מהלך שכזה, טוענים באוצר, יוביל לייקור המוצרים במשק ולהעלאת יוקר המחייה. זאת, לצד ביקוש מאסיבי לחומרי בנייה דוגמת חול, חצץ ומלט - שתפגע בזמינותם לענף הנדל”ן ותייקר את מחירם בשוק.

לטענת האוצר, המשק יזדקק לרציף נמל נוסף רק 8–9 שנים לאחר הקמת הראשון, שמתוכננת ל–2017–2018, ולפיכך ממילא אין כל דחיפות בביצוע שני הפרויקטים כיום.

מנגד, במשרד התחבורה טוענים כי הנסיבות הפוליטיות כיום לא יחזרו בעתיד, וכי דחיית הפרויקט השני תבטל אותו למעשה.

עוד נטען כי דיון עכשווי בשאלה איזו עיר תיבחר לאכלוס הנמל העתידי תביא לפתיחת חזיתות פוליטיות נוספות נגד הרפורמה המתוכננת. זאת, לנוכח המאבק בין הערים חיפה ואשדוד על מיקום הנמל העתידי הבא בתחומן.

כך או כך, סוגיה זו לא נפתרה עדיין ותידון בין השרים בשבועיים הקרובים. זאת, לצד מחלוקת נוספת שעשויה להתעורר בין המשרדים - בשאלה מי יוביל את המשא ומתן מול ההסתדרות והעובדים. כץ צפוי לדרוש כי משרדו יוביל את הצוות הממשלתי, על בסיס הבטחה שקיבל לכך מידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפני כחודש.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה