עיריית אשדוד רכשה 30 זוגות אופניים לעובדים - שיגיעו לעבודה וישאירו את הרכב המזהם בבית


להאזנה לתוכן:

פיילוט מאתגר מציעה העירייה לעובדיה: תניחו את הרכבים בבית ותגיעו לעבודה עם אופניים שהעירייה תספק. זה לא מזהם, זה בריא לגוף ולנפש ועוקף פקקים. גם על בעיית ההזעה בבוקר חשבו בעירייה ובשיתוף פעולה מקורי עם "דרך חיים", מועדון הבריאות הסמוך לעירייה שנידב את ה"ספא" שלו לטובת המיזם, יוכלו העובדים להתקלח ולהתחיל את יום העבודה – נקיים ורעננים. לעובדים לא נשאר אלא לדווש לעבודה ולשמור על הבריאות

בעיריית אשדוד לקחו את הדוגמא האישית צעד אחד קדימה, והציעו לעובדים שלא להשתמש עוד ברכבם. תשאלו אם כן, אז איך יגיעו הם לעבודה? ובכן העירייה הציעה לעובדים שלה הצעה מקורית - תבואו על אופניים. זה לא מזהם, אין פקקים וזה מאוד בריא. אין לעובדים אופניים? אין בעיה, העירייה תספק להם אופניים, בחינם, וכל שנותר לעובדים לעשות, זה לדווש. 

על היוזמה היפה אחראים באגף רישוי עסקים ואיכות הסביבה, והוא משתלב בחזון ראש העיר לעיר בת קיימה. ״כזכור, אשדוד נבחרה לשמש כעיר מודל ארצי לתחבורה ציבורית בת קיימה״ אומרים בעירייה ומציינים כי פיילוט האופניים יעורר בודאי מודעות ראויה לשימוש גובר והולך באופניים או בתחבורה ציבורית ופחות ברכב הפרטי. כן מבהירים ש"בשלב זה נרכשו 30 זוגות אופניים המוצעים לעובדי עירייה המוכנים לעשות בהם שימוש קבוע, בבואם אל העבודה וחזרה הביתה, וגם לאחר העבודה כאשר יוכלו הם או מי מבני ביתם להשתמש בהם ככלי תחבורה מועדף" אומרת גב' ימית הוניקמן פרץ - מנהלת מחלקת איכות הסביבה בעיריית אשדוד. 

באגרת הפניה לעובדים, שהוציא מר יעקב פלאצ'י -מנהל אגף רישוי עסקים ואיכות הסביבה, הוא מסביר כי בהיות אשדוד חתומה על האמנה להפחתת זיהום אוויר ולהגנת האקלים, וכרשות חלוצה במיזם להפחתת השימוש ברכב הפרטי אשר משתלב עם המיזם העירוני לעידוד אורח חיים בריא: "פעילות גופנית התרופה הטבעית", הרי שהרכיבה על אופנים יכולה לתרום רבות לאיכות הסביבה ואיכות החיים של כולנו. ״הרכיבה חוסכת באנרגיה, אינה מזהמת, מסייעת לשמור על כושר גופני ותורמת לאיכות החיים״ כותב הוא ומציע לעובדים להירשם מהר למיזם הרכיבה.

על המיזם המיוחד הזה מברכים כל גופי העירייה הפעילים בתוכנית אורח חיים בריא ובתוכנית הארצית אשר תהפוך את אשדוד לעיר מודל לתחבורה ציבורית. בראש המברכים עומד כמובן ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, המעודד בכל דרך את קידומם של ערכי סביבה ובריאות גופנית ועוקב באופן אישי אחר יישום תוכניות בתחומים אלה. גב' אילנה שמלה-ללום, מנהלת מח' הבריאות במינהל לשירותים חברתיים האחראית על תוכנית אורח חיים בריא, נדבה אפילו ספידומטר מיוחד (שיספור את הקילומטרים שעושים הרוכבים), מדריך לרכיבה נכונה ובריאות תזונתית

בשלב זה כאמור, רכשה העירייה 30 זוגות אופניים והציבה מתקן לחניית אופניים ברחבת בניין העירייה. האופנים יושאלו ללא תשלום ל-30 העובדים הראשונים, שיתחייבו להשתמש באופן יום יומי ולהגיע לבניין העירייה באופניים. "האופנים (כולל מנעול וקסדה) יועמדו לרשות עובדים, תוך התחייבות להגיע לעבודה וחזרה לביתם באופנים" אומרים בעירייה ומדגישים כי "האופנים עומדים לשימוש העובדים גם מעבר לשעות העבודה".

קבוצה של עובדים שנרשמו ראשונים למיזם, כבר הבטיחו את השתתפותם במיזם והבוקר הם קיבלו לידיהם זוג אופניים חדשים. מחר הם יגיעו איתם לעבודה, ייכנסו ל״דרך חיים״ - מועדון הכושר הנמצא בקניון סימול הסמוך לעירייה, יתקלחו ויתרעננו ויתחילו את יום העבודה בסימן של בריאות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה