לקראת ההצדעה באשדוד תוקף אביהו מדינה:"מדוע אתם מקטלגים אותי כיוצר מזרחי?"


להאזנה לתוכן:

ביום שלישי השבוע יתקיים באשדוד ערב הצדעה ליוצר אביהו מדינה. בראיון לגלי צה"ל לקראת הערב, הוא תקף את המראיינים:"אתם מכנים אותי בהכרזות לקראת המופע 'גדול היוצרים המזרחיים', למה אני לא ישראלי בשבילכם?

הזמר והיוצר אביהו מדינה תקף הבוקר (ראשון) בגלי צה"ל את תיוגה של המוסיקה שהוא יוצר ושר כ"מוסיקה מזרחית" בניגוד למוסיקה המערבית המוגדרת כ"ישראלית".

בתכנית הרדיו "נכוון להבוקר" עם ניב רסקין בגלי צה"ל. רסקין אירח לראיון את הזמר אביהו מדינה לרגל מחווה שתתקיים לכבודו בפסטיבל מדיטרנה באשדוד ותועבר בשידור חי בתחנה, אך זמן קצר אל תוך השיחה, מדינה החל לתקוף את התחנה הצבאית והאשים אותה בכך שהיא מפלה אמנים ממוצא מזרחי.

"אמרו לי שאתם מכריזים שזה ערב של 'גדול היוצרים המזרחיים' – זה עלבון. זה כל כך לא נכון. אני לא פחות ישראלי מכל אחד מכם, מאיפה לקחתם את החוצפה לכנות אותי מזרחי ולא ישראלי?". "זה לא בכוונה", ענה רסקין, ומדינה אמר בתגובה: "אני יודע שזה לא בכוונה, כבר 50 שנה שזה לא בכוונה, אבל זה מעליב ופוגע בי. זה מפרק את העם שלי לשניים ואני לא רוצה שיפרקו אותו לשניים".

ביום שלישי הקרוב תעביר גלי צה"ל בשידור חי מופע משירי אביהו מדינה מפסטיבל "מדיטרנה" באשדוד, ולקראת המופע התראיין מדינה בתחנה.

כבר בראשית הריאיון קבל מדינה על הדרך בה הוא הוצג בכרזות לקראת המופע, "אתם מכנים אותי בהכרזות לקראת המופע 'גדול היוצרים המזרחיים', למה אני לא ישראלי בשבילכם?".

כשרסקין אמר שישנו ז'אנר שנקרא מוזיקה מזרחית, שאל מדינה:
"למה אתה לא קורא למוזיקה השנייה מערבית אלא ישראלית? למה שלמה ארצי, מתי כספי, יהודית רביץ וגידי גוב זו לא מוזיקה מערבית? אני חושב שעד היום אתם לא רואים בנו חלק לגיטימי מעם ישראל. אתם לא רואים בנו חלק מהתרבות של עם ישראל באופן טבעי ומעדיפים לסגור אותנו בגטו שנקרא 'מזרחית' כדי שלא נהיה שותפים אמיתיים שלכם".

עוד אמר:
"למה אתם מציגים אותי כמזרחי ולא כישראלי? שמים אותנו בגטו, כמו משהו שאמור לעבור מהעולם. למה שלמה ארצי זה לא מוזיקה מערבית?"

בהמשך טען אביהו מדינה לקיפוח ויחס לא הוגן מצד התקשורת בכלל וגלי צה"ל בפרט:
"אני לא מחפש כבוד. אני מחפש יושר. אף פעם לא קיבלתי יחס הוגן. גלגל"צ מאז שהוקמה לא שידרה את המוזיקה הזו. אתה לוקח אחד מקבוצה של תשעים ותשעים מקבוצה אחרת ואומר שכולם מיוצגים? זה לא הוגן.
אתם משדרים שלושה זמרים מהפופ הים תיכוני ובזה פוטרים עצמכם מהז'אנר שהוא הרוב בעם".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה