צה"ל חיסל פעיל טרור בכיר ברצועת עזה. האם תהיה הסלמה?


להאזנה לתוכן:

לראשונה מאז עמוד ענן צה"ל ערך פעולה יזומה חריפה וחיסל מומחה אמל"ח שעמד מאחורי ירי הרקטות לאילת. הוא חוסל על אופנועו ליד בסיס של חמאס. הפעיל טרור שייך לזרם הסלפי המשתייך לג'יהאד העולמי.
חמאס: "נחליט כיצד לפעול".
מטוסי חיל האוויר חגים בשמי הרצועה. הערכות מודיעין אומרות שישנו צפי להסלמה בשעות הקרובות בגזרת דרום - לכיש.

חיל האוויר חיסל הבוקר (יום ג') את היתם זיאד אברהים מסחאל (24), תושב מחנה הפליטים שאטי פעיל טרור בכיר בצפון רצועת עזה השייך לזרם הסלפי של הג'יהאד העולמי. 

על פי מקורות בשב"כ  הוא עמד מאחורי ירי הרקטות אל אילת.
בזמן שהוא נסע על אופנועו בסמוך לבסיס אימונים של חמאס, חיל האוויר שיגר לעברו טיל שחיסל אותו במקום. עוזרו של ההרוג נפצע.
החיסול בוצע בשיתוף פעולה בין שב"כ וצה"ל. היירוט והמעקב אחריו בוצעו מחמ"ל הסיכולים הממוקדים בשב"כ תוך קשר עם הבור של חיל האוויר.

מאז שעות הבוקר מדווחים הפלסטינים על תנועה ערה של מטוסי צה"ל בשמי הרצועה. 

בניגוד לפעמים קודמות, שבהן הכריז חמאס מידית על תגובה קשה, הפעם הגיב הארגון באופן שקול, (אולם התגובה עדין יכולה להשתנות במהלך היום).
דובר חמאס ברצועה, פאוזי ברהום, כינה הבוקר את החיסול כ"מסוכן ולא מוצדק".
לדבריו, מטרת התקיפה הישראלית היא ליצור אווירה מתוחה כדי "להסיט את תשומת הלב מהייהוד ומפעל ההתנחלויות בירושלים". ברהום ציין שהחיסול הוא הפרה של הבנות הרגיעה שהושגו בתיווכה של מצרים. הוא הוסיף שהפלגים הפלסטינים יחליטו כיצד לפעול על רקע ההסלמה.

במקביעבירים מידע גורמי מודיעין לאשדוד נט כי ישנו צפי להתחממות הגזרה באזור דרום - לכיש בשעות הקרובות ויעש להיות מוכנים לכל תרחיש.

בשב"כ טוענים שפעילותו הטרוריסטית של מסחאל הייתה ידועה לחמאס, אבל הוא נמנע מלטפל בו.

גם בישיבת הממשלה לפני כשבועיים התייחס נתניהו לנושא ואמר: "בשבוע שעבר נורו טילים מסיני על אילת. היורים הם ככל הנראה חוליית טרור שיצאה מעזה. אנחנו לא נשלים עם כך, נגבה על כך מחיר".

זהו החיסול הראשון שביצע צה"ל ברצועה מאז מבצע "עמוד ענן", שהחל בעקבות חיסול רמטכ"ל חמאס אחמד ג'עברי ב-14 בנובמבר. המבצע הסתיים לאחר שמונה ימים, ובמהלכו שוגרו יותר מ-1,500 רקטות לעבר ישראל. כשלראשונה נורו טילים גם לתל אביב.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה