האיגוד הישראלי לניהול מבנים מזהיר שהתחזוקה של דירה על הים תעלה לכם כ-13% יותר


להאזנה לתוכן:

תמיר מינץ, יו"ר האיגוד ומנכ"ל קבוצת מ.מ.מ. פלטיניום ניהול בנייני יוקרה: :"מעטה החיצוני של הבניין חשוף כל הזמן ללחות, לרוחות ולמלח; הבלאי שנוצר עקב כך הוא רב וכולל מלבד למפגעים אסטטיים גם חשיפה לקורוזיה"

בחודשי האביב והקיץ חל גידול עונתי בהתעניינות ובביקושים לרכישת דירה בסמיכות לים. אומנם רוכשים רבים מעדיפים לגור ליד חוף הים לכל אורך השנה, אך מזג האוויר הנוח והאווירה הקייצית תורמים לגידול בהתעניינות בדירות אלו, על אף תג המחיר הגבוה. עם זאת, מנתוני האיגוד הישראלי לניהול מבנים עולה שהטיפול והאחזקה של דירה שקרובה לים גבוהים בשיעור ניכר מאחזקת דירה רגילה – כ-13% בממוצע.

"הבנייה קרוב לים מחייבת חומרים עמידים במיוחד, אך הרוכשים מגלים במקרים רבים שהתחזוקה, המעקב והטיפול השוטף הופכים את דירת החלומות לחלום בלהות", אומר תמיר מינץ, יו"ר האיגוד ומנכ"ל קבוצת מ.מ.מ. פלטיניום ניהול בנייני יוקרה.


המעטה החיצוני של הבניין חשוף כל הזמן ללחות, לרוחות ולמלח; הבלאי שנוצר עקב כך הוא רב וכולל מלבד למפגעים אסטטיים גם חשיפה לקורוזיה המעכלת מתכות, תרכובות מתכתיות וחומרים שונים העוטפים את הבניין. כתוצאה מכך נדרש חידוש תכוף לצביעה ולחיפויים החיצוניים, זאת כמובן בנוסף להכרח לשמן צירים, מתקנים מתכתיים, דלתות, חלונות, ידיות, סורגים, ועוד – כל 4-3 חודשים, מסביר מינץ.

לדבריו, עלות האחזקה גבוהה יותר בכ-13% מאשר בבניינים זהים שאינם פונים לחוף, וכך גם דמי האחזקה החודשיים. "קיימת סוגיה חשובה מאוד בכל הנוגע לפגיעה באמצעים המכאניים בבניין, כגון מעליות, אינטרקומים, מצלמות במעגל סגור. זאת, כששימת לב מיוחדת יש לשים לבטיחות המנגנונים המפעילים את המעליות". הוא מבהיר שמדובר שהלחות והמליחות חודרות גם לדירות עצמן כך שהפגיעה אינה במעטפת בלבד.

יפעת מאירשטיין מנכ"ל משותף בחברת InsideArt, המתמחה בעיצוב פנים וחוץ של בנייני יוקרה, מוסיפה כי ניתן לראות שכיום החומר הפופולארי ביותר לחיפוי המבנים הינם לוחות אלומיניום אשר עוברים בדיקה מיוחדת לעמידות מקורוזיה, חיפוי קורות לחזית הבניין וחיפוי עמודים בפחי אלומיניום. חומרים נוספים הם הטרקוטה, חיפויי אבן וכן אפשרות פופולארית נוספת היא השליכט האקרילי המיושם בשתי שכבות.

תחום חיפויי האלומיניום נפוץ שנים רבות בארה"ב ובאירופה, ובעשור האחרון נכנס גם לישראל, כשהוא במגמת עלייה מתמדת. יותר ויותר אדריכלים ומעצבים בישראל רואים היום את פוטנציאל העיצוב הטמון במערכת חיפויי האלומיניום, ולמאות רבות של מבנים כיום בישראל, נתפרה חליפה אופנתית של מעטפת חיפויי אלומיניום שבכוחה לצמצם את הנזקים בשל הלחות, המלחים ולרוחות הכרוכים במגורים מול הים.

אך האם כאב הראש הכרוך בתחזוקה של דירות מול הים מרתיע את הרוכשים או גורם להם לחשוב שנית בטרם ביצוע העסקה? "תג המחיר של דירות כאלו, בייחוד באזור המרכז, הופך אותן למצרך שמתאים לרוכשים שהממון ממילא מצוי בכיסם. אז התשלום הנוסף על האחזקה, החיצונית והפנימית, של הדירה אינו מה שיהפוך אותה לפחות מבוקשת. אבל גם הם בהחלט צריכים להיות מודעים לדרישות האחזקה הנאותה, כיוון שלאורך זמן הנזק עשוי לפגוע באופן ניכר בערך הנכס, אומר מינץ.|

תמונה: יח"צ

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה