מספר העובדים המאורגנים במרחב אשדוד נושק ל-30 אלף


להאזנה לתוכן:

עם הצטרפותם של עובדי סופרגז אשכולות, דלק פי גלילות ומפעל חנ"א, מספרם של העובדים המאורגנים תחת מטריית ההסתדרות במרחב אשדוד, נושק ל-30 אלף.
חיים שייב: "הצורך בביטחון תעסוקתי מופנם יותר ויותר ברמה הארצית. נציגי מרחב אשדוד בהסתדרות עורכים מבצעים וסיורים במפעלים לא מאורגנים והיום אנו מרגישים רצון ונכונות מצד אותם עובדים להתארגן.


המדובר בין היתר בעובדי חברת סופרגז אשכולות, חברת בת של סופרגז, הכולל עובדים במספר סניפים כמו אשדוד, קרית גת, בית שמש, נתניה, צפת וקרית שמונה. עו"ד ג'ני שוד (בשורוק) מזכירת האיגוד המקצועי בהסתדרות במרחב: "בכדי להפוך לארגון העובדים היציג, יש צורך בהצטרפותם של לפחות שליש מהעובדים במקום העבודה, כאשר בחברה זו כמחצית כבר הצטרפו. בימים אלה אנו יוצאים למשא ומתן בשיתוף ובכוחות משותפים עם המעסיק,  במטרה לשפר את תנאי העבודה של העובדים".

גם עובדי מסופי דלק פי בגלילות, חברת בת של חברת דלק,  העוסקים באחזקת המיכליות המובילות דלק לתחנות הדלק, התארגנו תחת מטריית ההסתדרות ובימים אלה מתחילים יחד עם עובדי המסוף של חיפה ובאר שבע במו"מ לשיפור תנאי העבודה שלהם.

עובדי מפעל חנ"א - בקרת רעש ואיטום המונה כ-20 עובדים כולל עובדי הנהלה שנכנסו לעבודה בהסכמיים אישיים, התארגנו בשבוע האחרון תחת ענף מתכת וחשמל, ענף הפועל תחת הסכמים קיבוציים.  מטרת ההתארגנות היא פתיחת ההסכמים האישיים ושיפור התנאים בשיתוף פעולה עם הנהלת המפעל.  עו"ד שוד: "חשוב לציין כי אנו שואפים לשיתוף פעולה פורה עם ההנהלות".

חיים שייב, יו"ר ההסתדרות במרחב אשדוד: "המודעות להתארגנות של עובדים תופסת תאוצה. רואים זאת בכל המגזרים במשק הישראלי,  גם תחומים שהיו בעבר מחוץ למסגרת של מקומות עבודה מאורגנים. לדוגמא ההייטק, אבל אנו רואים זאת גם בעסקים קטנים".  

לדברי שייב, "הצורך בביטחון תעסוקתי מופנם יותר ויותר ברמה הארצית. נציגי מרחב אשדוד בהסתדרות  עורכים מבצעים וסיורים במפעלים לא מאורגנים והיום אנו מרגישים רצון ונכונות מצד אותם עובדים להתארגן. מדובר במגוון רחב של מקצועות ועיסוקים, מה שמעיד  על תופעה ארצית".  

שייב: "כיום אנו נושקים ל-30,000 עובדים מאורגנים במרחב ואני מאמין שעד סוף השנה נחצה את רף ה-30,000.  הנתון המדהים הזה הוא האינדיקציה הכי טובה להיקף הפעילות, המקצועיות  והמעורבות של המרחב במקומות העבודה באזור".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה