ועד נמל אשדוד ללפיד: "לא אנחנו גורמים לעוני"


להאזנה לתוכן:

בעקבות הבטחתו מאתמול של שר האוצר: "לטפל בנמל כי זו שערורייה. לטפל בחברת חשמל כי זו שערורייה" הגיבו בכירים בנמל:
"אנחנו מכניסים כסף למדינה ומרוויחים אותו בעבודה קשה. אם רוצים להפר הסכמים, אנחנו פה".

"אנחנו לא אויבי המדינה, אנחנו לא הגורם למדד העוני הנמוך מבין מדינות OECD, ההיפך הוא הנכון. אנחנו מכניסים כסף למדינה ואת כספנו אנחנו מרוויחים ביושר ובעבודה קשה. אם שר האוצר רוצה לטפל במשבר, הוא צריך לעשות זאת מול יו"ר ההסתדרות שהבהיר לו בעבר הלא רחוק מה כוחו של חוק במדינה דמוקרטית. יש הסכמים קיבוציים בכל הנמלים. אנחנו מצפים מממשלת ישראל ומיאיר לפיד לכבד אותם. זו מדינת חוק ומדינת הסכמים, ואם מישהו רוצה להפר אותם או לפעול בניגוד לחוק, שיזכור שאנחנו פה".

כך התבטאו בכירים בוועד הנמל בעקבות הצהרותיו האחרונות של לפיד כי במרכז סדר היום שלו יעמדו, הוועדים הגדולים במשק:
" אנחנו נצטרך לטפל בנמל אשדוד כי זו שערורייה, אנחנו נצטרך לטפל בחברת החשמל כי זה שערורייה. הדיון על חברת החשמל והנמלים לא יתחיל, הוא כבר התחיל, הוא מתנהל מתחת לרדאר. אני לא אעמוד מן הצד ואסתכל על זה ואגיד 'זה לא קורה', זה קורה וצריך לטפל בזה. 65 שנה איש לא מטפל בזה. אני חודשיים שר אוצר ואנחנו כבר מטפלים בזה. אין סיכומים ביני לבין עיני, יש תהליך".

גם בחברת החשמל לא נותרו אדישים לדברי השר:
"הם רוצים רפורמה דה-פקטו, בלי לשבת עם נציגי העובדים. צריך לזכור שמתווה של רפורמה מוצלחת צריך להיות במצב של win-win שבו כולם מרוויחים. לא יכול להיות שזה יהיה מהלך חד-צדדי. שר האוצר צריך להגדיר מה הוא רוצה - לסגור את הגירעון או להילחם בוועדים? כרגע הוא רק מזגזג על סמך מה שהוא קורא בפייסבוק.
לפיד צריך להוריד את הטונים, לא לאיים במלחמות כי אנחנו יודעים להשיב מלחמה שערה. אני לא רוצה להתלהם, אבל צריך לזכור שכמוהו היו כבר עשרות. השורה התחתונה היא שגם אם שכר עובדי חברת החשמל יירד ל-0, זה לא קשור למחיר החשמל, כי הוא נועד לכסות את החובות שנוצרו בגלל הלוואות, שנועדו להשקעה בתשתיות וזו השקעה של החברה, לא של המדינה.
בסופו של דבר הציבור צריך לדעת שגם על רפורמה הוא ישלם. אם ייצור החשמל יגיע בסופו של דבר רק לידיים פרטיות, המחיר רק יעלה, כי חברה פרטית רק רוצה להרוויח. זה לא שמישהו אחר שש היום לייצר חשמל".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה