חיילי גבעתי "כבשו" את אמפי פארק אשדוד ים


להאזנה לתוכן:

הערב ציינה חטיבת גבעתי 30 שנה להקמתה מחדש, בעצרת שהתקיימה באשדוד, עירה המאמצת של החטיבה. חיילי החטיבה צבעו את האמפי בצבע הסגול, צבע הכומתה של החטיבה

העצרת התקיימה במעמד ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, יושב ראש קרן לב"י, מר אשר גולדשלגר, מפקד פיקוד הדרום, אלוף שלמה (סמי) תורג'מן, מפקד חטיבת גבעתי, אלוף-משנה עופר לוי, מפקדה הראשון של חטיבת גבעתי, תת-אלוף (מיל') יהודה דובדבני, משפחות שכולות ואנשי החטיבה בעבר ובהווה.

את העצרת פתחה הגברת לאה בן צבי, אימו של סרן רמי בן צבי ז"ל, אשר נפל בשנת 1987 בעת פעילות מבצעית, בהדלקת לפיד זיכרון לזכר נופלי החטיבה מהקמתה ועד ימינו. עוד במעמד זה הוענקו פרסים ליחידות מצטיינות בחטיבה.

מדברי מפקד פיקוד הדרום, אלוף שלמה (סמי) תורג'מן: "אנו מציינים היום בגאווה 30 שנה לחטיבת גבעתי. כבר מיום הקמתה ועד ימים אלו פעלו ולחמו לוחמי גבעתי על הבית, הגנו בנפשם, ברוחם ובגופם בכל הגזרות ובכל הגבולות, באזורי הלחימה השונים- ברצועת עזה, בלבנון, ביהודה ושומרון ובגבול סיני. בעשור האחרון החטיבה חתומה על שורת מבצעים נגד הטרור בעזה בהם נהרגו מאות מחבלים. במבצע "עופרת יצוקה" הובילה החטיבה את היחידות שפעלו בפיקוד הדרום ובלחימה נחושה ומקצועית הביאה להישג המבצע- פגיעה קשה בטרור והקניית ביטחון ושקט לתושבי הדרום. כך גם היה בחודש נובמבר האחרון במבצע "עמוד ענן"- זו הייתה חטיבת גבעתי הראשונה והמובילה במקצועיותה להתייצב ולהיות ערוכה לפקודה."

מדברי מפקד חטיבת גבעתי, אלוף-משנה עופר לוי: "גבעתי זה 30 שנה של זיכרון ומורשת הנופלים, חברים יקרים, שהיו שותפים לדרך ונפלו לאורך השנים בפעילות שגרתית ובלחימה... גבעתי זה 30 שנה של פעילות ביטחון שוטף בכל הגזרות העיקריות, בלבנון, ביהודה ושומרון ובעזה. זה אזרחים רבים מספור שישנו שינה ערבה מבלי לדעת כי זה בזכותם, זה ילדים שהמשיכו לשחק באין מפריע כשלחמנו באויב. זוהי חובתנו וזהו תורנו לעמוד על המשמר."

 

צילום: דור גפני

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה