סוף סוף ישראל היפה והטובה ניצחה


להאזנה לתוכן:

העסקה הענקית שנחתמה השבוע בין חברת הניווט הישראלית וויז, לבין הענק העולמי גוגל רגשה אותי שוב ושוב, לא רק מהסיבה שהחבר'ה עשו קופה של כ4 מיליארד שקל (1.1 מיליארד$), ובכך הם ביצעו את מכירת האפליקציה היקרה בהיסטוריה, אלא בגלל הדרך שהם עשו זאת.
דרך המייצגת לא רק את הישראלי החכם והמוצלח, אלא גם ובעיקר את הישראלי היפה.

מהות העסקה מזכירה לנו שוב את המושגים: "ציונות" ו"ערבות הדדית" שהלכו ודעכו בשנים האחרונות בין התספורת של המיליארדר תשובה וחבריו להתנהגות החזירית של הטייקונים, הבנקים והקומבינטורים שעשו למען עצמם על חשבון אזרחי המדינה.

והנה....מתוך כל הבוץ והרפש עלו והתגלו השבוע בפנינו הישראלים היפים.

מדוע אני מבקש שנמחא להם כפיים?

א. הישראלים היפים של וויז הציבו תנאי בל יעבור למכירה – שכל מרכז הפיתוח יישאר בישראל ואף שגוגל תתחייב שלא לפטר ולו עובד אחד בחברה!

בעוד טייקונים ברחבי העולם מחפשים לעשות קופה שמנה וללכת (ושכולם יקפצו)הישראלים שלי גילו ציונות למופת, הם דרשו שהבייבי שלהם יישאר בארץ, יתפתח בארץ, יעסיק עוד ועוד עובדים מישראל וישלם בכל השנים הבאות מיסים לקופת המדינה.
מול גוגל, הענק המפלצתי של אמריקה (ולפניהם מול ענקיות אחרות כמו פייסבוק ואפל), הם עמדו על רגליהם האחוריות ועם חוצפה ישראלית הם העזו להתעקש על אידיאליים.
אני לא מכיר עוד חברה באיזו שהיא מדינה בעולם שהייתה מעיזה להציב זאת כאחד ממשני התנאים הראשונים שלה לעסקה (הראשונה המחיר).

ב. הישראלים היפים דאגו שהעובדים, כולם ללא יוצא מן הכלל יקבלו  בונוסים שמנים מאוד, למרות שלא היו מחויבים לכך.

ג. בתוך כל ההמולה מסתבר שבעלי החברה העניקו בזמנו 1.5% ממניות וויז ל"קרן תמורה" , (קרן התומכת בעמותות חינוך ונוער, שיבחרו על ידי הסטארט-אפ התורם או במחשבה משותפת עם אנשי הקרן) וכך הקרן החברתית/חינוכית תשלשל לכיסה כ-1.5 מיליון דולר.
איזה כייף!!

ד. הישראלים היפים לא עשו תרגילי מס למדינה, לא פתחו חברות זרות בכאלו  ולא קימבנו כפי שעושים שאר עמיתיהם הסטרטאפ סטים בארץ ובעולם. החבר'ה הטובים  בקשו לשלם בכבוד כל אגורה מההצלחה הנדירה שלהם לקופת המדינה. המדינה תהנה במידי מ 200 מיליון ובעתיד גם ממיסי הרווחים, מהתפתחות החברה ומהעסקת עובדים בארץ (שאף הם ישלמו מס ממשכורתם)

בשנים האחרונות ספגתי אכזבות קשות מעשירי המדינה, מהסגנון החזירי של תפוס כפי יכולתך, דרוס את כל מי שבדרך, דאג קודם לכיס שלך ושכולם יקפצו.

אולם השבוע התנפח שוב החזה שלי בגאווה, השבוע למדו אותנו צברים מקסימים שאסור לומר נואש, שהציונות והערבות ההדדית מתקיימת  גם בעולם העסקים, שהכסף לא מעוור את כולם, שישנם עדין אידיאלים  שהם לא למכירה.

הטור שלי השבוע מוקדש כאות הצדעה לאלו שהחזירו לי את שביב התקווה, שהראו לי את האור בקצה המנהרה, שבעטו בציניקנים והניפו בחזרה את הדגל (שמזמן ירד לחצי התורן),  דגל הגאווה הלאומית.

תודה למייסדים:  אהוד שבתאי , אמיר וגילי שנער, אורי לוין , אריה גילון ולמנכ"ל נועם ברדין על הדוגמא למופת שנתתם לכולנו. תיהנו מכל שקל ודולר שקבלתם. אני סמוך ובטוח שכסף זה יביא עמו ברכה לכם ולכל מה שאתם מייצגים. השבוע ייצגתם גם אותי ובהתנהגותכם האצילית רגשתם עד כדי  דמעה.

בזכותכם, ישראל היפה והטובה סוף סוף  ניצחה.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה