שרידי נגיף פוליו התגלו באשדוד


להאזנה לתוכן:

שרידים של נגיף הפוליו התגלו גם בביוב של אשדוד – כך נמסר הערב (רביעי) ממשרד הבריאות. ההערכה היא כי גם כאן מדובר בשרידים שמקורם ברהט. לא נמצאה עדות לתחלואה. משרד הבריאות שב ומדגיש שיש להקפיד על נטילת ידיים לאחר יציאה משירותים, לפני מגע עם אוכל ולאחר החלפת חיתולים של תינוקות. יצוין כי אין זיהום במערכת המים ואין צורך בהרתחת מים.

בבדיקות שמשרד הבריאות ערך בעקבות גילוי שרידי נגיף פוליו בביוב ברהט, נמצאו שרידים של הנגיף בביוב גם באשדוד. בשל הריכוז הנמוך, ההערכה היא שמדובר בנגיף שמקורו באנשים שנדבקו ברהט.

במשרד הבריאות מדגישים, שאין עדות שנדבקו בעיר אשדוד מהנגיף. במשרד הסבירו, כי רק אחוז אחד ממי שנדבק בפוליו מפתח תסמינים של שיתוק ונעשה מעקב בבתי החולים באזור.

משרד הבריאות ממליץ על הקפדת שגרת החיסונים הניתנת בטיפות החלב לילדים עד גיל 6 בכל הארץ. משרד הבריאות שב ומדגיש שיש להקפיד על כללי ההיגיינה, במיוחד על נטילת ידיים לאחר יציאה משירותים, לפני מגע עם אוכל ולאחר החלפת חיתולים של תינוקות. אין זיהום במערכת המים, אין צורך בהרתחת המים.".

הימצאות נגיף פוליו במערכת הביוב ברהט מעידה על כך שתושב אחד לפחות ביישוב, או מספר תושבים, מפרישים את הנגיף ונמצאים בשלב המדבק של המחלה. אפיון גנטי של הנגיף שהתגלה ברהט על ידי ארגון הבריאות העולמי העלה כי הוא דומה לנגיף פוליו שאותר בחודש דצמבר (2012) במצרים, וככל הנראה הועבר לרהט על ידי אדם שנדבק במחלה במצרים.

אז אייך שרידיו מופיעים בביוב באשדוד?? אין תשובה טובה לכך

אין זו הפעם הראשונה בה מאותרים נגיפי פוליו בביוב המעידים על המשך קיומה של המחלה בישראל. באוגוסט 2005 בודדו שרידי נגיף הפוליו מרשת הביוב של גוש דן, והובילו למבצע להעלאת כיסוי החיסונים כנגד פוליו בקרב ילדים באזור המרכז. נגיפי פוליו בודדו מרשת הביוב של גוש דן גם בשנים 2004, 1999 ו-1998.

בהתפרצות הפוליו האחרונה בישראל בשנת 1988 חלו 15 ישראלים במחלה פעילה, 11 מהם באזור חדרה ואור-עקיבא.

פוליו, המכונה גם "שיתוק ילדים", מתחילה כמחלה קלה, הגורמת לכאבי ראש וחום, ונמשכת שלושה ימים בממוצע. אצל שליש מהחולים מופיעה המחלה לאחר הפוגה שנמשכת עד שבוע, ואז היא עשויה לגרום לכאבים ונוקשות באיברי הגוף, ובעיקר ידיים, רגליים וצוואר ולפגוע בקרומי מוח השדרה ועד לשיתוק מוחלט.

מהו נגיף הפוליו

נגיף (וירוס) הפוליו נפוץ בכל העולם. ידוע על שלושה סוגים שונים של נגיף פוליו, אשר זיהום באחד מהם אינו מקנה חיסון נגד האחרים. רוב הזיהומים בעולם המערבי התרחשו במגפות בחודשי הקיץ. מדובר בוירוס מדבק מאוד, כאשר ההדבקות בנגיף פוליו היא בדרך כלל דרך הפה על ידי מזון מזוהם או ידיים לא נקיות, שבאו במגע עם הפרשות שמכילות את הנגיף.

נגיף פוליו מתרבה במערכת העיכול ובלוע, וברוב המכריע של המקרים הוא אינו גורם לפגיעה במערכת העצבים, אלא לסימפטומים כללים לא ספציפיים, כגון: חום, חולשה, כאבי בטן, שלשולים וכו' או שאינו גורם לסימפטומים כלל. ל

אחר ההדבקות מתפתח חיסון כנגד אותו סוג של וירוס פוליו שגרם לזיהום. רק באחוזים בודדים נגיף פוליו חודר למערכת הדם, וכך מתפשט למערכת העצבים וגורם לפגיעה נוירולוגית. 

 

פוליו - סימפטומים

כאמור ברוב המכריע של הנדבקים בנגיף פוליו לא מופיעים סימפטומים של מחלה (זיהום אסימפטומטי) או שמתפתחים סימפטומים קלים, כגון: כאבי גרון, "קלקול קיבה", כאבי בטן, שלשולים, חום. בחלק קטן של הנדבקים בוירוס פוליו מופיעה פגיעה במערכת העצבים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה