בראש גבעת הקפיטול - נאור ביטון (27) צעיר אשדודי נמרץ ימונה לעוזר חבר הקונגרס האמריקאי.


להאזנה לתוכן:

אחרי שקיבל מלגה ללימודים בארה"ב, נאור ביטון מאשדוד לא עוצר. המנהיג הצעיר, יזכה להתהלך בקיץ הקרוב במסדרונות בית הנבחרים של ארה"ב כעוזר של חבר קונגרס אמריקאי. אז איך מגיע אשדודי צעיר בן 27 בלבד עד לפרלמנט המשפיע ביותר בעולם וללימודי מדיניות ציבורית שממומנים ע"י הממשל האמריקאי? "הרבה כוח רצון ובעיקר דבקות במטרה שתמיד ניצבת מול העיניים– ליצור שינוי חיובי עבור אשדוד והחברה הישראלית".

מסלול ארוך עבר נאור ביטון מאזור י״א באשדוד בו גדל עד שהפך למוביל קבוצת מנהיגות צעירה ואחד המנהיגים הבולטים של המחאה החברתית באשדוד, והחל מעוד כשבועיים – המתמחה האישי של חבר הקונגרס היהודי-אמריקאי ג'רד פוליס מקולרדו. ביטון, שמוכר כמוביל חברתי בעיר, יבלה את הקיץ בבירה וושינגטון ולאחר התכנית אף ימשיך לתואר שני בארצות הברית כחלק מתכנית מלגות יוקרתית של מחלקת המדינה האמריקאית. ביטון אף הוזמן לאחרונה לארוחה מיוחדת בביתו של השגריר האמריקאי בישראל דן שפירו עקב זכייתו במלגת הלימודים.

נאור, שייצג את אשדוד בחו"ל במספר פרויקטים מבטיח כי גם הפעם הוא לא יישכח מאין הגיע. "אני מבטיח שגם בקונגרס ישמעו על המקום המיוחד שנקרא אשדוד", אומר ביטון. "חלק גדול מכך שהתאפשר לי להתקבל לתפקיד בוושינגטון הוא בזכות הפעילות שלי באשדוד בשנים האחרונות".  ואכן, קשה להתעלם מהפעילות הענפה של נאור באשדוד – הוא היה ממייסדי קבוצת המנהיגות "אשדוד מתעוררת", הוביל את המחאה החברתית ולאחרונה אף היה מבין מקימי התנועה הפוליטית "אשדודים". אם יצא לכם לשמוע על התנועה, ייתכן מאוד כי זה בזכות ביטון אשר אחראי בהתנדבות על כל הפעילות ואסטרטגיית המדיה של התנועה. הוא אף היה אמור להתמודד על מקום ברשימתהּ למועצת העיר, עד אשר קיבל הודעה לפני 8 חודשים שהתקבל ללימודי מדיניות ציבורית באוניברסיטת מינסוטה במימון מלא שאותם יתחיל באוגוסט הקרוב.

נאור, הספיק לסיים תואר ראשון במדע המדינה ועיתונאות באוניברסיטה העברית, הקים והגיש תכנית לייט-נייט ברדיו ירושלים ומאוחר יותר עבד במחלקת האינטרנט של חדשות ערוץ 2. בתקופת מבצע "עמוד ענן" ייצג נאור את העיר בראיון ליעקב אילון בערוץ 2 בו סיפר על התחושות בקרב האשדודים בזמן הלחימה. וכל זה, כשהוא רק בן 27.נאור בראיון ליעקב אילון במבצע עמוד ענן

אך לא הכל האיר פנים לביטון לאורך הדרך. כשהוא היה רק בן 11, עברה משפחתו של נאור אירוע לא פשוט, כאשר אביו נפצע בתאונת דרכים ועקב כך נאלץ האב להפסיק את עבודתו כמנהל מפעל בדרום הארץ. "ההורים שלי, ובמיוחד אבא שלי, הראו לי את החשיבות בכוח הרצון והדבקות במטרה כבר מגיל צעיר", מספר נאור. אביו, שסובל עד היום מכ-30% נכות, החל לעבוד לאחר התאונה כטכנאי חשמל בחברת קבלן.  "השינוי הזה - של לראות את אבא שהיה קם כל בוקר בחליפה לעבודה,  חוזר לעבוד בעבודה פיזית קשה וסיזיפית על מנת לפרנס את המשפחה, העביר לי ולשאר האחים מסר חזק על חשיבות כוח הרצון והדבקות במטרה. זה מסר שממשיך לתת לי כוח והשראה בפעילות הציבורית שלי - לא לוותר גם כשקשה ולהאמין שאפשר להגיע הכי רחוק".

התקבלת למלגת לימודים ועכשיו להתמחות בקונגרס, איך אתה עושה את זה?זכה הזמנה אישית לארוחה בבית השגריר
בעיקר דרך המלצות של חברים שהיו בתכניות וגם חיפוש פשוט בגוגל יכול לסייע. הפרויקטים האלה אכן מרתקים ומיוחדים אך עומדים מאחוריהם ימים ולעיתים אף חודשים של מילוי טפסי בקשה, שליחת המלצות, ראיונות ועוד. זאת עבודה קשה שמשתלמת.

הספקת כבר להיות גם בתחום התקשורת וגם בתחום הציבורי, מה המטרה שלך בסוף הדרך?
התחומים שמדברים אליי ביותר הם הפוליטיקה, השירות הציבורי ונושא יחסי החוץ של ישראל. אם אצליח להתברג בתפקידים מעניינים בכל אחד מהתחומים הללו, אברך על כך. לא מדובר במסלול פשוט, אבל אני מאמין בדרך שלי וצועד בה בבטחה.

אתה עוזב את ישראל עד לקיץ 2015, לאיזה אשדוד היית רוצה לחזור?הפעם יראה את הקונגרס מבפנים- בביטון בביקורו האחרון בוושינגטון
אני מקווה שאחזור לעיר תוססת יותר שמדברת אל, ומושכת צעירים. אשדוד הלכה בשנים האחרונות בנתיב שהוביל הרבה צעירים לעזוב ואני מקווה שהתהליך שהתחלנו בפעילות החברתית בניסיון ליצור כאן קהילה טובה יותר, יישא פירות. 

אני מקווה שאשדוד תפתיע ותהפוך לעיר פתוחה יותר, חופשית יותר, שתאפשר לתושבים לגור ולעבוד בתחומיה וגם דבר שלא פחות חשוב בעיני – שיתקרב היום בו התושבים יהיו גאים לומר שהם אשדודים"….

נראה כי התחום הציבורי או הפוליטי לא מדבר בימינו אל מרבית הצעירים ורבים דווקא חשים סלידה כלפי הפוליטיקה והפוליטיקאים. מה יש לך לומר לצעירים שנמנעים מכניסה לתחום הציבורי?
אני מאמין גדול בתפיסה - שאם יש לך יכולת גבוהה לשנות לטוב, מוטלת עליך האחריות ליצור את השינוי, במיוחד בתחום הציבורי.
אם את או אתה, יודעים כי יש לכם את היכולת ליצור שינוי לטובה בקהילה האשדודית בה אתם חיים או בחברה הישראלית כולה, מוטלת עלינו האחריות להוביל את השינוי הזה. כי אחרת, דבר לא ישתנה סביבנו, או גרוע מכך – המצב רק יחמיר.
אנחנו חיים במדינה שכל כולה הגשמת חזון של אנשים שעבדו עבור הציבור והובילו את השינוי עליו הם חלמו. החברה שלנו היא בעצם הוכחה חיה לחשיבות של התחום הציבורי והפוליטי שמשפיע על מסלולן של החברה הישראלית ומדינת ישראל.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה